Visa fullständig version : Kontroll!
polisman
2005-02-13, 14:14
Ny på detta forum och är mest intresserad av bilder med polisanknytning.
Badtoy är grym på att plåta bra bilder och jag suktar efter att få publicera vissa på min sida www.polisman.com (http://www.polisman.com) :thumbup:
Jag är ingen moralkärring och har högt i tak, tracka mig inte för mitt jobb. :ajjabajja
Jag kör mc, fast inte lika fort som Badtoy och Hornet. (vågar inte) :scared:
Hornet förresten, din avatar är snodd från min sida! :ajjabajja
Det blir rapport på det här... :hihi:
Badtoy är grym på att plåta bra bilder och jag suktar efter att få publicera vissa på min sida www.polisman.com (http://www.polisman.com) :thumbup:
Jag är ingen moralkärring och har högt i tak, tracka mig inte för mitt jobb. :ajjabajja
Välkommen hit, snygg sida du hade förresten.
Hornet behöver en stor bot för alla sina synder, vet inte ditt block räcker till :blush:
Vi har ju precis startat upp som du säkert vet, Simon lär väl fylla på med sina bilder och snacket börjar komma igång sakteliga.
Får be om ursäkt men den bilden är bara så skön riktigt bra! Du får ta och åka med i sommar på hojen någon gång :yesnod:
polisman
2005-02-14, 07:49
Får be om ursäkt men den bilden är bara så skön riktigt bra! Du får ta och åka med i sommar på hojen någon gång :yesnod:
Ehhh... Nej tack. Jag vill leva ett tag till :scared:
När mitt eget framhjul lyfter skiter jag på mig varje gång... Vill inte ens tänka på hur det skulle vara när man åker med. :eek:
polisman
2005-02-14, 07:58
Välkommen hit, snygg sida du hade förresten.
Hornet behöver en stor bot för alla sina synder, vet inte ditt block räcker till :blush:
Vi har ju precis startat upp som du säkert vet, Simon lär väl fylla på med sina bilder och snacket börjar komma igång sakteliga.
Mmm jag håller ögonen på ALLA Er PMC gubbar... :hihi:
Tackar tackar, mina filmklipp är dock inte riktigt lika actionfyllda som ni har på PMC sidorna :smile:
Både BadToy och Hornet har reggat sig på mitt forum, dags för dig också kanske... :yesnod:
Och jag måste säga igen att Simons bilder är grymma många av dem. :cool:
Lycka till med dessa sidor! :thumbup:
Mmm jag håller ögonen på ALLA Er PMC gubbar... :hihi:
Tackar tackar, mina filmklipp är dock inte riktigt lika actionfyllda som ni har på PMC sidorna :smile:
Både BadToy och Hornet har reggat sig på mitt forum, dags för dig också kanske... :yesnod:
Och jag måste säga igen att Simons bilder är grymma många av dem. :cool:
Lycka till med dessa sidor! :thumbup:
Sådärja, nu är jag reggad hos dig också :thumbup:
såg att det går att få en del svar på juridiska frågor vilket såklart är bra om man hamnar i en "situation".
Va, jag som kör så lugnt :eek: :eek:
En liten fråga eftersom du kör hoj? Jag antar att du kör privat, eftersom jag snacka om ditt jobb förut på mail. Vad kör du själv för hoj & vad har du för syn på oss "potatisar" Jag tål kritik & du behöver inte svara om du inte vill :thumbup:
& mina bilder vet du att du får anv men spar gärna texten om bilderna e märkta :hail:
//Simon
Va, jag som kör så lugnt :eek: :eek:
En liten fråga eftersom du kör hoj? Jag antar att du kör privat, eftersom jag snacka om ditt jobb förut på mail. Vad kör du själv för hoj & vad har du för syn på oss "potatisar" Jag tål kritik & du behöver inte svara om du inte vill :thumbup:
//Simon
Jaja.. du kör ju så lugnt o fint, eller hur :rolleyes: , det gör ju jag med faktiskt.......fast ibland med benen på fel sida om styret.
Så här kan det gå :party:
Fotograf är Simon
http://www.potatoesmc.com/vgallery/thumbnails/1397-m.jpg
Men det där e ju på inhängnat område :thumbup: För det var ju på Gotland & det e väl inhängnat :hihi: :hihi: :hihi: :hihi:
Men det där e ju på inhängnat område :thumbup: För det var ju på Gotland & det e väl inhängnat :hihi: :hihi: :hihi: :hihi:
Ja för fan, vattengrav runt hela området :biggrin:
Grymt bra bild, den finns numer även som skrivbordsbild på min dator
Sedär, nu ännu en potatis registrerad på Håkans sida.
/K
polisman
2005-02-17, 13:14
Bra att Ni reggar Er på min sida :thumbup:
300 medlemmar på tre veckor och drygt 3000 inlägg.
Klart godkänt måste jag säga!
Simon:
Jo jag kör sporthoj, med allt vad det innebär. :rolleyes:
Varför kör jag sporthoj? Ställ Er själva den frågan så har ni även mitt svar. :smile:
Att jag sedan inte kör så pass extremt som en del andra har bara att göra med att jag inte vågar. Skulle kunna/våga skulle jag också köra på bakhjulet, göra stoppies mm mm.
Jag kör nykter, har min hoj laglig med skatt och försäkring, jag använder skyddsutrustning. OK, min slipon skulle kanske inte klara en flygande insp...
Mitt samvete belastas med hastighetsöverträdelser och ett och annat dåligt filbyte. Skulle jag bli stoppad och rapporterad så fine... det är mitt eget val att köra som jag vill.
Dubbelmoral? Javisst!
Men den sträcker sig inte så långt att jag håller på att rapportera folk på dagen och när jag kör hem så kör jag likadant som de som jag rapporterat...
Jag har en specialtjänst och jag har inte rapporterat ett endaste trafikbrott de senaste sex åren. Kommer knappt ihåg hur man gör faktiskt...
Och Nej! jag tänker inte vara efter Er, don't worry!
Hur ser jag på potatisarna som är ute och kör?
Jag har faktiskt varit med ett par gånger och kört med Er, på era öppna onsdagskörningar.
Det var inte värre än hur jag kör i vanliga fall... Ok, jag drar inte upp min på bakhjulet i varje rödljus... Jag burnar inte... och filmar inte mina upptåg...
Men jag har kul, precis som PMC verkar ha. Och det skall man veta... det ÄR jävligt kul att köra i grupp, busigt!
Alla vet dock att medaljen har sin baksida... Denna euforiska känsla som adrenalinet framkallar gör också oss människor dumdristiga.
Det finns hur många exempel som helst på klotningar som gjorts pga dumdristighet. I många fall har det gått bra.... i en del fall mindre bra...
Samtidigt finns det klotningar som gjorts pga okunnighet, och kunnighet skaffar man sig bara genom att öva... ja ekvationen går inte ihop.
Det glädjer mig att det inom sporthojåkarkretsar finns banåkningsdagar.
Att inte alla BARA lattjar på stan och lever rövare, att det i botten finns ett genuint raceintresse.
Jag har uppnått en aktningsvärd ålder och började åka hoj rätt så sent. Skulle jag hamna i klorna på tex en R1:a när jag var 20 år, så skulle jag förmodligen inte levt idag. Det kan jag nästan svära på.
Jag har kört mycket snöskoterrejs när jag var yngre och jag var en total vildhjärna :fou:
Jag hade det värsta som gick att frambringa och jag körde som en galning. De klotningar som jag hade gick bra. Min farsa slet sitt hår efter ett par totalkvaddade rejsmaskiner...
Lärde jag mig nåt? Jo jag tror det..
I mitt yrke har jag varit på flera dödsolyckor, både med bilar och motorcyklar.
man får sig en riktig tankeställare varje gång och någonstans bak i ryggmärgen så har jag skapat en spärr, eller kalla det rädsla för att hamna där själv.
Därför tänker jag inte ens försöka lära mig att wheela eller andra trix, det får ni vildhjärnor hålla på med så kan jag titta på... :crazya:
Bärgarn 139
2005-02-18, 17:36
Med tanken på mängden forum man plöjer när man kommer hem och med tanke på hur svaren brukar var så lyfter jag på hatten....
Ett utmärkt välformulerat svar :thumbup: :thumbup:
Grym hoj som jag tyckte passa mej
polisman
2005-02-22, 23:54
Hehe... Touringmaskin...
http://www.storagebin.us/uploads/smilies/chase.gif
Låssmeden
2005-02-23, 11:27
nu e ja oxå reggad på polissidan :D
som låssmed kan man ju ibland bli tvungen att tvärnint för vissa jobb :hihi: :hihi:
Låsis
polisman
2005-02-23, 23:09
Era busar!!!
Nåja, jag kan busa också...
Kolla in mig när jag kör radiobil.
Det syns tyvärr inte på filmen att jag går in i 90 graderskurvan i ca 130 blås. Fullt ställ hela kurvan genom.... Lite fusk var det... vi hade rallydubbat :hihi:
(kräver DivX)
Filmklipp (http://www.polisman.com/images/dl/klipp01.avi)
//Håkan
Ja det går just nu rykten om att en polis är med & kör vinter cuppen *S* :thumbup:
Roligt :biglaugh: sådant vill jag att man ska ha för bärgarna också. Men det var typ sådant väglag i går på E4an
Cool film :) Finns det möjligheter att få fota en Polisbil inne & utefrån?
polisman
2005-02-23, 23:39
Cool film :) Finns det möjligheter att få fota en Polisbil inne & utefrån?
Hmm... kanske går att ordna.
Jag har ju några interiörbilder i mitt galleri.
Du kan få dom i bättre upplösning på mail...
Ja det vore ju kul om det gick att ordna :)
Bärgarn 139
2005-02-24, 19:10
Alltid kul med film...
Hornet, dags för oss att filma lite snart :thumbup: :biggrin: :thumbup: :biggrin:
Polisman
Du har skön stil. Vore kul om fler poliser kunde ta liknande saker med lite mer ro som du gör. :thumbup:
Låschippen
2005-03-12, 19:11
nu e ja oxå reggad på polissidan :D
som låssmed kan man ju ibland bli tvungen att tvärnint för vissa jobb :hihi: :hihi:
Låsis
Puss å kram gubben ;)
Hittade hit jag också som du ser
Nutte4336
2005-03-12, 19:38
:smile: Välkommen skall du vara :thumbup: /Lev som du lär/ Gammalt djungelordspråk :eek:
Jösses, jag va in o regga mig på din sida, men jag får nog återkomma till o skumma igenom den på semestern, det va nå grymt va det fanns å läsa där, man hinner ju inte om man ska jobba osså :hihi:
Måste ju prioritera att hålla mig "ajour" med vad som händer här menar ja :rolleyes: , men ett å annat inlägg ska jag väl hinna med på din sida me..........................
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.