handdator

Visa fullständig version : Chatfunktion

birason
2005-06-18, 01:20
En chat så att säga "i realtid" vore kul, tycker jag.
Försöker man chatta någon annanstans e re ju så mycke puckon "i vägen", så jag har banne mig inte varit på något "chatforum" på de senaste åren. En chat här skulle ju innebära att man bara har med "likasinnade" att göra.

Nitrous
2005-06-19, 10:53
Hmm... det går att lösa faktiskt.
Ska kolla lite alternativ och se vad som kan göras.

Inväntar dock lite mer svar på pollen innan någon kraftansträngning görs :smile:

Hornet
2005-06-19, 12:02
Ja det kanske skulle vara något

birason
2005-06-19, 12:55
Jag erkänner att jag röstat för en offentlig chat under antingen "allmänt snack" alt "annat - övrigt" för då skulle man få "direktkontakt" med ev gäster, samtidigt skulle det ju vara bra o ha en enbart för oss i branschen där vi kan diskutera "yrkeshemligheter", hm, kanske går att ordna både och?
Sen det där med & få stopp på "fåntrattar som stör", såna verkar ju tyvärr alltid dyka upp, vissa måste ju ha möjlighet att "banna" såna från chatten...............

Nitrous
2005-06-22, 19:57
Jag erkänner att jag röstat för en offentlig chat under antingen "allmänt snack" alt "annat - övrigt" för då skulle man få "direktkontakt" med ev gäster, samtidigt skulle det ju vara bra o ha en enbart för oss i branschen där vi kan diskutera "yrkeshemligheter", hm, kanske går att ordna både och?
Sen det där med & få stopp på "fåntrattar som stör", såna verkar ju tyvärr alltid dyka upp, vissa måste ju ha möjlighet att "banna" såna från chatten...............

Det blir bara En chat, för mkt jobb att lösa det med två olika + att jag tror aktiviteten är så låg här att det skulle vara "tomt" i två chatts mestadels.

Personer som blir bannade från forumet kan inte komma in till chatten.
Ska inte dyka upp några fåntrattar :screama:

birason
2005-06-23, 01:26
Jo, en räcker självklart gott o väl, jag bara spårar ur i fantasin för jämnan.
Skönt o se att ja-sidan leder i omröstningen, vore kul om fler la en röst (verkar hängt sig på 12, ett tag).
Tjo................

birason
2005-06-24, 01:32
Nä men......... Har räkneverket stannat eller e de ingen som röstar längre?

Nitrous
2005-06-26, 20:14
Nu kan ni testa en chatfunktion.
Använd URL www.sos-stockholm.se/chat.html
Klicka på PJiRC , det tar en stund nu för att en javaklient måste laddas ner från servern, sen måste du svara JA på ett certifikat som kommer upp.
Sen tar det inte länge så är du inloggad i kanalen #sos-stockholm.se

Skriv /nick nyttnick "ENTER" för att byta nickname.

Det återstår lite meck för att hålla kanalen och för moderatorer och sånt skit.

Men pröva på nu.

/Nitrous

birason
2005-06-27, 00:25
Nu kan ni testa en chatfunktion.
Använd URL www.sos-stockholm.se/chat.html
Klicka på PJiRC , det tar en stund nu för att en javaklient måste laddas ner från servern, sen måste du svara JA på ett certifikat som kommer upp.
Sen tar det inte länge så är du inloggad i kanalen #sos-stockholm.se

Skriv /nick nyttnick "ENTER" för att byta nickname.

Det återstår lite meck för att hålla kanalen och för moderatorer och sånt skit.

Men pröva på nu.

/Nitrous

Hallå där!!
Om Karlsson på taket e världens bästa Karlsson, så e du världens bästa Nitrous :kiss: :krama:
Nu återstår bara för mig att gå in där när det är några andra där, har för vana att alltid ramla in ensam :banghead: (kanske dags att lägga om sin dygnsrytm)

Nitrous
2005-06-27, 12:06
Hallå där!!
Om Karlsson på taket e världens bästa Karlsson, så e du världens bästa Nitrous :kiss: :krama:
Nu återstår bara för mig att gå in där när det är några andra där, har för vana att alltid ramla in ensam :banghead: (kanske dags att lägga om sin dygnsrytm)

Åååhh vad skönt med lite mys... men va fan , ta o raka dig först :eek: Du sticks när du pussar, bläääääää :ajjabajja

Nä skämt åsido. Nu sååå...
Nu har jag fixat så att Nickname från forumet följer med till chat-kanalen.

I kanalen finns alltid en robot som heter Protow- , det är alltså ingen idé att försöka prata med protow- för det är en robot och ingen människa.
Hans uppgift är att se till att ingen missbrukar något.

birason
2005-06-28, 00:12
Åååhh vad skönt med lite mys... men va fan , ta o raka dig först :eek: Du sticks när du pussar, bläääääää :ajjabajja

Nä skämt åsido. Nu sååå...
Nu har jag fixat så att Nickname från forumet följer med till chat-kanalen.

I kanalen finns alltid en robot som heter Protow- , det är alltså ingen idé att försöka prata med protow- för det är en robot och ingen människa.
Hans uppgift är att se till att ingen missbrukar något.
COOL :party: , ska ge mig iväg o prova bums :crazya:
(hur visste du att jag e skäggig? :freak3: )

birason
2005-07-03, 20:13
COOL :party: , ska ge mig iväg o prova bums :crazya:
(hur visste du att jag e skäggig? :freak3: )
Fy vad less jag blir, va in o vände på chatten ett par gånger, fick god hjälp att installera mIRC (tackar), men sen vete f*n vad som hände.....

Tappade bort mig fullkommligt. Det gick ett par dagar, sen funka f*n ingenting i min dator, eller, åtminstone inte min e-mail eller att komma in på chatten här...............

Så, i rena "paniken" så har jag avinstallerat mIRCen (var nog inte den de va fel på i alla fall, för problemet kvarstod) och diverse annat och f*n vet vad jag gjort, hur som helst; nu kan jag komma åt min e-post igen, men kommer f*n inte in på chatten (page can not be displayed, eller nåt sånt får jag bara upp).

livet e pest :depressed :azcrying:
Ps. förra gången jag va här, då var det "liv" i smileysena, inte nu, varför då?? Ds.