Visa fullständig version : Nostalgia / Räddningskåren
Roger Larsson
2007-03-30, 20:10
I nästa nr av tidningen Nostalgia (nr 5 -07) finns en stor artikel om Räddningskåren som undertecknad medverkat till. Även min gode vän Kent Lagrell medverkar med sin MB-ambulans. Köp, läs och njut ;-)
Fredrik Klint
2007-03-30, 21:30
Det ska bli ett sant nöje! :biggrin:
Lulebjörnen
2007-04-10, 00:19
Köp, läs och njut ;-)
Uppdraget utfört enligt order! Båtmössa på! Utgå!
Det var ordning och reda med hr. Sjöqvist vid rodret för Räddningskåren, det behöver man inte tvivla på efter att läst reportaget.
Det är ordning och reda med hr. Larsson vid rodret för Räddningskåren i nuvarande tappning, det behöver man heller inte tvivla på.
Verkligen trevligt reportage :thumbup: ...
Precis inköpt och genom läst. Mycket intressant för den som är lite yngre :smile: . Sen blir man ju lite avundsjuk på herr larssons samling :thumbup: Jag har en av de kartorna hemma någonstans tror jag annars är de fattigt på material. Vet inte ens om den är kvar så.
Roger Larsson
2007-04-10, 22:54
Precis inköpt och genom läst. Mycket intressant för den som är lite yngre :smile: . Sen blir man ju lite avundsjuk på herr larssons samling :thumbup: Jag har en av de kartorna hemma någonstans tror jag annars är de fattigt på material. Vet inte ens om den är kvar så.
Inget att vara avundsjuk på Johan! - om Du bara har en RKN-pryl och inte ens kan hålla reda på den! :krama: men kul att Du gillade artikeln :thumbup:
Fö så har artikeln genererat en mängd nya trevliga kontakter, bla flera fd RKN-anställda av olika grader... från meniga till trestjärniga befäl.
Inget att vara avundsjuk på Johan! - om Du bara har en RKN-pryl och inte ens kan hålla reda på den! :krama: men kul att Du gillade artikeln :thumbup:
Fö så har artikeln genererat en mängd nya trevliga kontakter, bla flera fd RKN-anställda av olika grader... från meniga till trestjärniga befäl.
Men jag hade full koll på alla prylar innan pappa sålde av firman. Sen så vet jag inte vad som vart där och vad som kom hem och var de tog vägen hemma. De var lite rörigt där ett tag. Jag är glad att jag i alla fall fick med mig de gammla tavlorna som jag har på mit rum i blge nu.
Tänkte kanske börja sammla lite kort på gammla bärgare nu. Har ju grejat lite med de jag har nu och tycker de är ganska kul faktiskt :smile:
Roger Larsson
2007-04-10, 23:20
Tänkte kanske börja sammla lite kort på gammla bärgare nu. Har ju grejat lite med de jag har nu och tycker de är ganska kul faktiskt :smile:
Ja, det tycker jag - ett sunt intresse! Hittar Du dubbletter så vet Du vart Du kan skicka dom...
Ja, det tycker jag - ett sunt intresse! Hittar Du dubbletter så vet Du vart Du kan skicka dom...
Jadu visst kan jag skicka dem. Håller på och scannar in nu när jag är hemma i borlänge ibland. Så jag kan sortera in allt lite på datorn.
Måste säga att de blir lika bra kavalite på datorn som de är på de verkliga korten de trodde jag inte innan. Men vissa kort är ju tyvär väldigt slitna och repiga från början.
Roger Larsson
2007-04-10, 23:58
Jadu visst kan jag skicka dem. Håller på och scannar in nu när jag är hemma i borlänge ibland. Så jag kan sortera in allt lite på datorn.
Måste säga att de blir lika bra kavalite på datorn som de är på de verkliga korten de trodde jag inte innan. Men vissa kort är ju tyvär väldigt slitna och repiga från början.
Tack för det! Ang slitna och repiga kort m m, så blir dom ofta bättre än originalen efter lite manupulerande i bla Photoshop... men scanna in med hög upplösning så Du får den bästa starten...
Nostalgica: vilken besvikelse, inte en lättklädd dam så långt ögat når.
Dock intresant att läsa om räddningskåren och allt runt omkring, OCH du, Roger Larsson, du är inte så anonym längre, jag vet nog hur du ser ut....
Roger Larsson
2007-04-15, 16:11
Nostalgica: vilken besvikelse, inte en lättklädd dam så långt ögat når.
Dock intresant att läsa om räddningskåren och allt runt omkring, OCH du, Roger Larsson, du är inte så anonym längre, jag vet nog hur du ser ut....
Lättklädda damer!? Då blir det att köpa en helt annan form av lektyr :scared:
... men kul att Du tyckte artikeln var intressant!
Fö så är jag mycket imponerad över Din iaktagelseförmåga..! ;-) :krama:
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.