Visa fullständig version : TYA bärgningskurs.
Någon som ska på kursen nu i september?
bil499-hbg
2007-08-28, 07:19
Någon som ska på kursen nu i september?
inte för att va taskig men vad tror du den kursen skall ge dej anders :confused2 mej gav den inte mycket mer än mat tre gånger om dagen på fasta tider :biggrin: vilket var att komma till himlen :blush: men i övrigt inte mycket
Jag och Emil från växjö ska på den.. Antar att teori lektionerna kan vara rätt givade sen har jag hört att de är rätt roligt i övrigt :thumbup:
inte för att va taskig men vad tror du den kursen skall ge dej anders :confused2 mej gav den inte mycket mer än mat tre gånger om dagen på fasta tider :biggrin: vilket var att komma till himlen :blush: men i övrigt inte mycket
Varför kan inte gemene man få bilda sig en egen uppfattning, utan att det
alltid ska komma en negativ kommentar ifrån södern??? :screama:
Gojan! man kanske skulle skramla till en charmkurs för världsmästarn från söder eller tror du det är att kasta pengarna i sjön?
Det är helt klart att någon alltid måste gnälla. Håller med Forden men tror att pengarna hamnar i sjön. :banghead:
Roger Larsson
2007-08-28, 21:36
Det är helt klart att någon alltid måste gnälla. Håller med Forden men tror att pengarna hamnar i sjön. :banghead:
Gnäll eller inte - en del av oss är ju fullärda - men nu håller vi oss till ämnet och svarar Anders på frågan: vem som skall på kursen?
Jag är bra på att gnälla! Vad ska vi gnälla över?
Och för att hålla oss i ämnet, nej, jag ska inte det. Varför: för att ingen har bjudit mig! Så det så..
Möjligt att kanske inte kursen i sig själv ger så mycket.Men pratet med dom andra kollegorna efter kursen brukar vara givande........och i samarbetsavtalet med assistancekåren så står det faktiskt att man SKALL gå kurserna med jämna mellan rum.Och ger inte kursen något så har man sluppit tjatet hemma och en telefon som ringer dygnet runt......en semester typ. :thumbup:
bil499-hbg
2007-08-29, 07:33
Möjligt att kanske inte kursen i sig själv ger så mycket.Men pratet med dom andra kollegorna efter kursen brukar vara givande........och i samarbetsavtalet med assistancekåren så står det faktiskt att man SKALL gå kurserna med jämna mellan rum.Och ger inte kursen något så har man sluppit tjatet hemma och en telefon som ringer dygnet runt......en semester typ. :thumbup:
i princip vad jag menade anders !! för du kan alla gång mer än vad kursen lär ut med dom åren du verkat som bärgare, en bärgning i värmland kan va mycket mycket mycket svårare än vad stockholmarna och för den delen skåningarna har som vardag, det var det jag menade med det jag skrev tidigare men dom klagande skribenterna :banghead: fatade inte galopen och började spy :yesnod: men nu när dom flesta ändå skall dit så kan du ju ändå kanske lära dom hur en riktig bärgare gör :thumbup: :hihi: :hihi:
nog lärde man sig lite iallafall gick den 99 go öl fint bubbelbad va det oxå :yesnod:
:biglaugh:
Man blir nog aldrig full lärd bärgare....finns alltid något att lära.Någon kanske har något knep som en annan inte tänkt på. :eek: fast grunderna har man ju lärt sig eftersom man varit med och åkt sedan man var 2 år. :smile:
Roger Larsson
2007-09-02, 15:50
Tråden uppdelad - "Valpar" diskuteras här: http://www.sos-stockholm.se/forum/showthread.php?p=18055#post18055
Och för att hålla oss i ämnet, nej, jag ska inte det. Varför: för att ingen har bjudit mig! Så det så..
Jag är inte heller bjuden.
Ska vi boka en egen kurs?
om du går in på tya.se så finns det info om kursen där. :thumbup:
KarlshamnsBärgaren
2007-09-21, 22:48
Det va trevligt tycker jag! klart man kunde uteslutit vissa ämnen! den dära trafikpolisen tillexempel! men anders fick bra fart på henne iallafall!
:biggrin: Ja hon har nog att göra denna veckan om hon ska reda ut allt.
:biggrin: Ja hon har nog att göra denna veckan om hon ska reda ut allt.
Hehe Erland får något jobbigt medelande om regbesiktning sen så skickar han aldrig någon av sinna bilar på kurserna längre :hihi:
KarlshamnsBärgaren
2007-09-23, 10:39
haha ja det va bra fart på henne där!
bil499-hbg
2007-09-23, 16:30
Hehe Erland får något jobbigt medelande om regbesiktning sen så skickar han aldrig någon av sinna bilar på kurserna längre :hihi:
nu vill vi nog höra mera :yesnod: :yesnod: :yesnod:
KarlshamnsBärgaren
2007-09-23, 19:13
haha ja vi diskuterade arbetsbelysning och iaf jag blev ganska förbannad på käringen för hon menade på att man fick inte använda arbetsbelysningen ifall den bländade någon! jag menade på att om jag är tvungen att använda arbetsbelysningen för att kunna utföra en bärgning så gör jag det och om det råkar blända någon så är inte det något jag gör med mening! hon sa oxå att all arbetsbelysning som är godkänd är märkt med någon märkning och då bländade dom inte! sedan såg hon Erlands Xenon arbetsbelysning och letade efter godkänd märkning hon hittade ingen! men tro fan det man ser inget på een kvart efter det att man stått och glott rakt in i en xenon lampa på 2cm håll!
vi har inte hört nåt än iallafall. hehe. men dom e godkända. märkningen sitter nog på glaset tror jag.
Nicke2323
2008-08-24, 23:00
Jag hoppas jag kom med iaf anmälde mig i god tid. Vad brukar man prata/göra på den kursen, är första gången jag ska på den.
Danne_skövde
2008-08-25, 19:32
Jag skall gå..
LABAN 575
2008-08-25, 21:21
Ja me:party:
Jag kommer oxå. Undrar om den där konstiga militärgubben ska va me nu igen
Jag kommer jag me! :thumbup:
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.