handdator

Visa fullständig version : annorlunda bärgning 1

corv1
2005-04-18, 23:41
såg att ni efterlyste lite bärgningsanekdoter.

En kollega behövde blinkhjälp på norra länken"sthlm"
jag kommer dit och det visar sig att det är 2st kulturberikade nysvenskar
som har en korvkiosk(husvagn) modell ä som tappat hjulet :banghead: enda sättet att komma åt hjulet var att lyfta en plåt"regnskydd"
som satt på sidan av kiosken så jag lyfter och han skruvar. var han än sätter domkraften så går den igenom golvet:yesnod: jag börjar känna mig stressad. köerna går från haga norra.
till slut hittar kollegan ett ställe och lyckas lyfta den.
då visar det sig att det är gängpaj på 4 av 5bultar
han lyckas att tvinga på 1 till men sen ger han upp.
plåten börjar att bli väldigt tung.när han släpper ner vagnen rasar halva golvet med inredning ur"suck" alla 3 letar efter ett ställe som orkar att hålla för tyngden av inredningen. till slut lyckas dom och jag kan äntligen släppa plåten.då lossnar ena gånggärnet till den, så den ligger i backen.vi hittar ett rep att binda den med och kunden börjar att åka då det plötsligt :scared: ramlar det ut stolar ur vagnen.kollegan som nu är måttligt road stannar och slänger in stolarna men dom ramlar bara ur igen kollegan nu högröd :angry: tar stolarna och binder dom bakom vagnen.sen säger han åt kunden att åka varav han kör om kunden och försvinner så fort bärgaren går...det var bara en av dom saker som hände den dagen