Visa fullständig version : Största problemet ?!
Man undrar som nykläckt vilket är största problemet i branschen? Pb är väl till största delen fritt från krångel o bärga, och tunga biten har väl sina sidor. Allt beror ju på situationen, tungbärgning kan ju dra ut på tiden hur mycket som helst o vissa fall även Pb, men PROBLEM ? Själv upplever jag låsöppning som största orsak till huvudbry! Tog mig säkert 7-8 min att komma in i en gammel jä--a 240 häromdan. Är det ens möjligt att komma in i en ny volvo ?
robban_lund
2007-03-11, 21:53
Man undrar som nykläckt vilket är största problemet i branschen? Pb är väl till största delen fritt från krångel o bärga, och tunga biten har väl sina sidor. Allt beror ju på situationen, tungbärgning kan ju dra ut på tiden hur mycket som helst o vissa fall även Pb, men PROBLEM ? Själv upplever jag låsöppning som största orsak till huvudbry! Tog mig säkert 7-8 min att komma in i en gammel jä--a 240 häromdan. Är det ens möjligt att komma in i en ny volvo ?
Hmm största problemet??
Måste vara konkurrenterna :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Nej skämt å sido så är det arbetsmiljön. Vägverket har sina skylt vagnar, polisen ett par bilar och en massa makt men vi då ??
I bästa fall ett dike och springa till :thumbd:
jepp, med lite vilja och vaselin.
Skämt åsido Nya volvo är det bekymmer med, Min gissning är att du inte låst upp en j++la 240 på 10-15 år,om ens nån gång. Det är ju inte varje dag man ens ser en 240 nuförtiden.
Rätt verktyg är en förutsättning, lite grundkunskaper sitter väl heller inte fel.
Just 240 har en liten fjäder som man lätt petar loss om man försöker blada upp den, sen går inte dörrn att öppna inifrån ens.
Samson Falck 44
2007-03-11, 22:35
Låsöppning är i regel ett bekymmer! men det löser sig oftast alltid till kundens fördel (efter lite vridande o vändande) Förutom det så löser det sig mesta med ett självsäkert intryck och vänligt bemötande! (Och en gnutta sunt förnuft ) :yesnod:
dannemanpåradion
2007-03-11, 22:41
Låsöppning är i regel ett bekymmer! men det löser sig oftast alltid till kundens fördel (efter lite vridande o vändande) Förutom det så löser det sig mesta med ett självsäkert intryck och vänligt bemötande! (Och en gnutta sunt förnuft ) :yesnod:
o va gör du hemma?ut o öppna bilar he he he
nä du fick din beskärda del idag
hörs på onsd
Självsäkert bemötande är underbart, alla går på det ! Om man själv tror på att man kanske kan, så tror även kunden det. Så nybörjare man é !
Det finns inga problem, det finns bara lösningar! ;)
Men ett verkligen aktuellt problem är ju som nämnt, arbetsmiljön på större vägnätet.
Och alla dessa kunder som tror att det lurar en bärgningsbil i vart kvarter. "Vaa?! Måste jag vänta i hela 30 minuter!!"
Hmm största problemet??
Måste vara konkurrenterna :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Nej skämt å sido så är det arbetsmiljön. Vägverket har sina skylt vagnar, polisen ett par bilar och en massa makt men vi då ??
I bästa fall ett dike och springa till :thumbd:
Jag är inte avundsjuk på er som har motorvägar o jobba på, där kan det nog vara riktigt otrevligt ! På Gotland är det betydligt lugnare när man jobbar, även om det finns dårar här också. Vanlig landsväg o stå ivägen så mkt som möjligt, så dom tvingas sakta ner :rolleyes: ! !
bil499-hbg
2007-03-12, 18:22
Jag är inte avundsjuk på er som har motorvägar o jobba på, där kan det nog vara riktigt otrevligt ! På Gotland är det betydligt lugnare när man jobbar, även om det finns dårar här också. Vanlig landsväg o stå ivägen så mkt som möjligt, så dom tvingas sakta ner :rolleyes: ! !
det kan vara mist lika farligt på en annan väg än motorvägar ...
det kan vara mist lika farligt på en annan väg än motorvägar ...
Nog hajar man att det är lika farligt på vanlig väg, men det är väl lite lättare o få dom :fou: att sakta ner. På motorvägen är det ju alltid fri fart i nån fil !
Samson Falck 44
2007-03-16, 20:16
Du får helt enkelt vara lika egotrippad som bilisterna. har dom så pass bråttom att dom kan passera dig i ~70 km/h med runt 2 dm tillgodo så kan du lika väl ställa din bil på snedden och ställa till med köer. glöm aldrig bort att det handlar om din egen o kundens säkerhet! Och om det nu mot förmodan skulle vara så att ngn gnäller så får du väl hänvisa att dom borde åkt tidigare!!
PS. mina vänner kallar mig för Runar. :hail:
Lulebjörnen
2007-03-17, 19:55
"Don't argue with the wrecker operator. He is there to help where you are going. The last thing he needs is you yelling at him while he is trying to help you"
Det, och lite andra handfasta råd till kundkretsen har personalen på www.sunshinetowing.com/tips.htm påpassligt sammanställt på sin hemsida :eek: ...
Att man sen också har den goda smaken att utföra tungbärgningarna med en 1979 Autocar med ett Bro HD250 påbygge gör att det känns som ett företag att lita på...
Största problemet?...inte när man heter Sunshine Towing och äger en Autocar - som säkert är betald oxå :thumbup: ...
"Don't argue with the wrecker operator. He is there to help where you are going. The last thing he needs is you yelling at him while he is trying to help you"
Det, och lite andra handfasta råd till kundkretsen har personalen på www.sunshinetowing.com/tips.htm påpassligt sammanställt på sin hemsida :eek: ...
Att man sen också har den goda smaken att utföra tungbärgningarna med en 1979 Autocar med ett Bro HD250 påbygge gör att det känns som ett företag att lita på...
Största problemet?...inte när man heter Sunshine Towing och äger en Autocar - som säkert är betald oxå :thumbup: ...
Om man inte äger en autocar eller heter sunshine towing vad gör man då ?
Om man inte äger en autocar eller heter sunshine towing vad gör man då ?
...bärgar fordon på andra sidan atlanten - utan en hemsida med handfasta råd för svenska fordonsförare - och hoppas på förändring av någon annan.
Kanske?
Lulebjörnen
2007-03-18, 10:38
en hemsida med handfasta råd för svenska fordonsförare
Där ligger vi långt före jänkarna... http://hejbilist.nu/ erbjuder allt vad en svensk fordonsförare kan tänka sig vad gäller handfasta råd :thumbup: ...
Har då en svensk bärgningsförare kompletterat sin utrustning med ett enkelt verktyg benämnt "Desperomobile"...http://home.student.uu.se/anwa1767/ att avläsas varje morgon, förslagsvis på badrumsspegeln innan man ger sig ut i djungeln blir tillvaron mycket enklare :yesnod: ...
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.