handdator

Visa fullständig version : Microled

Blyfri
2005-06-24, 05:28
Nån som har erfarenhet av det riktade varningsljuset typen microleden som säljs på nanopuls?
Synligheten i ljus tex?

stefanruf
2005-06-25, 10:53
Nån som har erfarenhet av det riktade varningsljuset typen microleden som säljs på nanopuls?
Synligheten i ljus tex?
Hej Daniel.
Jag hadde 1 st microled innanför vindrutan på min blodtransportbil på den tiden vi körde det.
Jag tyckte den lyste väldigt bra dag som natt,nackdelen skall väl vara att det verkar vanligt att en eller några dioder går sönder,det har hänt på flera har jag hört.
Men dom kanske har förbättrats nu//Tubbe

Blyfri
2005-06-25, 22:21
Hej Daniel.
Jag hadde 1 st microled innanför vindrutan på min blodtransportbil på den tiden vi körde det.
Jag tyckte den lyste väldigt bra dag som natt,nackdelen skall väl vara att det verkar vanligt att en eller några dioder går sönder,det har hänt på flera har jag hört.
Men dom kanske har förbättrats nu//Tubbe

Ja jag kollade in en ambulans häromdagen och det är väl microled:en dom har iframskärmarna på de flesta S80 modellerna nu tror jag. Dom syns ju iaf bra i dagsljus.
Återstår väl att se om de gula gör det med.
Och som du sa så har ju en del dioder förmågan att slockna... Då får man hoppas att dom inte är seriekopplade :thumbd:

staffan
2005-08-17, 00:13
Det finns både bra och dåliga diod ljus (ledljus ) på marknaden.och nya och bättre är på väg det är bara början på denna utveckling.. blixt ljus kommer minska pga av kostnader med dom ..