Visa fullständig version : Angående olyckan i Fjärås
Rättegången mot Patriks baneman är framskjuten igen, nu till den 29/11 13,15 för er som är intressarede! Jag och 390 tänkte närvara vid rättegången.
Emil_Helsingborg
2007-08-20, 23:48
Rättegången mot Patriks baneman är framskjuten igen, nu till den 29/11 13,15 för er som är intressarede! Jag och 390 tänkte närvara vid rättegången.
är det en öppen rättegång så att vem som helst kan närvara som åskådare ?
är det en öppen rättegång så att vem som helst kan närvara som åskådare ?
Samtliga rättegångar är offentliga, om inte domstolen (rätten) anser att ärendet är känsligt, eller kräver särskilt skydd.
Även domar är offentligt material.
Och åskådare är väl lite att ta i :ajjabajja åhörare kallas det visst för.
Emil_Helsingborg
2007-08-21, 22:27
Samtliga rättegångar är offentliga, om inte domstolen (rätten) anser att ärendet är känsligt, eller kräver särskilt skydd.
Även domar är offentligt material.
Och åskådare är väl lite att ta i :ajjabajja åhörare kallas det visst för.
ja åhörare så heter det, hade inte ordet då jag skrev det, men det är ju inte bara rätten som bestämmer det utan även målsägande eller den åtalade
ja åhörare så heter det, hade inte ordet då jag skrev det, men det är ju inte bara rätten som bestämmer det utan även målsägande eller den åtalade
Tyvärr har varken åtalad eller målsägande någon full bestämmande rätt i om rätten ska vara öppen eller inte. Men vanligtvis så är känsliga fall på förhand föreslagna som stängd.
Jag har mycket svårt att tro att just den här rättegången skulle vara stängd.
Lulebjörnen
2007-08-26, 11:31
Vart Hålls Den?
Olyckan intäffade på E6:an i Hallands län.
Med ledning av ovanstående kan den som är intresserad av saken dra slutsatsen att rättegången hålls i tingsrätten för Hallands län.
Datum och tid är meddelat ovan. Det är också meddelat att representanter från den arbetande delen av branschen avser att närvara vid rättegången.
- - - -
Den som vill ha en stunds underhållning som åskådare hittar säkert på något bättre att göra...
Den som vill ta del av en mycket viktig sak som åhörare lär sig massor...
Roger Larsson
2007-08-26, 15:15
Olyckan intäffade på E6:an i Hallands län.
Med ledning av ovanstående kan den som är intresserad av saken dra slutsatsen att rättegången hålls i tingsrätten för Hallands län.
Det var nog orten som Mikaela efterfrågade. Som jag förstår det - efter lite sökande - finns det Tingsrätter i både Varberg och Halmstad? Eller har jag missat någon nedläggning eller ngt annat? Domstolar är ju inte min starkaste sida om man så säger...
Lulebjörnen
2007-08-26, 16:32
Ursäkta Mikaela om svaret blev lite kantigt...
Snart 2 år efter den här olyckan är jag lika förbannad och har oxå undvikit att debattera om saken för att det blir kortslutning...
My bad :hail: ...okej? :krama: ....
Vart Hålls Den?
Varbergs Tingsrätt! 29/11 10.15 Tingsrätten ringde!
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.