Visa fullständig version : Vad har ni för radio apparater i era bilar?
Kul och höra vad ni användar för burkar.(motorola, simoco, osv)
Bärgarn 139
2005-03-08, 11:02
I min sitter det två Motorola "någonting"
Nutte4336
2005-03-08, 16:14
Kul och höra vad ni användar för burkar.(motorola, simoco, osv) :thumbup: 2 Motorola 950 70 systemet en storno 6000 80 systemet :party: + 2 bärbara en 80 o en 70 systemet skall utöka med en eriksson 600 får väll kalla mig själv radioskadad :fou:
:thumbup: 2 Motorola 950 70 systemet en storno 6000 80 systemet :party: + 2 bärbara en 80 o en 70 systemet skall utöka med en eriksson 600 får väll kalla mig själv radioskadad :fou:
Där ser man..
Nej nej, ingen c600.. usch! Kan man använda som dörrstopp... :biglaugh:
Nutte4336
2005-03-09, 22:25
Där ser man..
Nej nej, ingen c600.. usch! Kan man använda som dörrstopp... :biglaugh:
C 600 e kult :scared: har fått tag i en spretans ny.Letar efter en Auora Tips var kanske /Lev Väl :rolleyes:
C 600 e kult :scared: har fått tag i en spretans ny.Letar efter en Auora Tips var kanske /Lev Väl :rolleyes:
Det är i och för sig sant.. Dom är lite klassiska, enda nackdelen är att dom hör lite små dåligt tyvär. Aurora är aldrig fel.. lite små dyra nya dock... 13"+moms, och sen frontpanelen x antal tusen till...
Men droppa en anons på www.dx-radio.org
Nutte4336
2005-03-10, 19:28
Det är i och för sig sant.. Dom är lite klassiska, enda nackdelen är att dom hör lite små dåligt tyvär. Aurora är aldrig fel.. lite små dyra nya dock... 13"+moms, och sen frontpanelen x antal tusen till...
Men droppa en anons på www.dx-radio.org
:yesnod: Ja det är nog den enda chansen tackar för tipset för om man ska hitta nogon så är nog där det enda stället den sidan är för övrigt jävligt bra.Lev Väl :thumbup:
Hej
Har två C700 en för 66-88 samt en för 146-174.
Fabrikstrimmade har det varit för länge sedan.
Trimmade om låg-effekten till bara 0,5W ( de var på 2W )
Brusspärren var stenhård från fabrik. Nu omtrimmad så man får in svaga motstationer med.
Kul att ha lite udda jägarkanaler i radio på 155MHz samt annant,
Vi hörs på åkeri-rix !
Hörs på radio //admo663
Hos Bärgningstjänsten i Göteborg är vi såpass moderna att vi använder mobiltelefon :party: :bootyshak
Sepura SRH 3800 :thumbup:
bargarn_356
2008-09-12, 22:30
Hos Bärgningstjänsten i Göteborg är vi såpass moderna att vi använder mobiltelefon :party: :bootyshak
Så ni har slängt ut MRG - Radion då ?
bil499-hbg
2008-09-13, 10:44
jag hadde gärna andvänt mrg igen!! för det är ett bra system :thumbup:
Ne, vi har faktist både cb-radio (tror jag det kallas) och polis-scanner i alla bilarna. Men jag är rätt dålig på att använda dom.
I Volvon har jag bara scanner.
Uniden UBC 780 XLT & Uniden UBC 3300 XLT (bärbar)
I bussen vete f-n. Samma mikrofon som polisens.
http://i240.photobucket.com/albums/ff152/BobYork/IMG_7788.jpg
Mikrofonen sitter till vänster om pekskärmen till PC:n.
För att göra anrop till RTL trycker man radio och sedan TL-anrop.
För att anropa annan vagn trycker man radio, anrop vagn och sedan knappar man in vagnsnummer.
Man kan också anropa omlopp, det är också radiomenyn.
Sen kan man ta mikrofonen och trycka in knappen och göra allanrop. Då går det över hela den kanalen man ligger på dvs "H Lidingö" eller linje. (Då hör RTL också)
Trycker man Radio och sen på den röda knappen "IL-anrop" så kan ni säkert gissa vad som händer.
Edit: Kollade upp vad vi hade i bussen. Vi har TETRA från Motorola.
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.