Visa fullständig version : Återanvändning av aggregat?
Fredrik Klint
2007-09-19, 23:46
Som en riktig novis måste jag fråga Er, experter:
Hur vanligt är det att aggregat återanvänds?
Ett exempel: Ta 70-talet, nästa alla tungbärgare var en Scania L110 eller 111. Efter hand så ersattes ju dessa av nyare bilar, flyttade man över aggregaten då eller var detta ovanligt?
Ge gärna konkreta exempel ifall ni vet bilar vars aggregat flyttades över till en ny.
Mr Tow Truck
2007-09-20, 00:22
Ett exempel på ett agg med 6 liv: min far byggde en cheva med ett ekå kopia aggregat 1979 den total smällde efter 2mån. En ny cheva byggdes. Ägaren efter fick denna bil voltad ca1988. Jag köpte tillbaka aggregatet 1992 och byggde en ny cheva. Men var inte nöjd så jag byte till ett nytt aggregat. 1995 så behövde vi en res bil, tog aggregatet och byggde en lt35. 2005 så var en av minna chaffisar hos en kund som ville bli av med en halv lt35 (gissa vilken halva) Så sommaren 2006 behövde vi en res bil igen då byggde vi på en cheva igen :thumbup: Nu går den för falck danmark så jag får nog inte se den igen. :depressed
Om inte annat är omvänt en vanligt förekommande norsk förtelse. Ta gammal bil och bygga nytt aggregat på.
För att söka svar på din fråga så har ju Johan en uppsj med bilder då hans pappa bygger och flyttar aggregat från gamla Scanior till nyare (då) bilar. Nästan alla är från två axl till tre axl bilar.
Lill Bengt Larsson
2007-10-02, 18:33
Det var i allafall en vanlig företelse på 80 talet jobbade åt Forsberg i Blge på den tiden och det flyttades många agregat från gammla två axlade bilar på den tiden. Vi förlängde även lyft bommen på flera agregat för bättre lyft geometri monterade förlängnings stickor osv.
Det var i allafall en vanlig företelse på 80 talet jobbade åt Forsberg i Blge på den tiden och det flyttades många agregat från gammla två axlade bilar på den tiden. Vi förlängde även lyft bommen på flera agregat för bättre lyft geometri monterade förlängnings stickor osv.
Hehe på den gamla goda tiden:yesnod:
ursp mrtowtruck.. 2005 så var en av minna chaffisar hos en kund som ville bli av med en halv lt35 (gissa vilken halva)
å de va ja som va chaufförn..... :party:
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.