Visa fullständig version : Söker fler reg-nr... [Bärgningskåren]
Fredrik Klint
2006-10-28, 18:16
Söker återigen hjälp med en del reg-nr ifall någon vet. Först en riktig gamling;
B17912 var reg-nr på Bosse Ljungfeldts Scania L76 med radio-nr 138. Någon som vet vad den erhöll för nytt reg-nr, för det borde den väl ha fått?
Bil 165 var på 80-talet en Scania P82/92 med flak och kran bakom hytten, vad hade den för reg-nr?
I Nyköping fanns i början på 90-talet en Cheva bärgare med nummer 541 och privat-plåt, "KÅREN". Någon som vet dess riktiga reg-nr?
Tacksam för hjälp.
Roger Larsson
2006-10-28, 18:58
Söker återigen hjälp med en del reg-nr ifall någon vet. Först en riktig gamling;
B17912 var reg-nr på Bosse Ljungfeldts Scania L76 med radio-nr 138. Någon som vet vad den erhöll för nytt reg-nr, för det borde den väl ha fått?
Bil 165 var på 80-talet en Scania P82/92 med flak och kran bakom hytten, vad hade den för reg-nr?
I Nyköping fanns i början på 90-talet en Cheva bärgare med nummer 541 och privat-plåt, "KÅREN". Någon som vet dess riktiga reg-nr?
Tacksam för hjälp.
Bil 138 fick AZR405
Dom övriga kan jag inte hjälpa Dig med då:
På bil 165 kan jag inte se regnummret på min bild. Siffrorna börjar troligen med "3" men det är ju en dålig hjälp. Pelibygge är det i alla fall.
Bil 541 är i mitt reg en Volvo FL4 med Pelibygge troligen bilen före den Du avser.
Trackern
2006-10-28, 20:21
Bil 138 fick AZR405
På bil 165 kan jag inte se regnummret på min bild. Siffrorna börjar troligen med "3" men det är ju en dålig hjälp. Pelibygge är det i alla fall.
Bil 541 är i mitt reg en Volvo FL4 med Pelibygge troligen bilen före den Du avser.
138, körde inte Colling den?
Fredrik Klint
2006-10-29, 13:33
AZR405 (bil 138) verkar inte ha blivit så gammal, reg-nr hamnade sedan på en Scania L111 från -78, enligt VV.
Tack för hjälpen!
HEJSAN FREDRIK
DEN GICK I RIMBO DÅ JAG TOG KORTET HOS EN KILLE SOM HETTE MATS
O REGNUMMRET VAR GMU 165,KOMMER ÄVEN LÄGA IN BILD PÅ DEN SNETT
BAKIFRÅN O DEN VAR MED I DN ÅRLIGA ALMENACKAN NÅGOT ÅR MED,KOMMER INTE I HÅG VILKET DÄR HAN LYFTER NÅGON LITE STÖRRE SLAGS BOMB UTAN FÖR NÅGOT MUSEUM I STOCKHOLM,MENAR FÖRSTÅSS
BÄRNINGSKÅREN TID FÖR BILEN ÄR UPPTEXTAD MED DET PÅ BILDEN :yesnod:
Fredrik Klint
2006-10-30, 06:17
Den bilden har jag! :smile:
En snygg bild på 165:an nästan helt från sidan varpå reg-nr ej är läsbart, men det vore kul att veta när bilden är tagen. Min pappa kom över den kalendern och "slaktade" den och bilderna hamnade i en pärm så jag vet ej årtalet.
Bilden är numer inscannad men eftersom det inte är jag som tagit den så kanske det är fel at lägga ut den... (Om någon vill ha den är det bara att tjoa till så kan den mailas)
piratenz
2006-10-30, 20:06
Tacksam för hjälp.
"KÅREN" är min en gammal bil och den hette OBW 190 men finns inte kvar i landet.
Pratade med Franz Böhm för några år sedan och han sa att den då gick hos Polisen i Moskva.
"KÅREN" är min en gammal bil och den hette OBW 190 men finns inte kvar i landet.
Pratade med Franz Böhm för några år sedan och han sa att den då gick hos Polisen i Moskva.
Jävlar den var snygg :biggrin:
Kjelle (Helix)
2006-10-30, 21:43
Söker återigen hjälp med en del reg-nr ifall någon vet.
Tacksam för hjälp.
Umm...intressant. Jag kör för kåren nyköping och har möjlighet att fråga dåvarande ägare. Han finns fortfarande med som "extragubbe" hos oss.
Själv har jag inte en aning om den bilen, men jag ska höra med Lasse om han minns nåt om den.
Errr...jag är visst lite felinformerad från worket. Föregående ägare av kåren Nyköping (Lasse) hade inte den bilen i sin tjänst, utan det var ägaren dessförinnan (Lennart).
However, den gubben kör idag för BTL och dyker in hos oss då&då för att snacka lite skit. Ska försöka komma ihåg att rycka gubben på lite info när han kommer in nästa gång.
HEJ FREDRIK
GÅ IN O KOLLA PÅ MINA BILDER NU SÅ HITTAR DU EN BILD PÅ DEN BIL DU SÖKER TROR JAG SCANIA MED KRAN O PELIBYGGE,BILDEN TAGEN I RIMBO. :yesnod:
Fredrik Klint
2006-10-31, 16:23
Bil 138 fick AZR405
Först nu kom jag på...
Bil 138, B17912, borde fått nytt reg-nr med slutsiffra "2", inte 5. Det kanske inte är samma bil vi pratar om?
Roger Larsson
2006-10-31, 21:07
Först nu kom jag på...
Bil 138, B17912, borde fått nytt reg-nr med slutsiffra "2", inte 5. Det kanske inte är samma bil vi pratar om?
Tja, bil 138 (en Scania Vabis 76) har i alla fall AZR405 på den bild jag har. Skall se om jag hittar någon mer bild för dubbelkoll. Varför skulle det vara en 2:a på slutet menar du?
piratenz
2006-10-31, 22:51
Umm...intressant. Jag kör för kåren nyköping och har möjlighet att fråga dåvarande ägare. Han finns fortfarande med som "extragubbe" hos oss.
Själv har jag inte en aning om den bilen, men jag ska höra med Lasse om han minns nåt om den.
Errr...jag är visst lite felinformerad från worket. Föregående ägare av kåren Nyköping (Lasse) hade inte den bilen i sin tjänst, utan det var ägaren dessförinnan (Lennart).
However, den gubben kör idag för BTL och dyker in hos oss då&då för att snacka lite skit. Ska försöka komma ihåg att rycka gubben på lite info när han kommer in nästa gång.
Kolla inlägget ovanför ditt så ser du infon om den bilen.
Men kolla gärna med "Gubben" när du ser han :hihi:
Fredrik Klint
2006-10-31, 23:40
Tja, bil 138 (en Scania Vabis 76) har i alla fall AZR405 på den bild jag har. Skall se om jag hittar någon mer bild för dubbelkoll. Varför skulle det vara en 2:a på slutet menar du?
Kanske inte 100% men troligtvis 99% av alla "gamla" fordon fick samma slutsiffra i sina nya reg-nr som det gamla. Det finns undantag men de är väldigt sällsynta, det är min erfarenhet.
Om du har lust får du gärna maila bilden på 138:an så kan jag skicka bild med gamla reg-numret.
Roger Larsson
2006-11-01, 12:45
Kanske inte 100% men troligtvis 99% av alla "gamla" fordon fick samma slutsiffra i sina nya reg-nr som det gamla. Det finns undantag men de är väldigt sällsynta, det är min erfarenhet.
Om du har lust får du gärna maila bilden på 138:an så kan jag skicka bild med gamla reg-numret.
Har jag inget minne av. Man skickade ju in en anmälan på sina fordon och den förste som lämnade in sin anmälan fick i princip AAA 001 osv. Men ngt "mystiskt" var det då tex påfallande många Opel fick "C" som första bokstav. Hade ofta "CYD", "CYL" osv...
Visst kan jag maila bilden till Dig...
Lennart kör biltransport åt Råab Bärgnings Ab Växjö ....BTK inte BTL :hoppa:
Caruttah
2007-04-02, 01:59
Colling började väl sin KArriär hos Bosse Ljungfeldt !
Så ring ner till Bengan i Västberga det har han nog koll på eller Ring Conny Ljungfeldt han borde ha koll på den biten för han berättar iaf. om tiden när Bengan körde.
Så både Bengan & Conny är ju fortfarande aktiva
Roger Larsson
2007-08-02, 17:06
Visst - Du har helt rätt har jag fått veta. Man fick samma slutsiffra när man fick det nya "ABC" nummret... detta då pga SBP.
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.