handdator

Visa fullständig version : Solfilmsmontörer

Trackern
2006-03-31, 18:14
Köpt ny bil och måste givetvis ha solfilm över kombidelen.

Någon som kan tipsa om bra ställe? Både prismässigt och främst proffsigt gjort.......

Omega -00 k:i

Samson Falck 44
2006-03-31, 18:49
Ring till car glass på birger jarlsg. o fråga efter Richard S! han har en kontakt. vet dock inte hur hon ligger till prismässigt men hon vet vad hon vad hon pysslar med! hälsa från sami. :thumbup:

Trackern
2006-03-31, 19:51
Ring till car glass på birger jarlsg. o fråga efter Richard S! han har en kontakt. vet dock inte hur hon ligger till prismässigt men hon vet vad hon vad hon pysslar med! hälsa från sami. :thumbup:

Sami, Tack!

dieselmannen
2006-03-31, 20:51
Köpt ny bil och måste givetvis ha solfilm över kombidelen.

Någon som kan tipsa om bra ställe? Både prismässigt och främst proffsigt gjort.......

Omega -00 k:i

Slink in bakom OK Västberga,fråga efter tjoffa.
han "ordnar" en sprayburk RAL9005,håller hur länge som helst :kiss:
hmm omega sa du..präktig bil till präktig småbarnsfar va?

Anders
2006-04-01, 00:16
Gå in på www.solarplexius.com väldigt enkelt och mycket bra resultat!

Nitrous
2006-04-01, 00:24
Har faktiskt solfilmat alla våra senaste bilar hos Solna Bilglas.
Solna Bilglas
Kruthusbacken 64 16952 SOLNA
Tel 08-83 60 69

Vill minnas att V70 kostade 2800:- att solfilma.

Och mkt bra gjort.

zleepy
2006-04-01, 04:23
Gå in på www.solarplexius.com väldigt enkelt och mycket bra resultat!

blubb, har sånt i min 855. och maken till värdelöst skrammel kan jag säga.
Ska i slutet av månaden bytas ut till riktig solfilm på alla 7 rutor, förutom framrutan..

:- )

Trackern
2006-04-01, 19:00
Har faktiskt solfilmat alla våra senaste bilar hos Solna Bilglas.
Solna Bilglas
Kruthusbacken 64 16952 SOLNA
Tel 08-83 60 69

Vill minnas att V70 kostade 2800:- att solfilma.

Och mkt bra gjort.

Nu börjar det likna nåt. Har kollat in lite bilar som Solfilmsnissarna i Bromma gjort och det såg grymt bra ut. Men 4 500? Nja då låter Solna Bilglas bättre.
Tack!

/Trackern

Trackern
2006-04-01, 19:02
Slink in bakom OK Västberga,fråga efter tjoffa.
han "ordnar" en sprayburk RAL9005,håller hur länge som helst :kiss:
hmm omega sa du..präktig bil till präktig småbarnsfar va?

Jajajaja..... bara för att du är uppväxt längs röda linjen och har snattat sprayburk tillsammans med Mr Zip så behöver du ju inte dra ner mig i skiten.
Omegan var faktiskt snygg. Om du sköter dig så kan du få en resa i den....

RAL9005....tss.... Hammarlack är ju Tjoffas signum.

Trackern
2006-04-01, 19:04
blubb, har sånt i min 855. och maken till värdelöst skrammel kan jag säga.
Ska i slutet av månaden bytas ut till riktig solfilm på alla 7 rutor, förutom framrutan..

:- )

Har kollat in den där idén. Verkade ju bra men skrammel.....hallå jag har ju inte köpt en Opel för att den ska skramla.. ;)
Tack!

dieselmannen
2006-04-01, 22:20
Jajajaja..... bara för att du är uppväxt längs röda linjen och har snattat sprayburk tillsammans med Mr Zip så behöver du ju inte dra ner mig i skiten.
Omegan var faktiskt snygg. Om du sköter dig så kan du få en resa i den....

RAL9005....tss.... Hammarlack är ju Tjoffas signum.

Har jag vunnit en åktur med mr BIG? wow!! hoppas att du iaf har en omega 3000 med lotuspuffra.

brk184
2006-04-02, 00:26
Har kollat in den där idén. Verkade ju bra men skrammel.....hallå jag har ju inte köpt en Opel för att den ska skramla.. ;)
Tack!
Skrammel är väl standard i en Opel.

bil499-hbg
2006-04-02, 15:41
då funkar det ju bra att den skall börja tillverkas i trollhätan ,,,,,,,, opel :love: saab = samma skit i dag ,,,,,,,,, ägare gm

Trackern
2006-04-02, 19:20

åja.... du vill ju vara som jag så du kommer snart köra en du med... men du...Agila är inget att skryta med.

Har du mitt nya mobnummer?

zleepy
2006-04-02, 21:29
Tack!

Just därför dom ska ut och riktig solfilm ska in.

När man kör på väg, med mindre gupp och liknande så "rasslar" det och skrammlar, dom ligger ju inte limmade mot rutan, utan bara "mot" så dom rör sig väl i sidleds och eftersom det är plastliknande matrial så blir det att det "skrammlar" rejält störande kan jag säga om man kör med lägre ljud på stereon..

sen ser det inte alls vidare snyggt ut, har varit bak och försökt rätta till det, men på ena sidan så "glappar" det lite i överkant och på andra bakre rutan så glappar det i sidokant...
sen bakrutan, ser ljust mellan bromsljuset och "solfilmsglaset"

Så jag avråder dig, sen är det inte riktigt supermörkt som riktig toning blir heller, och en sak till.. FUKT FUKT FUKT... hela vintern så har det blivit "fukt" och annan bildning mellan glaset och skivan, och det ser förjävligt ut, både utvändigt och invändigt...

SÅ jag rekommenderar riktig toning.

Trackern
2006-04-02, 23:05
Just därför dom ska ut och riktig solfilm ska in.

När man kör på väg, med mindre gupp och liknande så "rasslar" det och skrammlar, dom ligger ju inte limmade mot rutan, utan bara "mot" så dom rör sig väl i sidleds och eftersom det är plastliknande matrial så blir det att det "skrammlar" rejält störande kan jag säga om man kör med lägre ljud på stereon..

sen ser det inte alls vidare snyggt ut, har varit bak och försökt rätta till det, men på ena sidan så "glappar" det lite i överkant och på andra bakre rutan så glappar det i sidokant...
sen bakrutan, ser ljust mellan bromsljuset och "solfilmsglaset"

Så jag avråder dig, sen är det inte riktigt supermörkt som riktig toning blir heller, och en sak till.. FUKT FUKT FUKT... hela vintern så har det blivit "fukt" och annan bildning mellan glaset och skivan, och det ser förjävligt ut, både utvändigt och invändigt...

SÅ jag rekommenderar riktig toning.

Fan, du verkar vara ett språkrör för den där firman.... vilken säljare! :hihi: :hihi:

Nä film blir det, och jag ska ha garanti på skiten.... jag är äckligt petig... ;)

zleepy
2006-04-03, 13:05
Fan, du verkar vara ett språkrör för den där firman.... vilken säljare! :hihi: :hihi:

Nä film blir det, och jag ska ha garanti på skiten.... jag är äckligt petig... ;)

haha.. jaa, självklart..

Kom igen, köp sånt nu.. skit i riktig toning *skratt* :D

Bra det, petig ska man vara, för det kostar ju inte gratis..

falcken5
2006-04-03, 21:46

du har väl inte glömt att förlänga din opel assistans????

brk184
2006-04-03, 22:11
åja.... du vill ju vara som jag så du kommer snart köra en du med... men du...Agila är inget att skryta med.

Har du mitt nya mobnummer?
NÄÄ, jag har inte ditt nya mob.nr. Jag verkar ju få veta allt sist nuförtiden. PM TACK! Är Norrland kvar eller hakade han på dig?

Trackern
2006-04-04, 08:29
NÄÄ, jag har inte ditt nya mob.nr. Jag verkar ju få veta allt sist nuförtiden. PM TACK! Är Norrland kvar eller hakade han på dig?

Norrland är kvar. Han sköter sig ju, det gjorde inte jag...;9

Wenz
2008-01-11, 00:18
Vad är det för fel på Biltemas solfilm för 39kr/rulle då? Lätt att montera och med lite enviset blir det riktigt snyggt.