handdator

Visa fullständig version : Nu vet ni!

Mäster
2007-06-14, 21:46
Vad gör bärgarna på nätterna?
Gojan och jag ängnar oss åt "killar som gör saker tillsammans"

Gojan
2007-06-14, 21:58
Nu va du snabb :hihi:

Mäster
2007-06-14, 22:12
liten ledtråd:
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,69933401_3033__2,00.html

Gojan
2007-06-14, 22:15
Kan ju bara så här i förbifarten berätta att det är då rakt inte jag på bilden :hail:

Bambi
2007-06-14, 22:16
Varför fick inte jag vara med och bada?

Gojan
2007-06-14, 22:18
Varför fick inte jag vara med och bada?

Vi kan ju slå en pling när det är dax igen :yesnod:

Bambi
2007-06-14, 22:20
Vi kan ju slå en pling när det är dax igen :yesnod: Jaaa!!! Då blir jag glad :hihi:

birason
2007-06-14, 22:43
Vad gör bärgarna på nätterna?
Gojan och jag ängnar oss åt "killar som gör saker tillsammans"
iiiiiiiii

va de varmt i vattnet :scared:

Finnen
2007-06-15, 00:31
Det där hade man ju gärna sluppit att se... :bootyshak

dieselmannen
2007-06-15, 07:47
Mäster min vän.
Det där är ju samma ribbor som du hade på dig på Ålandsbåten!
Jaja jag fattar att du ville bada...
Men du kunde lagt ut någon form av varningstext i början.. :hihi:

Mäster
2007-06-15, 08:42
iiiiiiiii

va de varmt i vattnet :scared:

Ja faktiskt, förvånandsvärt varmt.
Samtidigt vill jag be om ursäkt för att jag inte bär organisationens profilkläder.
Jag brukar hävda att jag alltid är reglementenligt klädd., här är ett undantag.
Kanske dags för björnborgare med tryck?

Lulebjörnen
2007-06-16, 10:19
Ja faktiskt, förvånandsvärt varmt.
Samtidigt vill jag be om ursäkt för att jag inte bär organisationens profilkläder.
Jag brukar hävda att jag alltid är reglementenligt klädd., här är ett undantag.
Kanske dags för björnborgare med tryck?
Dax att styra upp det här lite nu...

1.) Riktiga män ber aldrig om ursäkt...

2.) Riktiga män bär aldrig björnborgare med tryck...

Angående organisationens profilkläder så kan det avslöjas att det pågår hemliga prov med lämplig utrustning...
www.nuwear.com/product/detail.cfm/pid/3366
Faller proven väl ut är det tänkt att persedeln ska utrustas med organisationens logo frontalt placerad...

Från ledningshåll tror man att det kan bli ett bra tillskott till det pågående arbetet med säker bärgning :thumbup: ...

Roger Larsson
2007-06-16, 11:06
Dax att styra upp det här lite nu...

1.) Riktiga män ber aldrig om ursäkt...

2.) Riktiga män bär aldrig björnborgare med tryck...

Angående organisationens profilkläder så kan det avslöjas att det pågår hemliga prov med lämplig utrustning...
Faller proven väl ut är det tänkt att persedeln ska utrustas med organisationens logo frontalt placerad...

Från ledningshåll tror man att det kan bli ett bra tillskott till det pågående arbetet med säker bärgning :thumbup: ...

Vidare prov har dock visat att den ovan nämnda produkten bör vara i fluorescerande material. Då den samanlagda ytan omöjliggör ett godkännande som varselplagg enl. EN 471, klass 3 skall produkten kompletteras med en väst i fluorescerande gul/orange med 50 mm breda reflexer. Vid kontakter med berörda myndigheter har det vidare visat sig att ovan nämnda persedlar vid arbete på och i vatten skall kompletteras med flytväst vilken skall vara testad, godkänd och CE-märkt enligt EN 393 50 N.

Vid tillfälliga arbeten under vatten kan/bör flytvästen avtagas under förutsättning att bärgningsredskapen tyngd ej överskrider operatörens lyftförmåga.

Vid övriga uppdrag som tex representation, minst 10 m från vatten bortfaller kraven på fluorescerande material samt kompletterande persedlar.

Mäster
2007-06-16, 14:58
Här går jag och inbillar mig att kåren inte har badkläder i profilen.
Fel igen........?
http://www.sos-stockholm.se/gallery/viewphoto.php?id=5026

balken
2007-06-16, 21:22
:thumbup: Snygg bad pojke..... Var det skönt med ett natt dopp? :hihi:

birason
2007-06-17, 07:45
...

...
Hå o hej me farbror Frej...

drar man upp dom till axlarna

så har man gjort sig ett par rediga "boratbadbrallor".

Undrar vad folk skulle betala för att (slippa) se mig i såna :confused2

brk184
2007-06-17, 22:16
Någon som vet om vovven klarade sig??
Nope, det gjorde den inte.

Caruttah
2007-06-20, 22:32
Mäster min vän.
Det där är ju samma ribbor som du hade på dig på Ålandsbåten!
Jaja jag fattar att du ville bada...
Men du kunde lagt ut någon form av varningstext i början.. :hihi:

Ha ha ha Känns som att de tbörjar bli dags att scanna av lite gamla hederliga papperskopior från 1988. Frågan var hur regelrätt badkläddd du var då !!
Mäster dom bilderna kan du få nästan gratis (du får bjuda igen på drinkarna ur fick pluntan på Frösunnda) :love:
Vet du det bästa med bilderna på Diesel i Badisar Han hade hår på huvet oxå!! :eek: :scared:

dieselmannen
2007-06-20, 22:51
Ha ha ha Känns som att de tbörjar bli dags att scanna av lite gamla hederliga papperskopior från 1988. Frågan var hur regelrätt badkläddd du var då !!
Mäster dom bilderna kan du få nästan gratis (du får bjuda igen på drinkarna ur fick pluntan på Frösunnda) :love:
Vet du det bästa med bilderna på Diesel i Badisar Han hade hår på huvet oxå!! :eek: :scared:
Bring em on baby :party:
Och samtidigt vill jag påminna om att på Route 66 kan ingen höra dig skriiiiiika,hehe
Må flugor från tusen kameler surra i dina armhålor :kiss:

Mäster
2007-06-20, 23:20

JAG har scanner!

Caruttah
2007-06-21, 06:45
JAG har scanner!
Känns som det är en deal & Diesel vill bara följa med till USA ...
Han är ju van med Kameler ..... :hihi:
Men din Scanner det är definitivt...Skall bara kolla med Diesels familj så det inte blir problem för dom har ju aldrig sett detta (något liknande)
Diesel jag köper badisar efter Routen till dig... :bootyshak

DIN BÄRGARE
2007-06-22, 00:35
Finns det ingen censur på den har sidan så man slipper se eländet.
Sen caruttah får du hålla koll på syrran så hon inte röker och krökar allt för mycket.
Det är inte ofta jag måste säga nåt men i bland blir man tvungen......

Caruttah
2007-07-01, 17:40
Finns det ingen censur på den har sidan så man slipper se eländet.
Sen caruttah får du hålla koll på syrran så hon inte röker och krökar allt för mycket.
Det är inte ofta jag måste säga nåt men i bland blir man tvungen......

Ha ha ha Hon försökte sänka patricia i Fredags inte äns det klarade hon :krama: Men hon gick inte hem själv !!! Och hur jag kan veta det :thumbd: hon hamnade hos mej för det var billigare taxi resa :yesnod:
Men jag lovar jag skall inte låta henne göra något som jag inte kan tillåta mig själv att göra. så känn LUGNET :love: :crazya:

Ammi
2007-07-04, 12:02
Ha ha ha Hon försökte sänka patricia i Fredags inte äns det klarade hon :krama: Men hon gick inte hem själv !!! Och hur jag kan veta det :thumbd: hon hamnade hos mej för det var billigare taxi resa :yesnod:
Men jag lovar jag skall inte låta henne göra något som jag inte kan tillåta mig själv att göra. så känn LUGNET :love: :crazya:

Vad menar ni.. .??? Jag är ju from som ett lamm :biggrin:

Simon
2007-07-05, 00:00
Muhahaha så där ja :)