Visa fullständig version : gör det självare
dieselmannen
2005-05-07, 00:35
Jaha mina trogna läsare.då är det dags för en liten story från verkligheten igen. Denna gång drar jag igång en tråd om kunder som gärna tar saken i egna händer innan dom ringer städpatrullen aka bärgaren..fyll gärna på med egna upplevelser,för det här är så skoj att delge.nåväl häromdagen fick jag i uppdrag att hämta en saab 9-5 med motorfel i spånga.kunden hade fått stopp i stan kvällen innan och tagit grannen till hjälp för att åka snöre hem till carporten.dan efter skulle det bärgas och med gemensamma krafter baxar vi ut bilen på gatan och jag går bak och hämtar öglan medans kunden går in med barnstolarna.då han kommer ut igen står saaben redan tryggt på mitt flak surrad och klar för avfärd.Då kommer han på att han måste kolla på något under bilen och när han kikar inunder så säger han:jaha du använder den öglan.Det börjar genast glittra i Dieselmannens ögon och jag frågar stilla hur han menar? -Jag använde det andra fästet igår kväll säger han nöjt och pekar ner under vänster sida på bilen. -Det finns bara en bogserögla säger jag som nu börjar ana vartåt det lutar :smile: men...säger han tvivlande och böjer sig ner och spanar på sin ögla. synen att se hur det sakta går upp för honom att han har bogserat hem bilen hängandes i ett tunt aluminiumrör(som numera ser ut prexis som en bogserögla) är helt obetalbar :biggrin: Han sa inte ett ljud under resten av färden.Själv hade jag ett leende resten av den dagen.helt underbart. Trevlig helg på er alla
värmland
2005-05-07, 01:28
Här kommer en annan goding om gör det självare.
Kunden som backat ner i diket tar grannen till hjälp att dra upp bilen. en nyare Audi A4, han hittar ingen krok att sätta bogserlinan i. Vad göra ?
självklart lyfter vi på huven där finnes ju svaret .Där kan man sätta linan runt
frontplåten (alla som vet hur en Audi ser ut under huven förstår att frontplåten är av plast :scared: .efter ett stort brak tar man en något klokare granne till hjälp och får upp bilen. glad ihågen åker bilägaren mot stan.
vad händer om man åker utan hel frontplåt.där normalt huvspärren sitter ?
ja precis..... Huven över taket :fou: :fou: :fou: efter dessa små malörer tar kunden det riktiga beslutet att ringa bärgaren
PS. skulle gärna vilja se kundens skadeanmälan :party:
*S* villka "särnor" det finns :thumbup:
Man kan bara säga hoppas dom lärt sig något av det dom gjorde*S*
Samson Falck 44
2005-05-12, 01:26
Ja nu när vi ändå har brallorna nere...
fick ett case förra helgen kl 02:00 om en kund som låst in sina nycklar i bilen! så jag ringde från sängen o fick en fin förklaring! han hade låst in sina hemnycklar i bilen o hade bilnyckeln i handen! men när han tryckte på knappen så hände inget! så jag frågade artigt om han provat att stoppa in nyckeln i dörren o vrida om! o mycket riktigt! AhA! kan man göra så! *fniss fniss* ååh gud va pinsamt jag ber så hemskt mycket om ursäkt! men sen då? jag ska ju låsa bilen oxå! :fou:
För att inte tala om damen på värmdöleden imorse som *krockat* med bilen framför. bucklan i huven hade jag kunnat framställa med knytnäven! hon stod i vänsterfil i rusningstrafik o hade en fullt körbar bil. o satt o grät i 180 o undrade varför folk kunde vara så elaka mot henne som minsann hade krockat o satt i en svår sits! (ägaren till den andra bilen hade klivit ur o sagt *min bil har klarat sig o tagit numret o hennes id o dragit vidare till jobbet* hon nämnde ngt om whiplash hörde jag... medans hon sippade efter andan o frågade var 3 sekund om hennes bil skulle se ut som innnan.. :banghead: dumt o klaga eg.. lättförtjänta pengar kallas det!
Trackern
2005-05-12, 20:50
En klassisk story är BMW kunden på Värmdö.
Minns jag inte fel så hade kunden haft problem med något som tjuvdrog ström i bilfan. Kunden trodde att det säkert är lampan i bagageluckan som lyser.(Sedanmodell). Hmm...hur kollar jag det? Jo ägaren kryper ned i bakluckan och drar igen luckan efter sig. Dessvärre var det ingen lampa i bagagerummet som lös. Det var nu dags för "Horatio" att ta sig ut. Vänta nu....hur öppnar man bakluckan inifrån? Gick inte det? Nähä... Liggandes i ett kolsvart mörker fiskar dåren upp luren och ringer bärgare. Med bilnycklar i fickan låg kunden kvar. Bärgaren började demontera baksätet. På något sätt lyckades kunden pilla ut nycklarna genom ett litet hål till baksätet och bärgaren släppte ut en skamsen kund.
Såna saker fick en radioledare att gå igång. Det och Diesels besök hos Ulrich! :bootyshak :krama: :bootyshak
dieselmannen
2005-05-22, 14:48
Det var ett evigt gnatande om mina kunder.....man kan nästan tro att du är sugen..men den godbiten behåller man gärna själv!!! och du!när bjuds det på
cigarr?va?
Det var ett evigt gnatande om mina kunder.....man kan nästan tro att du är sugen..men den godbiten behåller man gärna själv!!! och du!när bjuds det på
cigarr?va?
Cigarr??? Cigarr bjuds det väl bara på när det har fötts en son?
Du får nog smaka choklad diesel.. :biggrin:
Trackern
2005-05-22, 21:45
Cigarr??? Cigarr bjuds det väl bara på när det har fötts en son?
Du får nog smaka choklad diesel.. :biggrin:
Enligt en kollega så är det garanterat en tjej på väg.... eftersom det inte kan bli annat när två f***or k*****r... Det är kollegor det...
Cigarr bjuds det på när det är klart. Senast inom en vecka tittar DeNilsson J.R ut
dieselmannen
2005-05-22, 22:41
Säg bara till när du ska in och krysta så ska jag stripa din bil på bb:s parkering..det är du värd gubben!!!! :ajjabajja
falcken5
2005-05-24, 22:40
jag tänkte återgå till tråden om det e ok för turtur duvorna :kiss:
För några veckor sen åkte ja på en bil som hade kokat, när jag kommer fram står den gamla damen och hennes något yngre dotter vid en statoil mack jag frågar vad problemet är..
jo bilen hade kokat precis vid macket så det behövdes bara fyllas vatten så skulle saken vara biff men damen var ju gammal och inte så haj på bilar..
som en räddare i nöden kom en medel ålders man förbi och skulle vara behjälplig så han fyllde på vatten .............. i servo olje behållaren :party:
toppfylld.. tanten ville inte köra mer den dagen..
Åkte på en Sprillans ny Toyota härom veckan (20km på mätaren), "lät illa o gick ryckigt efter att dom tankat fullt" :eek: .
Aj, tänkte jag, tankat diesel? Nä blyfri 95 enl kvittot :confused2 , provstartar - går som en klocka (eller som en ny toyota ska om man så vill) - övergår till provkörning, farbror 72 bast åker med - inga missljud, inga ryck, absolut ingenting :confused2 :confused2 .
Åk ni, trevlig resa, va nog bara nåt tillfälligt.
Sätter mig i bilen o börjar skriva papper då gumma 73 bast kommer tillbaka o säger att nu går den så där konstigt igen!!!
Ok, ny provtur, nu får farbror köra med mig som passagerare, efter fem meter måste jag avbryta provturen då jag sett nog.
Fick förklaringen att dom just bytt in sin gamla Corolla dom haft i 18 !! år och aldrig i sitt liv kört bil med automatlåda.
Efter att ha försökt få gammelman att inte trycka ner gas och broms samtidigt i ca 20 min :fou: fick jag vika mig o lite fint förklara för hon som kört bilen från Kungens kurva utan problem att det nog är lika bra att hon fortsätter köra, och tränar "guben sin" på det där med pedalerna någonstans där dom inte stör annan trafik.
.... :crazya: .... sen åkte dom lyckliga i alla sina dar..... :crazya: ..... i alla fall så länge jag såg dom.
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.