handdator

Visa fullständig version : Chatten

brk184
2005-06-29, 20:57
Jag försöker gå in på chatten men det funkar inte.Det blir bara en massa error å så står det typ no connection.
Hjälp!!!!!!!!!!

Nitrous
2005-06-29, 21:03
Sitter du bakom någon slags brandvägg?
Har du någon mjukvarubrandvägg installerad på datorn?

Edit: När får du No Connection? Startar JAVA - programmet?

Nitrous
2005-06-29, 21:06
Testade precis själv nu och det funkar alldeles utmärkt.

brk184
2005-06-29, 21:08
Sitter du bakom någon slags brandvägg?
Har du någon mjukvarubrandvägg installerad på datorn?

Edit: När får du No Connection? Startar JAVA - programmet?
Just nu är jag inte hemma men det blev samma sak där. På övriga frågor svarar jag..........bärgningsbil

Nitrous
2005-06-29, 21:27
ok. vi prövar så här då.
När du klickar på CHAT-länken överst så ska ett nytt fönster öppnas.
I det nya fönstret står det typ,
VÄLJ KLIENT:
pjIRC - den enda bla bla bla bla

Du klickar på "pjIRC - bla bla bla bla" , ok?
Kort därefter ska webbläsaren bli helt vit och så ska det stå JAVA nånting mitt i fönstret. När detta syns så kommer det att ta en stund innan allt är igång för webbläsaren måste ladda ner ett program som körs i ditt dator-minne.
Sen efter ett tag ska du får upp ett fönster som det står "Connecting" , logging in ...
och så några rader till och efter 30 sek eller nåt så ska du vara inne och allt klart.

birason
2005-06-29, 23:44
ok. vi prövar så här då.
När du klickar på CHAT-länken överst så ska ett nytt fönster öppnas.
I det nya fönstret står det typ,
VÄLJ KLIENT:
pjIRC - den enda bla bla bla bla

Du klickar på "pjIRC - bla bla bla bla" , ok?
Kort därefter ska webbläsaren bli helt vit och så ska det stå JAVA nånting mitt i fönstret. När detta syns så kommer det att ta en stund innan allt är igång för webbläsaren måste ladda ner ett program som körs i ditt dator-minne.
Sen efter ett tag ska du får upp ett fönster som det står "Connecting" , logging in ...
och så några rader till och efter 30 sek eller nåt så ska du vara inne och allt klart.

Vad det gäller den där "roterande" JAVA-symbolen, så kan jag meddela att på min dator (inte den allra nyaste, då rå) så tar det en stund :banghead: , jag hinner ta ett bad, typ, men sen så.............
Känns rätt ok & chatta nybadad för den delen :hihi:

birason
2005-07-06, 03:05
:azcrying: får inte ens chatta nybadad i dag. Nä men jag vet inte om det e så att felet e någon annan stans??
Hur som helst så har min så glatt (hittills) fungerande "trillian" försökt connecta mig i en timme nu......................?

Nitrous, du e ju min mentor i cyberrymden, vad har gått snett nu? Trillian e ju helt klart bättre än javaköret (har en sån där "cpu-användning" stapel framme, o den håller sig på nån procent till skillnad när jag kör med javan då den skenar o ligger på typ 100% konstant).

Please, help me..................................