handdator

Visa fullständig version : dricks

bergarkungen
2005-04-13, 16:21
finns det någon i landet som har fått någon rolig dricks. Kåren i särna fick häromdagen en spinnrock i dricks :thumbup:

Mäster
2005-04-13, 23:13
Nån slant har det väl blivit genom åren. ibland nån 5-krona av en pensionär med assistans. Med orden :lite kaffepengar ska du ha, som har varit så trevlig.
JO just det: en oljelampa i mässing ( jättefin och den luktar jättegott när man eldar i den)
Roligare än så kan tyvärr inte jag bjuda på.

Hornet
2005-04-13, 23:42
När jag körde på Arlanda så fick man mycket wisky,och jag som inte dricker men skit bra att ge bort i present

Nutte4336
2005-04-14, 00:03
Ja när du nämner det så kommer jag ihåg för ett par 3 år sen så var det en kund som tyckte att han hade fått så bra service så han undrade om jag inte ville gifta mig med hans frus syster som bodde hemma hos dom.Jag tackade artigt nej o körde mot hans hemadress för o släppa av han och när vi kom fram så stod frun o systern på balkongen o vinkade o ropade att jag skulle skulle komma upp o fika till saken hör att dom båda damerna var från Tailand.
Det är nog den roligaste dricksen jag blivit erbjuden (Jag gick inte upp o fikade)

Trackern
2005-04-14, 08:17
Ja när du nämner det så kommer jag ihåg för ett par 3 år sen så var det en kund som tyckte att han hade fått så bra service så han undrade om jag inte ville gifta mig med hans frus syster som bodde hemma hos dom.Jag tackade artigt nej o körde mot hans hemadress för o släppa av han och när vi kom fram så stod frun o systern på balkongen o vinkade o ropade att jag skulle skulle komma upp o fika till saken hör att dom båda damerna var från Tailand.
Det är nog den roligaste dricksen jag blivit erbjuden (Jag gick inte upp o fikade)

Vad gick du upp och gjorde då? :biggrin:

Nitrous
2005-04-14, 12:25
Vad gick du upp och gjorde då? :biggrin:

Dirty you :bootyshak

dieselmannen
2005-04-14, 22:32
Vad händer när du gnider på oljelampan då?? :biggrin:
för ett gäng år sen fick jag bärgning på en el-rulle som stod på en parkväg vid stranden bakom wennergren center. med sittandes farbror i och allt :scared: färdtjänsten kunde inte komma om man inte hade bokat i förväg,så där satt han och kom inte en millimeter.jag backade till och drog upp gubbe och stol på flaket,spände fast stolen och kepsen och sen bar det av mot solna.ut på E4:an och gissa om bilarna tutade och vinkade :smile: när vi landade vid servicehuset så kom en sköterska ut med en 50-lapp i dricks.gubben hade inte så gott ställt,men så skoj hade han inte haft på många år sa han.kändes skönt att sprida lite glädje en lördag.

Trackern
2005-04-14, 23:13
för ett gäng år sen fick jag bärgning på en el-rulle som stod på en parkväg vid stranden bakom wennergren center. med sittandes farbror i och allt :scared: färdtjänsten kunde inte komma om man inte hade bokat i förväg,så där satt han och kom inte en millimeter.jag backade till och drog upp gubbe och stol på flaket,spände fast stolen och kepsen och sen bar det av mot solna.ut på E4:an och gissa om bilarna tutade och vinkade :smile: när vi landade vid servicehuset så kom en sköterska ut med en 50-lapp i dricks.gubben hade inte så gott ställt,men så skoj hade han inte haft på många år sa han.kändes skönt att sprida lite glädje en lördag.

Diesel, kan inte du berätta vilken dricks du fick när du bärgade kunden jag sände ut dig på vid ett tillfälle.... Ulrich.... så vitt jag vet har jag sänt ut dig TVÅ gånger till den mann...förlåt,DET :krama:

dieselmannen
2005-04-15, 07:35
Mm det är jag dig evigt tacksam för killen....det fick mig verkligen att se livet
från en ny vinkel.Jag minns oxå med välbehag hur självklart den där killen kom fram till dig den där underbara kvällen på Birger jarlsgatan,,,,,,

Trackern
2005-04-15, 09:02
Mm det är jag dig evigt tacksam för killen....det fick mig verkligen att se livet
från en ny vinkel.Jag minns oxå med välbehag hur självklart den där killen kom fram till dig den där underbara kvällen på Birger jarlsgatan,,,,,,

Jo du, den killen den killen. Rosa skjorta å allt...... av tiotusen pers på Birger Jarlsgatan en sommarnatt för några år sedan stolpar Stockholms riksbög fram till MIG av alla nissar, "vet du vart bögklubben Grodan ligger?".... varpå Diesel nästan får ryggskott när han kippar efter luft... fy fan.... men men.. du var ensam med Ulrich.... TVÅ gånger.... sann kärlek rostar aldrig.

Kan berätta en "nära dricksupplevelse" som en av Kårens bärgare råkade ut för.
Jag satt på radion och hörde hur Polizei åkte mot Lidingöbron för en trafikolycka. Det var tydligen en Ferarri som smetat av. Jag sickade någon på ragg varpå det gick ut ett nytt larm. Återigen en Ferarri i samma område. Hur stor är risken? Nåja, dom hade väl kört ett race misstänkte jag. Skickade dit ytterligare ett flak. När detta flak kommer fram öppnar han dialogen med något om "ni har väl kört race?"....men den måttligt lycklige Ferarrinissen förstod ingenting om något race. Det var bara ett sammanträffande. Bärgaren låg alltså redan på +. Nästa kommentar är den som bygger upp dricksen.... "det är en 355:a va?".... den ännu mer snea Ferarrichauffören och tillika ägaren som dagen till ära var iförd en Ferarrikeps med sitt namn broderat med guldtråd på båda sidor svarar bärgaren "det där tar jag som okunskap, detta är en 360:a......kostar i runda slängar mer än 500 000 :- över vad en 355:a går på".....han poängterade "355:a" med lite avksy i rösten... Bärgaren kontrar med sin okunskap "men det är väl ingen skillnad på dom?"...... kunden svarar "det tar jag som en förolämpning".....efter det sa kunden inte ett enda ord..... :hihi:

birason
2005-06-06, 00:50

Allvarligt, e detta sant? Gubben måste haft den bästa dan i sitt liv då ( det var väl inte "student-tider" också, det hade varit asgrymt ). Vilken syn........ :biglaugh:

birason
2005-06-06, 00:59
finns det någon i landet som har fått någon rolig dricks. Kåren i särna fick häromdagen en spinnrock i dricks :thumbup:

Rolig o rolig, man kanske får roligt (blir rolig) när man häller i sig flaskan, men jag har inte en aning om vad jag har fått för nått.
Fick idag en flaska Riga Black Melnais Balsams (?), någonting 45%igt, men flaskan e så fin (udda) att jag har inte lust o öppna (å andra sidan jobbar jag ju jämnt, vilket inte e bra o kombinera med sådana drycker)
Flaskan e gjord i lergods, inte glas.
E de någon som hört talas om ovanstående dryck någongång??

:confused2
Har nu under ett infall av ledighet provat på ovanstående dryck, och kan säga att hur man än dricker den, enligt diverse "serverings"tips, så smakar den skit redan i mun, fast det e klart, det är ju vad jag tycker och flaskan e fin i bokhyllan i alla fall. :crazya:

sladdandebarnet
2005-06-07, 11:33
Fick idag en flaska Riga Black Melnais Balsams (?), någonting 45%igt, men flaskan e så fin (udda) att jag har inte lust o öppna (å andra sidan jobbar jag ju, vilket inte e bra o kombinera med sådana drycker)
Flaskan e gjord i lergods, inte glas.
E de någon som hört talas om ovanstående dryck någongång??

:confused2

"Orginalet" är brännvin och 99 kryddor. Det har väl dykt lite olika varianter på detta sen jag var i Lettland. Meningen är att man ska hälla i det i kaffet, precis som vi tar en whisky/konjak till kaffet fast de häller i en skvätt i koppen :yesnod:

birason
2005-06-11, 01:33
hmm, måste ju prövas de me

:screama: gott va det, INTE, men när flaskan va slut kände man sig lite :banana: