handdator

Visa fullständig version : Någon som vet mer om detta!! Bärgningsförare rånad!!

Roger
2007-06-15, 11:22
Hej,

Läste en nyhet på Blockets hemsida!!!
Någon som känner till mer om detta....

Länk:
http://www.svd.se/dynamiskt/stockholm24/did_15815122.asp

/Roger
--------------------------------------------------------------------------
Ur Blocket:

Bärgningsförare överfölls med tårgasspray
Sverige 15 jun 08:32

En bärgningsförare blev rånad i Huddinge under natten till fredagen. Mannen hade stannat till för att hjälpa två män som tycktes ha problem med sin bil när han attackerades med tårgasspray och hotades med en kniv.

Den rånade bärgningsföraren ska inte ha fått några allvarliga skador men fick skölja ögonen efter sprayattacken. Polisen ska förhöra honom snarast möjligt.

- Förhoppningsvis får vi fram lite mer signalement. Han påstår att han skulle känna igen dom, säger Thomas Thörnkvist vid polisen till Sveriges Nyheter.

Det enda signalement som finns i nuläget är att de två gärningsmännen är i 20-25-årsåldern.

Bärgningsbil 133
2007-06-15, 14:44
Det va jag som vart rånad i natt..
Två st al qaida av nått slag med kniv och tårgas.
Började med att dom stog vid kanten med fyrvägsblink och jag stannade och kollade om dom behövde hjälp vilket dom behövde.

Men vårat enhetspris va för dyrt så dom ville al qaida pruta för att sedan dra kniv och fram med gas som dom sprutade på mig.

Dom fick pengarna och när han med kniv satte sig för att köra iväg och den andra va på väg in snodde jag gasen och gasade honom.

Då drog dom bort mott huddingevägen.
Närmaste patrul va i Tumba så dom hade ett bra försprång med..

Miks
2007-06-15, 17:31
Det var tråkigt att höra! Att börja råna bärgare måste vara rätt lågt, hoppas att du klarade dej ytan skador. Men som sagt det är rätt bedrövligt!

Tungbärgare 302
2007-06-15, 21:04
Fan va tröttsamt hoppas du e okej efter omständigheterna.Synd att detta går ut över svensson man lär ju inte stanna till vid en bil med fyrvägsblink efter en sån här grej.Först kör dom ijhäl oss sen rånar dom oss undrar var det ska sluta.Krya på dig efter gasen hälsningar från götet :thumbup: .

bergarkungen
2007-06-15, 22:45
det är bara å ta jägarexamen krya på dig

Bärgningsbil 133
2007-06-15, 22:54
Klarade mig bra. Polisen hade av förstårliga skäl ögonskölj osv då det vart bra mycket bättre i ögat efter det..

Måste berömma Sorab för deras snabba handlade och även ledningen i kåren för deras stöd.
Även 136 som kom laddande ner..

Bärgningsbil 133
2007-06-15, 22:55
det är bara å ta jägarexamen krya på dig

Har en Ak4B hemma så det går att lösa...

495
2007-06-16, 00:18
Anmäler mej som frivillig att hjälpa till när dom hittas :dead: . Behöver inte ha betalt för besväret, kan även tänka mej att betala en slant för att hjälpa till.
Hoppas du är ute på vägarna igen.

Bambi
2007-06-16, 00:36
Jag har de bästa tempramentet, så jag hjälper mer än gärna till som frivillig.
Skönt att höra att du mår bra efter omständigheterna, sånt här borde inte ens få hända.

Roger
2007-06-16, 01:18

Hej,

Skönt att det gick bra för dig. :yesnod:

/Roger

bil499-hbg
2007-06-16, 06:23
Anmäler mej som frivillig att hjälpa till när dom hittas :dead: . Behöver inte ha betalt för besväret, kan även tänka mej att betala en slant för att hjälpa till.
Hoppas du är ute på vägarna igen.
133:an livet kan va hårt som bärgare men hoppas att allt är bra ändå effter alla omständigheter,, sen anmäler sej änu en skåning för att tvätta dom skyldigas samvete rent i riddarfjärden :blush: skall man tvåla till dom först, sicka jä**a indevider det fins :ajjabajja flygstrejkerna är ju slut så undra om stakaren :fou: skulle hem..

Blinky
2007-06-16, 09:10
skönt att du klarade dej iaf. jävligt tråkigt att sånnt kan hända överhuvudtaget... skulle vart skott premie på sånna idioter!!!

495
2007-06-16, 14:53
skönt att du klarade dej iaf. jävligt tråkigt att sånnt kan hända överhuvudtaget... skulle vart skott premie på sånna idioter!!!
skott premie eller skott pengar e nog för mkt cowboy stuk. vi här som är bärgare kan göra det mkt bättre. :crazya:
manlig prostata check är mardrömm. :scared: så vadför inte ner med dom i doggystyle, tungbärgaren framför :bootyshak , ut med stickan(utan ok så klart) och ungefär i ett dygns tid dra i spaken fram och tillbaka.
"Kan jo om man vill smorja dom med lita skonskt gosafitt så ent kasar lita grannt i borjan".
Så klart skulle 133 få ta det första passet som manövererare. :hail:

Roger
2007-06-16, 19:12
skott premie eller skott pengar e nog för mkt cowboy stuk. vi här som är bärgare kan göra det mkt bättre. :crazya:
manlig prostata check är mardrömm. :scared: så vadför inte ner med dom i doggystyle, tungbärgaren framför :bootyshak , ut med stickan(utan ok så klart) och ungefär i ett dygns tid dra i spaken fram och tillbaka.
"Kan jo om man vill smorja dom med lita skonskt gosafitt så ent kasar lita grannt i borjan".
Så klart skulle 133 få ta det första passet som manövererare. :hail:

Dom skulle ha sett sin "mama" på en bakad pizza. eller de själva på en bakad pizza. :hihi: :hihi:

RoTe
2007-06-19, 02:57
Fy fan! :(

De värsta ärren får man ju i själen. :(
Hoppas du under omständigheterna ändå mår bra.

/R

lassebus
2007-06-19, 05:52
Ställer med största gläde upp å fixar en grop att gräva ner eländet i...

bärgarn
2007-06-19, 08:58
Å sen har de ingen förståelse att man blir RASIST fy f..n ! :banghead:

Roger Larsson
2007-06-19, 15:51
Jag förstår väl Er upprördhet och indignation men tänk noga på vad Ni skriver fortsättningsvis, det är redan gränsfall!

Diskutera gärna hur man undviker dessa händelser.

zerial
2007-06-19, 21:39
Det finns ju en anledning till varför man bör fundera fler än två gånger om man ska stanna eller inte. Nu säger jag inte att det är någons fel, men risken finns alltid med ragg-kunder och speciellt i vissa välkända områden.

Roger Larsson
2007-06-19, 22:38
Det finns ju en anledning till varför man bör fundera fler än två gånger om man ska stanna eller inte. Nu säger jag inte att det är någons fel, men risken finns alltid med ragg-kunder och speciellt i vissa välkända områden.

Förslag: Vid minsta misstanke att något inte står rätt till, kontakta respektive larmcentral eller polisen innan Ni går ut ur bilen och visa tydligt besättningen i den havererade bilen att "någon" kontaktas! Enbart vetskapen om att föraren av bärgningsbilen kontaktar någon kan ha en preventiv verkan.

Förslag två: Ring en kollega som stannar till på "säkert" avstånd men som ändå syns tydligt och som avvaktar händelseförloppet.

F122
2007-06-19, 23:32
Det är sorgligt att det händer! vi får hoppas att vi alla tänker två gånger innan vi går fram till okända havererade bilar i framtiden, hoppas ingen mer behöver vara med om det!

Tech
2007-06-20, 18:28
Tycker synd om dig och hoppas att allt ordnar sig.
Hör av dig om det är något som man kan göra för dig.

falcken5
2007-06-20, 23:08
surt det där alltså.... :angry: men jag fattar inte hade dom inte fel på bilen?? körde dom därifrån sen ??verkar ju knappast troligt att dom stod där å vänta på att nån skulle komma å stanna eller?? å att det kommer en bärgare mitt i natten är ju ganska ovanligt...

Caruttah
2007-06-20, 23:46
:banghead: Det va jag som vart rånad i natt..
Två st al qaida av nått slag med kniv och tårgas.
Började med att dom stog vid kanten med fyrvägsblink och jag stannade och kollade om dom behövde hjälp vilket dom behövde.

Men vårat enhetspris va för dyrt så dom ville al qaida pruta för att sedan dra kniv och fram med gas som dom sprutade på mig.

Dom fick pengarna och när han med kniv satte sig för att köra iväg och den andra va på väg in snodde jag gasen och gasade honom.

Då drog dom bort mott huddingevägen.
Närmaste patrul va i Tumba så dom hade ett bra försprång med..

Märk väl att den otroligt service inriktade mupp 133 gjorde samm sak idag! Ropade upp och sade att det står någon efter vägen här jag måste stanna och kolla om dom behöver hjälp! Mindre än en vecka senare... :hail: :thumbup:

Linkan
2007-06-20, 23:54
:banghead:

Märk väl att den otroligt service inriktade mupp 133 gjorde samm sak idag! Ropade upp och sade att det står någon efter vägen här jag måste stanna och kolla om dom behöver hjälp! Mindre än en vecka senare... :hail: :thumbup:

En Bärgare ut i fingerspetsarna ! OCH tror dessutom gott om mänskligheten trots allt . . . . :thumbup:

Bärgningsbil 133
2007-06-21, 00:27
surt det där alltså.... :angry: men jag fattar inte hade dom inte fel på bilen?? körde dom därifrån sen ??verkar ju knappast troligt att dom stod där å vänta på att nån skulle komma å stanna eller?? å att det kommer en bärgare mitt i natten är ju ganska ovanligt...

Va en bil som laddade om mig i backen innan som kan ha varit samma bil som stog där uppe sen..

Bärgningsbil 133
2007-06-21, 00:28
:banghead:

Ja men den stog ju med varningsblinkers..
Och den dan en 020 taxi som denna va rånar en då är det ändå slut med mänskligheten.

Inte fan kan man bli rånad två gånger på en vecka...