Visa fullständig version : Han blev påkörd slets av på mitten
bargarn_356
2007-10-06, 14:58
Läste i dagens tidning att
nu blir det mer o mer farligt att jobba efter vägen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article947209.ab
vilka jävla idioter det finns stackars kille
:scared: Stackars sate Hoppas han repar sig :hail:
Roger Larsson
2007-10-06, 20:00
Utan att på något sätt förringa olyckan som sådan kan man bara konstatera att detta är en typisk kvällstidningsrubrik - "Slets av på mitten" :thumbd: En kanske något mer sansad rubriksättning vore på sin plats?
Riktigt otäckt!!
Får mig att tänka på dom ggr det varit riktigt nära att hända en själv!!
Sist var på E4,an .
En budbil modell större ,killen satt å prata i telefonen.
Hade inte kunden skrikit åt mig så hade det skitit sig ordentligt.
Man skulle låta såna muppar som inte tar hänsyn själva få stå på motorvägen å känna hur kul det är när bilarna stryker en i hundratio km/h:fou:
bil499-hbg
2007-10-07, 15:51
ja tjejer & killar! detta kunde varit en bärgare till :scared: i bland undrar jag vad det är för fel på folket :banghead: som inte ser en varningstriangel/varningsskylt, blink/blixtljus bärgare/väghålningsfordon och sänker farten & håler så långt till vänster/höger sida så att den som befinner sej på vägen i arbete kan jobba säkert :hail: utan att behöva ha ögon i nacken :ajjabajja men men det är ju för mycket att begära i dessa stresade tider ...
Det finns ingen respekt för andra människor längre utan det verkar som om alla bilister tror att det är en lek ute på våra vägar ju säkrare bil man har ju fortare kan man kör. Men tänka på dom som jobbar längs med våra vägar kan dom inte. Nä vänta bara till dom står där själv med motorfel och bilarna susar fram i 130 med knappt en meters mellan rum så kan dom ju se hur det känns men det är väll som att hälla vatten på en gås. Veckan efter så kör dom lika fort och ansvarslöst igen med den ***** mobilen klistrad i örat eller på tummen. Nä jag blir så ***** ******* på alla dessa idioter som inte har på vägarna att göra :fou:. Man kan ju knappast ha så bråt att man måste riskera att köra ihjäl någon för att komma fram fem minuter tidigare. Kör lastbil i Malmö och man vet ju själv hur roligt det är när man står vid vägkanten och skall lossa, inte en käft som bryr sig om att man står där.
Vill tacka er all som jobbar längs med våra vägar och riskerar livet varje dag för att vi skall kunna köra säkert eller få hjälp när något hänt, utan er stannar svergie önskar bara att fler kan inse det.
bargarn_356
2007-10-15, 12:11
Hadde en singelolycka på E20 norr Alingsås kl. 06 på fredagsmorronen en bilist hadde fått väja för ett djur och kört av vägen.
Stod på vägkanten med bärgaren 6 blinkande rotorljus + varningsblinkers men tror ni att folk kunde sakta ner inte dom körde som :banghead: fick ta ut en polisbil som ställde sig som skydd för mig men dom flesta körde som om vi ändå inte fanns där. peronbilar som Långtradare snek oss :scared: skulle bara fram
Jag är glad att vi kom därifrån med livet:hail: o hälsan i behåll .....
Tänk om polisen kunde göra en kontroll vid ett sådant tillfälle och plocka dom som kör som :fou: :censored:
Då kanske folk skulle lugna ner sig (önsketänkande) med tanke på böter o indragna körkort.
Låt hastigheten vara max 50 Km på större vägar o 30 Km på dom mindre vid bärgning.
Hoppas att våran arbetsgrupp kan arbeta för detta......:thumbup:
Blir så arg när jag läser det där, är just nu själv efter e4 i vajerräckes-svängen, nu sitter jag ju skyddad i grävmaskinen, och jag är verkligen inte sugen på att kliva ut, för trots 50-skyltningen viner lastbilarna (dom är klart värst) förbi i full fart, ofta av utländsk härkomst, i gäng om 3-4 st, sergeanterna flyger i bitar och skyltar blir till flis..
Tyvvär är det yrkesförarna som är värst, trots "trånga passager" så hålls farten uppe, för som alla yrkesförare vet, så vet man ju att man kommer igenom, jämtemot svensson, som blir osäker och saktar ner... ibland..
Min grovis gick nästan samma öde tillmötes som killen i artikeln, under omskyltning, han skulle ta tag i en sergeant och vända den, då en bil kom över ett krön, i uppskattade 140-150kmh, blåser den ur näven på honom, så han faller omkull.. Jag blev livrädd, varken jag eller han såg bilen komma.. detta på 50-sträcka..
Vi har fått ut polisen på lite räder, och gissa om det åkt nåra körkort.. Då kanske dom lär sig nåt..
Då fick jag spy ur mig lite ilska oxå..
//Anton
Skoterleden
2007-11-04, 01:02
http://www.kuriren.nu/sok/?2292#vägarbetare
Lite mer läsning om olyckan och olika uttalanden från Arbetskamrater, Vägverket och arbetsgivare.
mabitransport
2007-11-04, 17:24
Så länge folks attityd är att "JAG SKA FRAM" i stället för "jag kommer fram" så kommer det alltid att vara farligt på alla vägar. Jag tror på en bättre information och krav från trafikskolan kan kaske hjälpa på längre sikt.
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.