Visa fullständig version : Polisen senaste bil
Ja vad säger man ? :hihi: :hihi: :hihi: :hihi:
http://www.sos-stockholm.se/images/snut-saab/Img_6910.jpg
http://www.sos-stockholm.se/images/snut-saab/Img_6912.jpg
http://www.sos-stockholm.se/images/snut-saab/Img_6921.jpg
http://www.sos-stockholm.se/images/snut-saab/Img_6933.jpg
http://www.sos-stockholm.se/images/snut-saab/Img_6935.jpg
Bärgarn 139
2005-03-22, 22:10
Det luktar som om det finns en historia bakom detta. Du kan helt omöjligt stått där och helt plötsligt dyker den där upp, dock lite vilse med tanke på att han kört från dalarna :biggrin:
Såg en Civilare idag i Järfälla, En Audi A6 Avant Allroad, Svart. Ny för mig....
iceman1975
2005-03-23, 12:49
Nån som ser vad det står på A4 lappen i bakrutan?
Nån som ser vad det står på A4 lappen i bakrutan?
Det står TILL SALU
iceman1975
2005-03-23, 13:10
:blush: Dax att skaffa brillor :cool: kanske..
Vägrar tro att åldern börjar ta ut sin rätt.. :icon_ryth
/T.Rettioårskris
Den bilen blev stoppad i en poliskontroll, men dom garvade mest och det var inget fel på bilen så han fick åka vidare
Stefan ska vi köpa den? :biggrin:
//Simon
Kul att polisen regnummer är maskerade som är offentliga... Men den stackars saabgrabben han får ha sin med.... :fou:
Kul att polisen regnummer är maskerade som är offentliga... Men den stackars saabgrabben han får ha sin med.... :fou:Ja det är typ ägarna till saaben som tagit kort och lagt ut bilderna på nätet själva. Och så är ju bilen till salu så lite PR blir ju bra :bootyshak
Hej Grabbar...
Det är jag som är fotografen, ägare till bilen är en tjejkompis, å det var jag å hennes kille som va ute å lallade runt vid Arlanda.
När vi va på väg mot "Cargo City" så hade polisen en liten kontroll med lite aspiranter. Självklart vinkade dom in oss när dom såg bilen, men, inte för att ge böter eller så´, utan bara för att kolla å garva, precis när vi blev stoppade så frågade jag en polis om jag inte kunde få fota hela grejjen, villket dom tyckte va helt ok, så jag hoppade ut å började fota.
(kan tänka mig att det såg lite kostigt ut fom dom som åkte förbi, massa poliser står bredvid en snutbil, så ståre en kille mitt i gatan och fotograferar) :cool:
Poliserna tyckte bara det va skojj å posade så fint bredvid bilen, å dom ville ha ett par kort där deras bilar syntes tilsammans med "Snutbilen" så snäll som jag e så fick dom som dom ville, å vissa poliser är nu lyckliga ägare till en bunt högupplösta digital foton med "Snutbilen" på.
Vi har sedan dess stött på dessa poliser flera gånger, å tror ni vi blir stoppade? aaa, dom vinkar in oss så står vi å snackar med dom ett tag, å dom e såå jävla colla dom där poliserna... Riktigt trevliga gubbar å grabbar.
Tyvärr så är bilen nu såld, men till våran stora glädje kan vi meddela att bilen nu ägs av "Lasse batong" :yesnod: Så "snutbilen" är såld som bröllops present till en polis någon stanns i sverige... :thumbup:
Ere någon som ser den där ute så TA KORT å posta. Vi vill se den lilla rackaren igen...
:scared: Måste varit lite nervösa när polisen vinkade in den. :party:
Mycket vacker!
Hej jag undrar vet du vem som är ägare till bilen? kan inte du maila mej?? (pirozk@yahoo.com)
sms:a reg.nr. till 71456 så får du ägaruppgifter.
Four rings
2006-03-15, 16:15
Dere er heldige dere svensker. Hadde denne episoden hendt i Norge ville man fått flerfoldige tusen i bot.
Måste ju i detta läget berätta en raggarhistoria som ja "råka" va delaktig i.
2001 hade jag en Cheva Impala 64a, 4 dörrars o målad som en Polisbil. Siren fanns, 2 st blåa hinkar (ärligt lånade från grann ungarnas sandlåda) fick tjänstgöra som blå ljus. Snabbt kapat Cheva van last galler mellan sofforna(va nog mest för att fyllechaffisen skulle känna sej säker från åk-personalen). Chevan va extra polisutrustad med klassiskt tackräcke med en gul ankdekorerad bäbispool på takräcket. Även marknads tröjor, design polisuniform inhandlades för vårt ändamål. Barn strorlek hindrar inte en raggare som vill showa.
Bilen va helt nylackad inför en den JÄTTE stora raggarträff/bilutställing & skulle målas om direkt efter helgen.
Dåna från Skåne o upp till "utlandet". Gick kanon hela vägen, raka rör vråla lagom i onyktert tillstånd, Rock´n Rollen dundra ur högtalarna. Någonstanns på vägen börja högtalarna pipa lite mysko, fortsatte ett bra tag då en "kollega" körde upp jämsides o såg måttligt road ut.Pipandet va tydligen från deras bil, siren kallas det. Stanna till o ut springer en Marjasin kopia o börjar skrika nått om motorburen ungdom. Chauffören blev tvättad i ansiktet o hela Chevans vä sida oxå. Efter Marjasin kommer en betydligt större länsman o lugnar ner sin hoppande kollega. Han var mkt trevligare o inte alls irriterad, tyckte bara att chauffören skulle titta bakåt så han kunde upptäcka polisbilen när den blinka med ljusena. Kanske skulle ta o skruva ner decibelen på radion oxå. Sen fick vi lova o va snälla o köra lungt. Tack för det.
Vidare uppåt.
Den välkända "mc klubben" MC Donalds fick ett besök av motorburen ungdom från Skåne. För dom som inte förstår mc klubben mc donalds så va det i Halmstad för antal år sedan det skulle byggas en mac mums mums där då en tant tyckte det va för jävligt att en mc klubb skulle slåss upp där i deras lugna idyl. öhhhh?? :fou:
Väl på Mc Donalsd gjorde vi några gripande av div anställda stackars små flickor, hade utredning av vem som slängt ut antal bollar från bollhavet och att latrin är annat ord för skithus.
Väl därifrån o vidare till paradiset. Antal tusen raggarbilar o div annat, folk i massor och vi var framme. Polis inspektioner här o där, men vi va ju skyddade i vår fina bil, klart kollegerna uppskattar hjälp från Skåne? Nähäääää, knappast. Jätte invinkade i en razzia. Bilen va helt fel, fel på avgassystemet, någon lampa som inte lös. Det va det enda. Trodde vi.
Bilen får inte va lackerad så........ sa förståsejpåarna!! icke, skammligt, perverst, falsk marknadsföring o annat.
Jaha? men varför?? Polis på sidan: ajabaja!! nääää, står pol is! Liten mellanrum i o för sej, men det finns väl inga regler på hur mkt mellanrum du ska ha när du skriver? :thumbup: Att det sen inte är falsk marknadsföring kan ni kolla i poolen på taket. Både pool och is i(måste ju kyla bärsen) Tack mc mums mums för dom 2 påsarna av is. Sen att man stavar fel till pool är bara att kolla mitt svenka betyg, hade rast då i stället.
Efter 1 timmes gnäll, tjat, munhugg, skrik, roliga historier om vad det e för djur som har röven på ryggen osv så fick vi köra. Böteslapp på oljud va det enda(fick 3 st över hela helge) som vi fick.
Resten av historian är hemlighetsstämplat o preskiberat(hoppas jag). Kul hade vi och vi kommer i år igen som vanligt. 1 v i Västerås är givet. Plus en v i Rättvik efter. :thumbup:
Ps, bilder på bilen har ingen av oss tagit, tyvärr (Vi var för upphetsade av att få showa). Men finns att beskåda i div motortidningar sen året 2001. Finns även på något Impala galleri på nätet, men har ingen adress tyvärr. Har någon här fotat gammla Bettan? Maila gärna dom bilderna till mej då.
Glömde lägga in bilden på en "kollega" ja bärgat.
Polaren är Mopar fantast och jag bärga några vrak till skroten från hans verkstad.
Han har föresten utförsäljning på div allt o lite till i Mopar väg, mest 60 70 tals.
Kul att polisen regnummer är maskerade som är offentliga... Men den stackars saabgrabben han får ha sin med.... :fou:
Man behöver inte maska regnummren på polisbilarna finns ingen lag som säger det...
//Simon
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.