handdator

Visa fullständig version : Story 1

Mäster
2005-03-16, 20:49
Att jag valde rubrik 1 som titel betyder: att nu är det just din tur att skriva story 2.
Det var en gång för länge sen:
kanske 8-10 år sen, member Quattro var helt färsk i branchen.
Vinter, fredagkväll, Quattro ringde mig på min lediga helg.
-Jag har fått en glassbil som har vält norr om sigtuna, kan inte du följa med, jag har aldrig haft någon välta förrut.
-jorå hämta mig du.
när vi närmade oss la vi märke till att det var isgata, riktigt jä..a snorhalt, Glassbilen låg på sida på en asfaltsväg i skogen å givetvis tvärs över vägen med taket mot oss, Jahaja bara att köra runt (5-6km)så vi kom från "rätt" håll.
Nu till problemet: nån som har bärgat en full-lastad glassbil som ligger på is?
hur vi än kopplade gled bara fanskapet mot bärgarn.Det "nedre" bakhjulet hängde 5-10 cm upp i luften (skåpet var bredare än bakaxeln) vi provade även att spänna fast nedsidan med hjälp av spännband i träd på andra sidan.
Å Hela tiden sprang chaufförn i vägen, stog på fel ställen,och ställde helt fel frågor. Jag förklarade för honom att uppspänd vire som går av, med lätthet slår av en människokropp. Han vart lite skärrad och frågade vart han kunde stå. Nu till det roliga: jag pekade åt ett håll som var säkert.
Å han verkligen älgade iväg ut i skogen, in i mörkret, efter säkert 40-50 meter stannade han och skrek till oss: ÄR DET SÄKERT HÄR?
- JA! DÄR är det säkert.
Det slutade med att vi fick värma oss igenom isen och slå ner spett genom asfalten, för att få bilen att stå still.
Även om jag blir 100 år och har 100 vältor till, kommer jag aldrig att glömma hur chaffisen älgade ut i mörkret.
Nu ser jag fram mot att du skriver om nåt roligt du varit med om.......

Bärgarn 139
2005-03-16, 21:03
*asgarv*

Ja kunder som står på fel ställen alt skall förklara hur man skall göra finns det gott om

:party: :thumbup:

Härligt med en historia

Simon
2005-03-16, 21:20
Fick ni nån GLASS då? :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Mäster
2005-03-16, 21:45
NÄÄ ingen glass (inte vad jag kan komma ihåg iallafall)

Nipe 195
2005-03-16, 23:42
Jag tror att mästerbärgarn har ytterligare en story hur man får kunder att hålla sig ur vägen när man ska jobba, tror att det var något om att hålla en kätting eller nåt.

Så om vi ber snällt så kanske farbror berättar ännu en saga. :yesnod:

Mäster
2005-03-17, 00:00
Jodå farbror minns den gången också: :yesnod:

E4an söderut svinrakan mellan arlanda och väsby:
en gubbe i kostym, jag har glömt vad det var för bil. Dansat av hade han gjort i alla fall.
Ingen märkvärdig uppdragning, MEN gubben var i vägen HELA tiden.Skulle jag va i spakskåpet var han där, skulle jag fästa kroken stog han där,Akta akta,nej nej,akta, stopp stopp.Jag blev så satans less. Jag frågade snällt om han kunde hjälpa till.
-Jodå det ville han
-Bra! ta den här. sa jag å gav honom dubbel-kroken, ställ dig där så länge.
Gubben tog kroken och ställde sig där jag pekade.
Därefter drog jag upp han bil ur slänten medans han snällt stog beredd brevid,när bilen var uppe på vägen tog jag tillbaka kroken och tackade.
Fan va skit jag fick för det sen när chefen fick höra om det.

Bärgarn 139
2005-03-17, 20:57
*Asgarv* *Asgarv* & *Asgarv*

Du är för härlig!!!! :thumbup: :thumbup:

Ibland är det värt att ta lite skit. Du har ju förgyllt våran kväll nu

Hornet
2005-03-17, 20:59
Man skulle ha filmat Glassbilen :hihi: