Visa fullständig version : Chatten
Jag försöker gå in på chatten men det funkar inte.Det blir bara en massa error å så står det typ no connection.
Hjälp!!!!!!!!!!
Sitter du bakom någon slags brandvägg?
Har du någon mjukvarubrandvägg installerad på datorn?
Edit: När får du No Connection? Startar JAVA - programmet?
Testade precis själv nu och det funkar alldeles utmärkt.
Sitter du bakom någon slags brandvägg?
Har du någon mjukvarubrandvägg installerad på datorn?
Edit: När får du No Connection? Startar JAVA - programmet?
Just nu är jag inte hemma men det blev samma sak där. På övriga frågor svarar jag..........bärgningsbil
ok. vi prövar så här då.
När du klickar på CHAT-länken överst så ska ett nytt fönster öppnas.
I det nya fönstret står det typ,
VÄLJ KLIENT:
pjIRC - den enda bla bla bla bla
Du klickar på "pjIRC - bla bla bla bla" , ok?
Kort därefter ska webbläsaren bli helt vit och så ska det stå JAVA nånting mitt i fönstret. När detta syns så kommer det att ta en stund innan allt är igång för webbläsaren måste ladda ner ett program som körs i ditt dator-minne.
Sen efter ett tag ska du får upp ett fönster som det står "Connecting" , logging in ...
och så några rader till och efter 30 sek eller nåt så ska du vara inne och allt klart.
ok. vi prövar så här då.
När du klickar på CHAT-länken överst så ska ett nytt fönster öppnas.
I det nya fönstret står det typ,
VÄLJ KLIENT:
pjIRC - den enda bla bla bla bla
Du klickar på "pjIRC - bla bla bla bla" , ok?
Kort därefter ska webbläsaren bli helt vit och så ska det stå JAVA nånting mitt i fönstret. När detta syns så kommer det att ta en stund innan allt är igång för webbläsaren måste ladda ner ett program som körs i ditt dator-minne.
Sen efter ett tag ska du får upp ett fönster som det står "Connecting" , logging in ...
och så några rader till och efter 30 sek eller nåt så ska du vara inne och allt klart.
Vad det gäller den där "roterande" JAVA-symbolen, så kan jag meddela att på min dator (inte den allra nyaste, då rå) så tar det en stund :banghead: , jag hinner ta ett bad, typ, men sen så.............
Känns rätt ok & chatta nybadad för den delen :hihi:
:azcrying: får inte ens chatta nybadad i dag. Nä men jag vet inte om det e så att felet e någon annan stans??
Hur som helst så har min så glatt (hittills) fungerande "trillian" försökt connecta mig i en timme nu......................?
Nitrous, du e ju min mentor i cyberrymden, vad har gått snett nu? Trillian e ju helt klart bättre än javaköret (har en sån där "cpu-användning" stapel framme, o den håller sig på nån procent till skillnad när jag kör med javan då den skenar o ligger på typ 100% konstant).
Please, help me..................................
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.