handdator

Visa fullständig version : "Gnälltråd"

Roger Larsson
2007-04-27, 21:00
Tänkte skapa en "gnälltråd"! Ett ställe att ösa ut sina frustrationer över tingens ordning - eller kanske brist på ordning...

Vad är Ni irriterade över? Skriv ner era bekymmer så kanske det finns en lösning här:

Själv är jag oerhört irriterad på detta nya fenomen som kallas digital-tv. Nu för tiden är jag tex tvingad att ha fem! fjärrkontroller för att manövrera min tv med tillbehör.

En till tv´n, en till videon, en till dvd´n, en till någon konstig box som tar in 100 tyska kanaler och slutligen en till denna nya digitalidiotiska box som med en viss motvilja och grunnande tar emot 27 kanaler till...

Ett fasligt knäppande för att välja kanal, hittar man en kanal får man inte röra ngt (tex att försöka att titta på text-tv) för då är det intressanta programmet borta för alltid :fou:

Har jag dessutom min trådlösa telefon + mobilen + fjärrkontrollen till belysningen framme är det helt omöjligt!

Hmmm... *räknar*... får det till åtta "apparater" :banghead:

Jag visste att det skulle gå åt :censored: när TV2 kom :banghead: ! Det såg så bra ut först - men ack vad man bedrog sig! Två kanaler som väl motsvarade normalsvenskens behov. En väl fungerande text-tv. Titta på "Ettan" och spela in på "Tvåan" o tvärt om :thumbup:

Nej tacka vet jag förr i tiden när man knäppte på tv´n och bara satte sig och tittade!!!

Video? Visst det är OK men nu har dom tagit bort själva vitsen med videobandspelaren, nämligen att titta på en kanal och spela in på en annan.

Den 3 september 2007 försvinner alla möjligheter att se på TV på ett "normalt sätt" i arvikaområdet, då är det digitalt "för hela slanten" som gäller... (kanske iofs ett passande datum då vi 40 tidigare, dvs den 3 sep 1967 - som också var ett sorgens datum - då det helt plötsligt av någon outgrundlig anledning skulle köras på andra sidan vägen)

Jag blir så :angry:

Fredrik Klint
2007-04-27, 22:17
Haha, snacka om bakåtsträvare! Även om irritationen må vara stor tycker jag mig ana viss ironi...
Om vi skulle leva kvar på, säg 50-talet, skulle ingen av oss kunna sitta här och läsa/skriva nu! Datorer och Internet må också ge oss gråa hår och hysteriska utbrott ibland men också glädje och underhållning, eller hur?
Tycker man inte det kan man alltid stänga av. Detsamma gäller givetvis TVn och videon och alla andra moderna påfund.

Och visst är inte herr Larsson så gammal att han körde bil innan dagen H? :smile:
Det fanns väl åtminstone en bra grej med att byta sida i trafiken; även innan dagen H så satt föraren på vänster sida (undantaget vissa bussar och kanske andra fordon också). Tänk er att sitta på vänster sida i bilen och köra om på höger sida! Med en lastbil framför sig ser man inget och måste därför gå ut långt för att se ifall det kommer mötande, eftersom man satt på "fel" sida. Riskabelt!

Roger Larsson
2007-04-27, 22:23
Haha, snacka om bakåtsträvare! Även om irritationen må vara stor tycker jag mig ana viss ironi...
Om vi skulle leva kvar på, säg 50-talet, skulle ingen av oss kunna sitta här och läsa/skriva nu! Datorer och Internet må också ge oss gråa hår och hysteriska utbrott ibland men också glädje och underhållning, eller hur?
Tycker man inte det kan man alltid stänga av. Detsamma gäller givetvis TVn och videon och alla andra moderna påfund.

Och visst är inte herr Larsson så gammal att han körde bil innan dagen H? :smile:
Det fanns väl åtminstone en bra grej med att byta sida i trafiken; även innan dagen H så satt föraren på vänster sida (undantaget vissa bussar och kanske andra fordon också). Tänk er att sitta på vänster sida i bilen och köra om på höger sida! Med en lastbil framför sig ser man inget och måste därför gå ut långt för att se ifall det kommer mötande, eftersom man satt på "fel" sida. Riskabelt!

Nja, det är inte tv, video och Internet och den övriga tekniska sk utvecklingen i sig som är det irriterande utan det är bristen på användarvänlighet som jag reagerar på och som irriterar mig...

Hurvida herr Larsson körde bil eller inte före 1967 skall vi kanske inte gå in på :blush: men körkort fanns inte förrän 1971 :blush:

dieselmannen
2007-04-27, 22:47
Ja man får ju lov att lyfta på hatten för hela digital-tv industrin som så framgångsrikt har fått oss att skaffa något som vi inte visste att vi behövde!
Men Herr Larsson,kom upp till Stockholm så skall jag med glädje ta med dig till Kvartersbion nere vid Bergsund Strand.
Där kör dom fortfarande film på samma sätt som förr i tiden :smile:
Nu över till mitt gnällämne: Cyklister-Guds gåva till sommartrafiken.
Bara rättigheter inga skyldigheter,dessa 4 ord utgör utbildningen för den moderna
cyklisten.
Idag kom jag nerför Stallgatan som smyger efter husväggen på anrika Grand Hotel ner mot Nybroviken och cyklandes mot rött kommer en en gubbe i 45-50 års åldern som borde veta bättre än att cykla rätt ut framför huven på en cheva 3500...
Dessutom med bara en hand på styret,den andra upptagen med att lufta långfingret...ahh jag hade så god lust att låta 8 liter v8 massera varenda ben i hans kropp :party:

forden
2007-04-27, 23:23
Diesel du skriver gubbe i 45-50 års åldern. Då e vi alså gubbar nu, jag trodde vi fortfarande var äldre tonnåringar.Och för att gnälla lite...Faan för elektriska ojletryckskontakter och tillhörande varningssytem på båtar. Fick i kväll efter att ha sjö satt en kompis båt i alvik och vi skulle till svinninge.Lämna båten vid bryggan vid kmkdjugårdskanalen.Efter att den började larma och varna för lågt oljetryck i höjd med fjäderholmarna.Såi morgon blir det att åka till verkstan och hämta den hederliga gammla oljetrycksmätaren och kolla oljetrycket med,det kanske blir en trevlig dag med meckande vid bryggan istället för att åka båt på sjön.Och sen lite bogsering till alvik för att ta upp båten igen och kanske ur med motorn...båt jävlar.....men man får hoppas att det inte regnar i morgon.

dieselmannen
2007-04-28, 07:55
Gubbe kan du vara själv,jag har nyss fyllt 25 :hihi:
Och vem,om inte din gamla polare Dieselmannen, försökte hjälpa till när du hamnade i säsongens första.men sannolikt inte sista sjönöd!
Det är ju inte mitt fel att Kustbevakningen inte ville rycka ut,trots att jag sa prexis som det var: att ni var på väg in till stan för att skjuta torpeder mot Slottet!
Men jag läste i tidningen att ni fick in en fullträff iaf,snyggt siktat grrabbar:
http://www.city.se/Nyheter/1.657148

495
2007-04-28, 14:06
Mycket jag vill gnälla på, men det som retar mej mest är Sveriges radio kanaler. Speciellt här i Skåne.
Vi hade Vinyl men den försvann för inga lyssna på den!? Tyckte vart man än kom så lyssna alla på kanalen.
Ni längre upp från mylan har den, plus ni har Bandit(om den nu finns kvar) och antal andra vi inte kan få in här nere. Sitter man vid datorn så funkar det ju, men då lyssnar jag hellre på Radio Rockabilly. Men i bilen, bärgaren får man lyssna på dagens :banghead: ommpa-bommpa :banghead: musik, intervjuer med olika förståsigpåare och annat icke intressant för mej och många andra.
Finns någon gubbe som sänder Elvis låtar nån timme på helgen, men hur kul är det i längden?! blir ju samma malande om och om igen. Och tro nu inte han lirar RIKTIG Rockabilly Elvis låtar, nädå. Utan det :censored: efter 1966, rockpop, ballader, religös rock´n roll eller vad man ska kalla det. Frågan är om han börja punda runt 66 och misste musikörat?
Varför kan inte radio slänga in lite schysst Rockabilly då och då? Sverige har hur många kanon bra band ju, välkända runt om i världen, men oftast bara i dom kretsarna som vet vad det är. Men lira skrålet i radio och folk blir sugna på mer!! Lovar det är svårt att hålla stammpe -foten stilla även för den inbitna fiolvåldtagaren. Med tanke på dagens klädesstil så är det ju knyckt från Rockabilly stilen, uppvik på jeansen, mer o mer 50s kläder osv. Men varför i :censored: kan inte musiken komma fram oxå?!?!
Nä snälla, låt oss få tillbaka Radio vinyl i Skåne och spela mer Rockabilly i Sveriges radio. :hail:

Trackern
2007-04-28, 15:28
Jag önskar att gnälla på EU-mopedisterna!

H-e vad jag stör mig på dessa helvetesmaskinerna. I mitt lugna och trygga bostadsområde far dom fram. Oftast utan ljuddämpare. Om inte det vore nog så kommer chaufförens storebror förbi på vändplanen med sin helt klart hederliga AMG 55:a och hänger sig på hornet så bror tre ska komma ut. Klockan är sällan mindre än 23 när dom sätter igång. För visst är det väl så att det råder en total avsaknad av mobil?
Å hur f-n ska bror 3 höra bror 2 när bror 1 leker 24-timmars?

Inom pokervärlden finns något som heter "Bounty". Det innebär att man får en slant om man slår ut en viss person som innan turneringen fått en "bounty" utfäst på sig. Oftast är denne någon anställd av pokersiten.

Jag vill här och nu utfästa 3 st bountys. En för varje bror. 100$ per skalle.

Easton alu-trä finns att låna mot deposition.

Roger Larsson
2007-04-28, 17:31
I vår lilla stad har besöken per bil alltid gått till så här: Man tog sin bil - körde in till sta´n och parkerade relativt lätt och snabbt på en p-plats som sedan tidernas begynnelse funnits efter i stort sett stadens ALLA gator. Alla gator utom två var dubbelriktade så att vi bilister snabbt lätt och på ett bra sätt miljömässigt tog oss ut och in i staden och åt valfritt håll.

Detta förfaringssätt hade - som sagt var - fungerat sedan tidernas begynnelse på ett utmärkt sätt men detta ansågs av någon outgrundlig anledning inte vara bra utan en omfattande trafikreglering skulle till - ett projekt som stort slogs upp i vår lokala tidning.

Det hela började med att vissa av dom två ovan nämnda enkelriktade gatornas korsningar av någon outgrundlig anledning gjordes smalare genom att trottoaren breddades! Detta innebar att sk spontan filkörning omöjliggjordes vilket skapade köer och kaos i trafiken med mck tomgångskörning.

Detta ansågs av trafiknämnden vara ett framsteg så ytterligare några gator enkelriktades, kompletterade med ovan nämnda trottoarbreddningar. Detta innebar ännu större köer och ännu större kaos i trafiken med ännu mera tomgångskörning samt ett fasligt letande efter parkeringsplats.

Detta ansågs av trafiknämnden vara ett ännu stort framsteg så många gator smalnades nu av till förmån för trottoarens bredd under parollen och projektet "Bilfri stad" eller ngt liknande namn samt upprättande av sk vägbulor på många av gatorna. Detta innebar ännu större köer och ännu större kaos i trafiken med ännu mera tomgångskörning samt ett fasligt letande efter parkeringsplats.

Tjänstemännen gnuggade nu händerna och gratulerade varandra till dessa framsteg men insåg snart att större projekt skulle till för totalt fördärva för den bilande allmänheten.

EU-pengar ur potten "Fördärva Din stad" söktes och dessa pengar användes nu till att ta bort hälften av alla parkeringsplatser på och i anslutning till stadens torg och som en bonus stängdes vissa gator av i slutet. Detta innebar ännu större köer och ännu större kaos i trafiken med ännu mera tomgångskörning samt ett fasligt letande efter parkeringsplats.

För att ytterligare fördärva trafikmiljön så ändrades färdriktningen på några våra enkelriktade gator då det visat sig att vissa transportsträckor från "A till B" visat sig - trots allt - gick relativt snabbt och lättsamt trots dom smala gatorna.

Köerna och trafikmiljön i vår lilla stad liknar nu en storstad med för mycket bilar. Man ser ofta människor som aldrig ägnat sig åt sådan verksamhet köra runt, gång på gång med panik i blicken leta parkeringsplats. Möjligen har allt detta på något sätt att göra med ett visst politiskt parti´s tillkomst och med den alltid per cykel färdandes, skäggiga manchesterkostymklädda representant i komunalfullmäktige men har svårt att tro att en person kan ha sådan makt?

Läser med saknad en notis i vår lokala tidning från 1957 om den sista(?) åtgärden för att förenkla för bilister. Detta genom att vissa gators trottarer gjordes smalare för att förenkla framkomligheten och uppställandet av bilar.

Men det var då det...

Mäster
2007-04-28, 19:29
När jag var 16 gastade jag och mina polare (på fyllan?) FRI SPRIT OCH BREDARE TROTTOARER.
Förlåt!
Spriten är ju numer nästan gratis och trottoarerna blir ju bara bredare och bredare.
FÖRLÅT!
Men dessa förbannade cykelbanor är jag oskyldig till.

zerial
2007-04-28, 20:02
Jag önskar att gnälla på EU-mopedisterna!

H-e vad jag stör mig på dessa helvetesmaskinerna. I mitt lugna och trygga bostadsområde far dom fram. Oftast utan ljuddämpare. Om inte det vore nog så kommer chaufförens storebror förbi på vändplanen med sin helt klart hederliga AMG 55:a och hänger sig på hornet så bror tre ska komma ut. Klockan är sällan mindre än 23 när dom sätter igång. För visst är det väl så att det råder en total avsaknad av mobil?
Å hur f-n ska bror 3 höra bror 2 när bror 1 leker 24-timmars?

Inom pokervärlden finns något som heter "Bounty". Det innebär att man får en slant om man slår ut en viss person som innan turneringen fått en "bounty" utfäst på sig. Oftast är denne någon anställd av pokersiten.

Jag vill här och nu utfästa 3 st bountys. En för varje bror. 100$ per skalle.

Easton alu-trä finns att låna mot deposition.
Tämligen vanligt suburb-problem; tidigare i mitt långa liv så hade jag boende i fina gettoberg (jakobsberg), i ett av alla dessa trevligare omården så fanns exakt samma problem: helt avsaknad på mobiltelefon.
Vid något tillfälle så råkade någon låna ut ovan instrument och ett gäng halvpösiga töntar i en finskreggad BMW jagades bort.

Usch, tur för hälsan att man inte bor där längre.

Trackern
2007-04-28, 21:24
Tämligen vanligt suburb-problem; tidigare i mitt långa liv så hade jag boende i fina gettoberg (jakobsberg), i ett av alla dessa trevligare omården så fanns exakt samma problem: helt avsaknad på mobiltelefon.
Vid något tillfälle så råkade någon låna ut ovan instrument och ett gäng halvpösiga töntar i en finskreggad BMW jagades bort.

Usch, tur för hälsan att man inte bor där längre.

Men var finnarna tvungna att flytta dom också? :)

zerial
2007-04-28, 22:22
Men var finnarna tvungna att flytta dom också? :)
Nja.. tvingade och tvingade. Ett visst sorts folkslag brukar ha problem att anpassa sig till samhället, och det kan du nog räkna ut vilka det skulle kunna vara...

Samson Falck 44
2007-04-28, 23:49
Jag retar mig på att det alltid är fint väder när man har jourhelg. kontra spöregn när man är ledig. det slår tamefan aldrig fel!!!! Sen retar jag ihjäl mig på bilister över lag på helgerna! det är en helt annan trafikrytm! det är inte alls ovanligt att man hamnar bakom en tex skoda fabia som dundrar fram i hysteriska 60 km/h på 90 väg i sin vilda framfart till ica maxi!!

forden
2007-04-29, 18:00
Mäster är du säker på att ni inte åkte cykel när ni vrålade det där om fri sprit och bredare trottoarer.(om du ärkänner så är nog styrstångs fyllan preskiberad nu)Hoppas att ni inte vrålade något annat dumt med som vi andra får sota för.

273
2007-04-30, 09:45
Tänkte gnälla jag med! Satt i går i mina egna tankar från GBG och gled lite sakta(140-145km/h) hemmåt Hade en V70 som hängde på så allt var frid och fröjd ända tills jag kom över ett krön vem står där!??? Harry Haffa! SUCK!! Jaha invinkad vart man ju direkt V70 bakom slapp undan :angry: ! Ja då visar det ju sig att han stod och hade sin lille laser och besiktnings kontroll en vacker söndag som denna!:( Så man fick ju snällt och vänligt följa med in i piketen! Polisen där upplös mig om att det inte alls var laglit att åka 142km/h på 90 väg! :eek: Trodde jag!:) Frid och fröjd lyckades få ner hastigheten så jag vart fälld på 107km/h på 90 väg!Fick behålla kortet! :party: Sen när jag då kommer ut från piketen så har då polis Nr1 börjat besiktigat min bil! Så då vart de ju liv! Jag hade ju ingen nummerplåt i fram och sen hade jag ju dimljusen tända tillsammans med halvljuset! :scared: Sen börjar han titta närmare i lysena och ser väl att jag har oranget/gult p-ljus så då tog det väl hus i h-vete! Så det vart en ombesiktning på bilen fick 2:a på p-ljusen och avsaknad av nummerplåt! Tillråga på allt så hade jag kunnat tagit allt det här utan problem även att jag körde för fort! Men det jag blir f-rbannad på är att polis1 hade en sån j-vla attetyd att man blir irriterad! Hade han bara tagit och varit trevlig så hade hela den här saken inte varit nåt att bry sig om! Men just nu kändes det som en dålig film där den ena ska vara Good Cop, Bad Cop. Fattar inte vart de skickar våra poliser på Charmkurs nånstans! För tycker att det minsta man kan göra är att vara trevlig! Kändes som att jag hade gjort nån form av mord eller nåt med tanke på behandlingen! Och allt jag gjorde var att köra "lite" för fort!;) För övrigt är detta min första bot sen jag tog mitt körkort för 12 år sedan! Då har man ändå kört yrkesmässigt i 10 av dessa!

zerial
2007-04-30, 09:56
Tänkte gnälla jag med! Satt i går i mina egna tankar från GBG och gled lite sakta(140-145km/h) hemmåt Hade en V70 som hängde på så allt var frid och fröjd ända tills jag kom över ett krön vem står där!??? Harry Haffa! SUCK!! Jaha invinkad vart man ju direkt V70 bakom slapp undan :angry: ! Ja då visar det ju sig att han stod och hade sin lille laser och besiktnings kontroll en vacker söndag som denna!:( Så man fick ju snällt och vänligt följa med in i piketen! Polisen där upplös mig om att det inte alls var laglit att åka 142km/h på 90 väg! :eek: Trodde jag!:) Frid och fröjd lyckades få ner hastigheten så jag vart fälld på 107km/h på 90 väg!Fick behålla kortet! :party: Sen när jag då kommer ut från piketen så har då polis Nr1 börjat besiktigat min bil! Så då vart de ju liv! Jag hade ju ingen nummerplåt i fram och sen hade jag ju dimljusen tända tillsammans med halvljuset! :scared: Sen börjar han titta närmare i lysena och ser väl att jag har oranget/gult p-ljus så då tog det väl hus i h-vete! Så det vart en ombesiktning på bilen fick 2:a på p-ljusen och avsaknad av nummerplåt! Tillråga på allt så hade jag kunnat tagit allt det här utan problem även att jag körde för fort! Men det jag blir f-rbannad på är att polis1 hade en sån j-vla attetyd att man blir irriterad! Hade han bara tagit och varit trevlig så hade hela den här saken inte varit nåt att bry sig om! Men just nu kändes det som en dålig film där den ena ska vara Good Cop, Bad Cop. Fattar inte vart de skickar våra poliser på Charmkurs nånstans! För tycker att det minsta man kan göra är att vara trevlig! Kändes som att jag hade gjort nån form av mord eller nåt med tanke på behandlingen! Och allt jag gjorde var att köra "lite" för fort!;) För övrigt är detta min första bot sen jag tog mitt körkort för 12 år sedan! Då har man ändå kört yrkesmässigt i 10 av dessa!
Att jobba (för mycket), köra för fort och vara utmärkande är värre än mord idag.
Visste du inte det?

Varför ringde du inte min juristlinje för råd i denna tuffa situation?

273
2007-04-30, 12:03
Att jobba (för mycket), köra för fort och vara utmärkande är värre än mord idag.
Visste du inte det?

Varför ringde du inte min juristlinje för råd i denna tuffa situation?

Ja det fanns ju inte så mycket att överklaga om!:) Jag fick ju ner hastigeheten så det ska man nog vara glad för och att jag fick ombesiktning på bilen kan jag ju också ta då det är svårt att överklaga att jag hade oranget p-ljus och utan nummerplåt! Så det e bara att vackert betala 2400:- plus besiktning!:( Men men!! Kul var det ända till haffa stod där!:)

zerial
2007-04-30, 15:24
Ja det fanns ju inte så mycket att överklaga om!:) Jag fick ju ner hastigeheten så det ska man nog vara glad för och att jag fick ombesiktning på bilen kan jag ju också ta då det är svårt att överklaga att jag hade oranget p-ljus och utan nummerplåt! Så det e bara att vackert betala 2400:- plus besiktning!:( Men men!! Kul var det ända till haffa stod där!:)
Finns ju ett ordspråk som säger:
"if you cant do the time, dont to the crime"... och det där har du ju tacklat rätt bra - men visst är det irriterande? :hihi:

273
2007-04-30, 16:19
Finns ju ett ordspråk som säger:
"if you cant do the time, dont to the crime"... och det där har du ju tacklat rätt bra - men visst är det irriterande? :hihi:

Ja va fan det är väl alltid surt när man blir tagen med brallorna nere! Men det e ju som sagt bara att bita det sura!:)

Man lever ju bara en gång!:)

Kjelle (Helix)
2007-04-30, 18:35
I vår lilla stad har besöken per bil alltid gått till så här: Man tog sin bil - körde in till sta´n och parkerade relativt lätt och snabbt på en p-plats som sedan tidernas begynnelse funnits efter i stort sett stadens ALLA gator. Alla gator utom två var dubbelriktade så att vi bilister snabbt lätt och på ett bra sätt miljömässigt tog oss ut och in i staden och åt valfritt håll.

Detta förfaringssätt hade - som sagt var - fungerat sedan tidernas begynnelse på ett utmärkt sätt men detta ansågs av någon outgrundlig anledning inte vara bra utan en omfattande trafikreglering skulle till - ett projekt som stort slogs upp i vår lokala tidning.

Det hela började med att vissa av dom två ovan nämnda enkelriktade gatornas korsningar av någon outgrundlig anledning gjordes smalare genom att trottoaren breddades! Detta innebar att sk spontan filkörning omöjliggjordes vilket skapade köer och kaos i trafiken med mck tomgångskörning.

Detta ansågs av trafiknämnden vara ett framsteg så ytterligare några gator enkelriktades, kompletterade med ovan nämnda trottoarbreddningar. Detta innebar ännu större köer och ännu större kaos i trafiken med ännu mera tomgångskörning samt ett fasligt letande efter parkeringsplats.

Detta ansågs av trafiknämnden vara ett ännu stort framsteg så många gator smalnades nu av till förmån för trottoarens bredd under parollen och projektet "Bilfri stad" eller ngt liknande namn samt upprättande av sk vägbulor på många av gatorna. Detta innebar ännu större köer och ännu större kaos i trafiken med ännu mera tomgångskörning samt ett fasligt letande efter parkeringsplats.

Tjänstemännen gnuggade nu händerna och gratulerade varandra till dessa framsteg men insåg snart att större projekt skulle till för totalt fördärva för den bilande allmänheten.

EU-pengar ur potten "Fördärva Din stad" söktes och dessa pengar användes nu till att ta bort hälften av alla parkeringsplatser på och i anslutning till stadens torg och som en bonus stängdes vissa gator av i slutet. Detta innebar ännu större köer och ännu större kaos i trafiken med ännu mera tomgångskörning samt ett fasligt letande efter parkeringsplats.

För att ytterligare fördärva trafikmiljön så ändrades färdriktningen på några våra enkelriktade gator då det visat sig att vissa transportsträckor från "A till B" visat sig - trots allt - gick relativt snabbt och lättsamt trots dom smala gatorna.

Köerna och trafikmiljön i vår lilla stad liknar nu en storstad med för mycket bilar. Man ser ofta människor som aldrig ägnat sig åt sådan verksamhet köra runt, gång på gång med panik i blicken leta parkeringsplats. Möjligen har allt detta på något sätt att göra med ett visst politiskt parti´s tillkomst och med den alltid per cykel färdandes, skäggiga manchesterkostymklädda representant i komunalfullmäktige men har svårt att tro att en person kan ha sådan makt?

Läser med saknad en notis i vår lokala tidning från 1957 om den sista(?) åtgärden för att förenkla för bilister. Detta genom att vissa gators trottarer gjordes smalare för att förenkla framkomligheten och uppställandet av bilar.

Men det var då det...

HAHAHAHAAAAAAA......mycket bra författat, Roger.
Denna skrivelse skulle du absolut skicka en copy av till gatukontoret i din stad. Det skulle förmodligen inte göra nån förbättring, men det skulle kanske mana till eftertanke. Om inte annat så skulle högdjuren få sig ett gott skratt (om dom begriper ironin).

Kan trösta med att det har blivit precis lika eländig trafiksituation här i lilla Nyping senaste åren. Obegripliga refuger mitt i körbanan som man måste sicksacka förbi, stora helvittes blomkrukor på flera ton mitt i gatan, enkelriktat överallt, o annat elände. Parkerar bilen gör man bäst vid nåt stort köpcentra i utkanten av stan, o sen bussar eller går till stan. Perrkele.

dieselmannen
2007-05-04, 07:13
Igår kväll vid 23-snåret satt jag och varvade ner framför statstelevisionen med balkongdörren på glänt när jag hör ljudet av glaskross ute på gatan.
2 sekunder senare drar MITT billarm igång! Hets!
Dieselmannen är på tårna ikväll och 30 sekunder senare är jag på parkeringen och hör en bil dra iväg med en rivstart,missar med en hårsmån att se vad det är filur som förstör min torsdag kväll.
Jaha rutan i förardörren krossad,varenda pryl i skåpet ligger på gatan typ och en eländigt massa splitter i bilen.
VAD LEDSEN MAN BLIR!!
Köp egna prylar istället för att sno andras!!
Slutligen,som tur är kanske,så vart det ingen konfrontation med busen,för vad hade man hittat på i en sådan situation?
Matat på allt man hade orkat är ju första tanken,men det kan ju kosta både det ena och det andra...
Fast nästa gång tänker jag anlita enheten för "Våta jobb" som det heter i gammal rysk spiontermiologi!

273
2007-05-04, 09:52
Diesel var det bärgaren!? Pundare och allt annat drägg borde väl veta bättre än att gå på en bärgare! Med tanke på vart jag bodde och hade bärgaren stående så verkar det som de flesta visste att man pillar inte på en bärgare! Då hade jag ändå bara ett flak att lägga verktyg ETC. på och allt låg kvar! Så nu diesel e det bara att börja jaga och sprida skräck! För man rör inte en bärgare eller bärgarens grejer!

forden
2007-05-30, 22:31
I lördags morse satt jag på kontoret vid halv åtta och rotade i pappershögen. Jag hör en smäll,springer ut och kollar och hittar en tyskreggad opel i fronten på bärgaren.I bilen sitter en zigenarunge bakom ratten och två vuxna.Den som körde 16år inget körkort.Jag ringde 112 och polisen kom i full fart då börjar dom säga att han var själv och hadde tagit nycklarna,då har jag sån tur att han som bor i huset mittemot har sett allt från köksfönstret och kommer ut och vittnar.Så dom tog med zigenar familjen som var från rumänien och var här och tiggde.Stackars zigenare dom har det inte lätt.Konstigt nog kände jag mig alldeles hatisk vid tillfället och hadde god lust att slå till ungen som körde för honom är det ju synd om som for runt i bil utan bromsar med halva släkten i och kör in i min parkerade bärgare.Nu hadde jag tur klintberg hadde nästan alla delar hemma,Frontplåt,skärm,stötfångare,lyse,blinkers, så nu står den i verkstan och vi håller på att dra ut hjulhuset och rambenet.Lite stillestånd så där 10dagar med lack och ett rep för ca 55+moms.. blir så trött

Blinky
2007-05-31, 13:38
Jag skulle vilja gnälla på "Ågren" och även passa på att varna alla er andra för denna hämska varelse.
Efter å ha lagt dej efter en våt kväll på stan, och anar fred å ingen fara, kommer han listandes.
Först tar han alla kläder som du vikt ihop, och slänger runt dom i hela lägenheten. sen så stänger han fönstret å tar på dej skorna. Så tar han alla dina sedlar å byter dom mot några småmynt, slår dej i huvudet med hammaren och häller diesel i halsen på dej.
Om du inte har kommit ensam hem, byter han ut denna person med ett mindre fint eksemplar.
Ryktena säger att han även i helt extrema tillfällen delar ut ditt telefon nummer till fula folk på stan....

Roger Larsson
2007-12-30, 14:25
Tänkte väcka liv i denna tråd genom att upp detta jävulens påfund som heter nyårsraketer (iofs även sådana som hissas upp i luften under påsk m m).

Dessa bazookaliknande tingestar som ungdomar - mer eller mindre berusade - samt berustade familjefäder envisas med att helt utan tanke på sin omgivning använda (läs: terroriserar), är en plåga inte minst för våra husdjur...

Om alla som envisas med att använda dessa tingestar åtminstonde smällde av allt mellan 2400 och 2415 så finge vi fred före o efter föreslagna klockslag :screama:

Kanske dags att göra som i Norge?
http://www.bt.no/webtv/?id=8651

Tro inte annat än att jag uppskattar ett fint fyrverkeri - det är inte det - utan det handlar om detta okynnesskjutande hela helgerna :fou:

Simon
2007-12-30, 14:30
Ja du här hemma skulle man kunna tro att det varit Nyårsafton i 2v redan :screama: :screama:

Malena
2007-12-30, 16:10
Jag håller med till 100%!
Ingen av mina nuvarande vovvar är rädd men en tidigare vovve fick jag droga över nyår. Men jag kunde ju inte hålla hundstackaren drogad under flera veckor så hon levde en ganska stressad tillvaro under dessa högtider.
Är det verkligen så kul att smälla smällare som det inte ens blir vackra färger av? :confused2