Visa fullständig version : Bärgar-leg
Händer det nåt?
Det har pratats om bärgarleg så länge jag kan minnas.
Ett leg man får när man gått bärgarutbildningar alt. 5 års vana.
Den normala vägen jag får reda på nyheter är antingen på fiket eller macken, tänkte prova om det funkar den här vägen.
Och när jag ändå är i farten: 40km/h. Är det inte dags för en höjning snart?
En till när ändå byxorna är nere: Trängselavgift.
I början av 70-talet skulle bärgare,plogbilar börja köra efter arbetstidbok,Då fanns det sammarbete över färggränserna, ALLA gick ihop och sa NEJ!
Är det inte dags att gå ihop och säga NEJ till persson o co?
Någon som kan bjuda på lite cafeskvaller?
Trackern
2005-06-26, 11:57
Händer det nåt?
Det har pratats om bärgarleg så länge jag kan minnas.
Ett leg man får när man gått bärgarutbildningar alt. 5 års vana.
Den normala vägen jag får reda på nyheter är antingen på fiket eller macken, tänkte prova om det funkar den här vägen.
Och när jag ändå är i farten: 40km/h. Är det inte dags för en höjning snart?
En till när ändå byxorna är nere: Trängselavgift.
I början av 70-talet skulle bärgare,plogbilar börja köra efter arbetstidbok,Då fanns det sammarbete över färggränserna, ALLA gick ihop och sa NEJ!
Är det inte dags att gå ihop och säga NEJ till persson o co?
Någon som kan bjuda på lite cafeskvaller?
Mäster, Persson och c/o åker vid nästa val med eller utan samarbete över färgerna. Bärgarleget ja, var inte BTK, Ragnar och Åke rätt drivande på den saken? Minns jag inte fel så låg dom bakom ett försök att följa reglerna till punkt och pricka just runt midsommartrafiken, dvs köra i 40 nära vänstra delen av filen. Har dessutom för mig att dom inte fick med sig hela Kåren ens och det säger väl allt om den Svenska "jag-tycker-som-du-men-vågar-inte-säga-ifrån" mentaliteten.
Minns med fasa när Sveriges åkare skulle blockera hamnar runt om i Sverige. Det var nära att det gick och i Göteborg blev det trassligt men efter ett halvt dygn eller så så upplöstes spärrarna. I Frankrike hade det förmodligen sett lite annorlunda ut.
Heja Sverige!
Trackern har visst minnet kvar trots alla sangrior.
Jag vill höra/läsa mer cafeskvaller, kom igen grabbar!
Jag hörde på årsmötet av självaste Hr. Tingvall att hela hastighets systemet i
vårt land ska ses över 2007. Då ska dom även titta på hastigheterna gällande bärgning. :party:
Jag hörde på årsmötet av självaste Hr. Tingvall att hela hastighets systemet i
vårt land ska ses över 2007. Då ska dom även titta på hastigheterna gällande bärgning. :party:
:thumbup: :party:
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.