Visa fullständig version : MB bärgare norr om vara
Lulebjörnen
2007-04-03, 15:17
Tills för ett par år sen fanns det strax norr om Vara en Mercedes bärgare av äldre snitt med ett, vad det såg ut som ett Tranåsaggregat.
Är det någon från västsidan som vet vad det blev av den?
Uffe me bärgarn
2007-04-03, 18:27
Mercan ägdes av Gunbergs bilbärgning,nån från bärgningsniklas som vet var den blev av ? :smile:
Mercan ägdes av Gunbergs bilbärgning,nån från bärgningsniklas som vet var den blev av ? :smile:
Tjena, mitt namn är Peter Gunberg, son till Christer Gunberg (tyvärr avliden 060803, 57 år) som drev mångåriga Gunbergs Bilbärgning och ägde den Mercedes bärgningsbil som omnämns här, modellen hette 1113 och var 4wd och var en kämpe att dra upp traktorer med även i slutet av 90-talet, kanske även in på 2000-talet, minns inte exakt :)
Vi sålde den iaf till någon i Örebro (minns ej namnet?) som skulle totalrenovera upp den, vilket var jättekul :thumbup: ...då det var en liten dröm att göra själva men blev aldrig så.
Nog att jag hittade detta av en ren slump nu men det är lite sammanträffande också att det undras om det nu för bara för ett par dagar sedan kom jag på idéen att söka upp nya ägarna och kolla hur allt gått hittils för jag har inte hört nånting hur det gått sen vi sålde den...
Om det finns intresse så kan jag rapportera läget bättre här när jag undersökt hur det gått ??
Roger Larsson
2007-05-11, 07:38
Tjena, mitt namn är Peter Gunberg, son till Christer Gunberg (tyvärr avliden 060803, 57 år) som drev mångåriga Gunbergs Bilbärgning och ägde den Mercedes bärgningsbil som omnämns här, modellen hette 1113 och var 4wd och var en kämpe att dra upp traktorer med även i slutet av 90-talet, kanske även in på 2000-talet, minns inte exakt :)
Vi sålde den iaf till någon i Örebro (minns ej namnet?) som skulle totalrenovera upp den, vilket var jättekul :thumbup: ...då det var en liten dröm att göra själva men blev aldrig så.
Nog att jag hittade detta av en ren slump nu men det är lite sammanträffande också att det undras om det nu för bara för ett par dagar sedan kom jag på idéen att söka upp nya ägarna och kolla hur allt gått hittils för jag har inte hört nånting hur det gått sen vi sålde den...
Om det finns intresse så kan jag rapportera läget bättre här när jag undersökt hur det gått ??
Jo då, det finns intresse! Har Du foto av bilen?
Uffe me bärgarn
2007-05-11, 13:43
Absolut,det är alltid skoj med renoverade bärgare! :thumbup:
Jag tror jag har något kort som jag tagit på den när den stog vid skolan,
men har ingen scanner tyvärr.. :depressed
Roger Larsson
2007-05-11, 19:29
Absolut,det är alltid skoj med renoverade bärgare! :thumbup:
Jag tror jag har något kort som jag tagit på den när den stog vid skolan,
men har ingen scanner tyvärr.. :depressed
Ok, men Du känner säkert någon med scanner ;-) Vi är flera som vill se denna bil. Alternativt kan Du skicka bilder per post (om Du litar på mig o posten) :rolleyes:
Jodå det finns allt flera kort på den (och andra ännu äldre och nyare bärgningsbilar från "bärgningbilsflottan" i Gunbergs Bilbärgning, som fanns i ca 50år) men det är traditionella kort som även här måste scannas men har inte någon scanner heller just nu men allt går att ordna...
Men jag ska kontakta nye ägaren i första hand nu men ska även se om jag hittar någon scanner :smile:
Ha det gött gubbar!
Fredrik Klint
2007-06-01, 17:57
Mercan torde vara FCD690:
Modell LA1113, årsmodell -65 (reggad 670720).
Diesel 126hk
Längd 670cm
Bredd 230cm
Tj-vikt 5.830kg
Tot-vikt 10.000kg
Sist jag kollade var den avställd sedan 2005 men den har tydligen blivit påställd! För nu är den avställd sedan 27 maj 2007.
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.