Visa fullständig version : Takhöjden,Gunnar.Takhöjdeeen...
dieselmannen
2007-10-27, 12:03
Den här balken är banne mig värd sin vikt i guld!
Stockholms mest välbesökta balkar sitter i den här tunneln,hehe
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=709417
varför sätter dom inte upp ljusvarnare när lastbilarna ´är för höga innan dom kör sönder bilarna men å andra sidan så ska ju chufören vara medveten om hur hög bil är]
dieselmannen
2007-10-27, 16:21
Varningsljus-check
Tydliga skyltar-check
Uppmärksamma förare-failed to check :thumbup:
bil499-hbg
2007-10-27, 19:50
varför sätter dom inte upp ljusvarnare när lastbilarna ´är för höga innan dom kör sönder bilarna men å andra sidan så ska ju chufören vara medveten om hur hög bil är]
jag tyckte det var mer än väl bra skyltat :thumbup: men i ett sådan här fall skulle man dra kortet på stående fot :ajjabajja :ajjabajja
Jag tror inte det hjälper med fler skyltar, är man blind så är man.
I Köpenhamn har dom en "välbesökt" bro, där samma chauför fastnat 2 gånger på ett år.
Jag vet om en bärgare som körde in i just den tunneln med en husvagn på flaket. När han stog och tittade på bedrövelsen kom en polisbil, som tyckte det var jättebra att han redan börjat lasta chassit.....
Det är inte första och sista gången någon hamnar i tunnelfångaren.... känner till ett antal budbilar som har fastnat där....
dieselmannen
2007-10-28, 11:11
Ahh! Klaratunneln är ju en instution i bärgarkretsar!
Här har många ljuvliga bärgningar ägt rum genom åren..
Mitt första minne är från tidigt 80-tal,då jag gasade turistbåge och en kollega "missbedömde" höjden när han kom friskande runt Hotel Sheraton med sin Setra 215HD (diffar bara cirkus en halvmeter på höjden)
rätt in i balken.Tv:n i framrutan(vi snackar inte plattskärm utan gedigen 26-tummare med teaksidor) åkte ner i skallen på en av paxen.
Men Klaratunneln är oxå föremål för många andra äventyr,bl.a. skall det finnas en hysterisk video med en polisbuss av amerikanskt snitt under utryckning där alla utom han i höger fram var insatta i practical-joket(lär vara en legend i Poliskretsar)
Slutligen sägs det oxå finnas en film där man åker mc på väggen i ett av tunnelrören.Kanske någon av våra hojåkande vänner här påforumet vet mer om det?
haha ja då var det bara å hålla med och se glad ut då:yesnod:
Jag vet om en bärgare som körde in i just den tunneln med en husvagn på flaket. När han stog och tittade på bedrövelsen kom en polisbil, som tyckte det var jättebra att han redan börjat lasta chassit.....
Det hjälper inte med ljus och skyltar i min stad har dom blinkande lampor skyltar och plast rör som slår och väcker chaufförerna, Men till trots så fastnar dom i bron lik förbanat inte bara turistande lastbilar men också dom som är födda och upp vuxna i stan, Förklara det den som kan:fou:
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.