Visa fullständig version : Så, lite hjälp tack..
iceman1975
2005-06-22, 22:24
Är sugen på att byta jobb då jag idag står mer eller mindre inlåst på ett lager..
Hittade då denna:
http://platsbanken.ams.se/text/82/050621,020030,240918,11,0168550682.shtml
Ge mig fördelar/nackdelar med detta yrke..
Kanske känner nån till firman?
Är helt grön, är det svårt att lära sig?
Ös på nu grabbar!
Tackar på förhand för hjälpen!
/Lännström
fördelar? Dom e många, i synnerhet om man inte vill gå instängd på ett lager.
nackdelar? tja, jag har inte upptäckt några än.......................
Möllers kör väl för Falck (tror jag i alla fall, ev. rättning välkommen), har för mig dom finns i Nynäshamn också.
Jag e också grön, så grön så Kermit ligger i lä, men jag klarar mig hyffsat bra redan.
Huruvida det är svårt o lära sig, vet inte vad jag ska säga, tar nog ett "tag" till innan jag vågar kalla mig proffs, låsöppnigar är väl det jag blir nervös för varje gång jag åker på en, men hittills har jag löst uppgiften........................
Ta semester från lagerdammet och åk med någon rutinerad kille, så får du känna på om det är något för dig, det är nog det "enklaste".
Lycka till, mvh Bira
Tycker att birason har rätt åk med någon som jobbar där och lysna vad dom tycker.
Glöm heller inte att kolla upp lönen ordentligt. Låt dig inte bländas av 28-29 000 i månaden.Det är bara i januari och då har du jobbat hela julhegen + nyår desstom har du setat i bärgarn minst 300 timmar.
Mitt tips: försök att få en så hög del som möjligt fast (inte under 16)
sladdandebarnet
2005-06-24, 14:56
Jag har åkt med ett tag för alldeles för länge sen. Mitt nuvarande jobb har satt stopp för att jag skulle ha kunnat fortsätta (jobbar 6 dagars veckor).
Nu när jag har "semester" så ville jag inte komma tillbaka utan byta till just bärgare.
Fick tips om annonsen också men känner inte till dem.
Jag tänkte ringa dem på måndag iallafall och surra lite.
falcken5
2005-06-26, 20:30
Är sugen på att byta jobb då jag idag står mer eller mindre inlåst på ett lager..
Hittade då denna:
http://platsbanken.ams.se/text/82/050621,020030,240918,11,0168550682.shtml
Ge mig fördelar/nackdelar med detta yrke..
Kanske känner nån till firman?
Är helt grön, är det svårt att lära sig?
Ös på nu grabbar!
Tackar på förhand för hjälpen!
/Lännström
jodå det är falck i södertälje men dom har även bilar i sthlm
av egen erfarenhet ang provisions lön tycker jag att det är helt ok
behöver aldrig direkt oroa mig för det ekonomiska, men kontakta falck4349
här på forumet för mer info om åkeriet...
du kommer att få världens roligaste jobb om du har dom rätta bärgar anlagen..
iceman1975
2005-06-29, 18:50
Jaha...
Skulle möta snubben som ringde mig från den där firman..
Åkte dit runt avtalad tid.. Ingen där...
Terroriserar mobilnr jag fått.. inget svar.. :screama:
Har han ringt tillbaka? NÄE... :thumbd:
Så, så seriös verkade den firman vara...
Jaja, efter att ha snokat runt lite så har jag hittat en kille jag ska få åka med precis när jag vill.. :biggrin:
Så får börja den vägen helt enkelt.. Har ju snart semester..
Så varje dag det regnar får man passa på att följa med.. :biglaugh:
Jaha...
Så varje dag det regnar får man passa på att följa med.. :biglaugh:
Regnar??? Det regnar ALDRIG i bärgningsbranchen! Solen skiner alltid på oss bärgare
iceman1975
2005-06-29, 21:05
Regnar??? Det regnar ALDRIG i bärgningsbranchen! Solen skiner alltid på oss bärgare
För de dagar det inte regnar så ska jag utnyttja det jag lägger alla mina pengar på.... Hojen... :blush:
Absolut!!!! :crazya:
bil499-hbg
2006-02-05, 07:50
Regnar??? Det regnar ALDRIG i bärgningsbranchen! Solen skiner alltid på oss bärgareinstämer regnar bara när det är kardan axelras på en tex dansk dragbil med sidoskåp med 5cm frigång :banghead: :banghead: men då får man be till vädergudarna att det upphör snarast :hail:
instämer regnar bara när det är kardan axelras på en tex dansk dragbil med sidoskåp med 5cm frigång :banghead: :banghead: men då får man be till vädergudarna att det upphör snarast :hail:
Det påminner mig om den danska kranbilen som sköt motorn uppför Hallandsås.
Fyra axlar och påbyggd med skåp och tankar ända ner till marken. Det var inte så skoj att krypa in framifrån under bägge axlarna och lossa kardanen, det var en tandembil så drivaxlarna kom inte på fråga. Speciellt tråkigt var det att det spöregnade så allt regn rann ner för backen och in i mina brallor och så småningom in i jackan vid midjan.
Blött är bara förnamnet.
bil499-hbg
2006-02-05, 14:52
Det påminner mig om den danska kranbilen som sköt motorn uppför Hallandsås.
Fyra axlar och påbyggd med skåp och tankar ända ner till marken. Det var inte så skoj att krypa in framifrån under bägge axlarna och lossa kardanen, det var en tandembil så drivaxlarna kom inte på fråga. Speciellt tråkigt var det att det spöregnade så allt regn rann ner för backen och in i mina brallor och så småningom in i jackan vid midjan.
Blött är bara förnamnet.
:thumbup: jag hadde en dansk trädkramar iveco av äldre model vid hjärnarp för ca 2år sedan (den som flytar levande träd) där kardanen gick av vid delningslådan och slog av allt i sin väg luft/hydraul slangar ca 300 liter hydraul olja på vägen med följd av låsta bromsar tandem drift bak och drift även fram på framaxel och inte minst en kardan som ett ankare rakt ner i asfalten och ingen hora att rulla in under bilen på fan vad jag log när jag började jobba men en sak hadde jag tur med det regnade inte och 20 grader varmt :thumbup:
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.