Visa fullständig version : Centralbron idag!
Samson Falck 44
2005-03-08, 19:42
För de som har info om detta kan ni väl ta o lätta ert hjärta!
begriper inte hur bussen kunde hamna där den hamna o a.. allting är eg rörigt. hade bilen flygit över på fel körbana?!
För de som har info om detta kan ni väl ta o lätta ert hjärta!
begriper inte hur bussen kunde hamna där den hamna o a.. allting är eg rörigt. hade bilen flygit över på fel körbana?!
Tyvärr kan jag inte svara på vad som hände mer än att jag såg när BK,Amb & Akutbil bar ut den döda tjejen/kvinnan & la henne i en plast säck med blixlås på :depressed :depressed
Hade tyvärr inte kameran med mig = Både på gott & ont
Men det stod 2 Roffes bärgare där en Toyta & en Cheva nån här kanske?
//Simon
Bärgarn 139
2005-03-09, 13:37
Såg en del bilder på det på aftonbladets hemsida igår ...
Nutte4336
2005-03-09, 22:16
Tyvärr kan jag inte svara på vad som hände mer än att jag såg när BK,Amb & Akutbil bar ut den döda tjejen/kvinnan & la henne i en plast säck med blixlås på :depressed :depressed
Hade tyvärr inte kameran med mig = Både på gott & ont
Men det stod 2 Roffes bärgare där en Toyta & en Cheva nån här kanske?
//Simon Som jag har förstått det av Johan (chevan) så gick det till som dom skriver i tidningarna.Trist bara att media försöker skylla allt på så kallade stadsjeepar o mittbarriären på centralbron.Trist men sant Killen som körde Blazern e den enda som är skyldig :fou: Sen hur hans samvete känns är det ingen förutom han som vet!!
Tja E han skyldig? Här kommer lite andra-hands uppgifter:
Chevan låg i vänsterfil och vart prejad över mittbariären av en lastbil (som var kvar på plats) Jag tror att dieselmannen kommer med en utförligare berättelse
dieselmannen
2005-03-10, 23:24
enligt poliser som jag pratade med på plats så hade chevan sammanstött med en lastbil och sedan bar det av... otäckt så det räcker. den förolyckade kvinnan fick praktiskt taget chevan mitt i ansiktet.jag tror att allas tankar går till hennes familj. r.i.p. det hade kunnat vara du eller jag. Nu över till bärgnings arbetet. till att börja med så är det ju som alla vet inte lätt att ta sig fram på centralbron i det här läget pga att svenne inte kan hålla åt sidan.Katarina fick backa sina tre bilar halva bron och gå över mot trafiken för att komma fram,och vi hängde på. dollyn åkte ner och tre bilar lastades snabbt när alla hjälptes åt.tack för det!! en ljusglimt i den här tragiska olyckan var gudrun 55+,stolt förare av en ledbuss som fick snilleblixten att vända på bron i öppningen före riddarholmsbron ni vet.svetten och adrenalinet sprutade och---javisst--hon lyckades knyta ihop ekipaget när hon stod i v-formation tvärs över bron.men lången på storstockholm löste upp knuten--bra jobbat där. bärgande enheter var roffes 284 falck 4337 samt 4348.den som vill se en bra bild på olyckschevan kan slå upp dagens aftonbladet. gonatt och sov gott på er
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.