Visa fullständig version : Provkörningshelg Din MC & Stuntoholics
Tänkte bara tipsa alla som inte planerat helgen ännu om att det är provkörningshelg hos Din MC på Suzukis 05-or nu i helgen.
Visserligen motoryklar och inget som har med bärgning att göra, men det kan vara en rolig liten lördagsutflykt att göra.
Som krydda på moset så kommer Jompa från Stuntoholics uppträda varje hel timme.
Om du inte vet vilka Stuntoholics är eller vad dom gör så kolla på www.stuntoholics.com
Passa på att ta en sväng förbi Din MC i Sollentuna/Rotebro, köp en korv, kolla på Jompa och o glo lite i butiken.
Kolla på www.dinmc.se för mer info.
/Nitrous
Tar nog hojen dit om vädret tillåter :)
Jag ska dit också :yesnod:
Appropå hoj..... Jag har handlat mig en liten katana :smile:
Ett litet smolk i glädjebägarn, Den går bara på tre burkar :thumbd:
Gnista finns, jag har tömmt förgasarn, kollat membranet nästa steg är väl att plocka bort förgasarn helt.problemet är att jag inte vet om jag får ihop skiten igen sen. Synka 4 förgasare är överkurs för en gammal bärgare som mig :banghead:
Appropå hoj..... Jag har handlat mig en liten katana :smile:
Ett litet smolk i glädjebägarn, Den går bara på tre burkar :thumbd:
Gnista finns, jag har tömmt förgasarn, kollat membranet nästa steg är väl att plocka bort förgasarn helt.problemet är att jag inte vet om jag får ihop skiten igen sen. Synka 4 förgasare är överkurs för en gammal bärgare som mig :banghead:
Synka förgasarna är rätt lätt på en sån gammal harv :blush: (sorry)
Synkklockor finns på Biltema för en billig peng och duger bra eftersom katana är som bilmotor nästan :)
Men cylindern ska ju starta även om förgasarna inte är synkade!
Har du mätt upp tändspolarna och tändkablarna?
Det är ju en sak att ha gnista i atmosfärstryck och en annan sak under kompression.
Kolla tändkablar, mät resistansen i samtliga och se att dom är ungefär lika mkt.
Mät båda tändspolarna på alla kretsar, jämnför värdena!
Stiften? Hur ser stiftet ut i den döda cylindern? Sotigt, blött?
Är det blött så kommer det ju soppa och då skulla jag börja med att byta stift.
Vilken färg är det på gnistan? Blå, vit, gul?
/Nitrous
dieselmannen
2005-04-22, 19:02
allt är som det ska.....du ska bara ha tre burkar med nytaget körkort.sorry inget jag kan göra....order från bryssel :biggrin:
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.