handdator

Visa fullständig version : vägtullar

dieselmannen
2005-07-03, 11:54
har ni undrat vad det är för fackverksportaler som sätts upp överallt i dessa tider? just det,dom nya betalstationerna för vägtullar/straffavgifter för er miljöbovar som tar bilen till jobbet :ajjabajja (den här gröna gubben är ju lite lik tjock-göran med lite fantasi eller hur) ni som vill veta mer om hur man kan betala mer skatt och avgifter kan gå in här:www.stockholmsforsoket.se
Nu längtar man ju efter lite fransk mentalitet: tradare blockar E4,dyngspridarna glider upp mot rosenbad etc. nu kan det vara nog!!

Trackern
2005-07-05, 08:47
har ni undrat vad det är för fackverksportaler som sätts upp överallt i dessa tider? just det,dom nya betalstationerna för vägtullar/straffavgifter för er miljöbovar som tar bilen till jobbet :ajjabajja (den här gröna gubben är ju lite lik tjock-göran med lite fantasi eller hur) ni som vill veta mer om hur man kan betala mer skatt och avgifter kan gå in här:www.stockholmsforsoket.se
Nu längtar man ju efter lite fransk mentalitet: tradare blockar E4,dyngspridarna glider upp mot rosenbad etc. nu kan det vara nog!!

Diesel, det där låter som uppvigling till våldsamt upplopp. :ajjabajja

Mäster
2005-07-05, 23:03
Jag har ett lite närmare förslag. ALLA stockholms bärgare går ihop och vägrar köra igenom någon tull.
Vad tror ni ? 2-3 dagar ,sen kommer det att vara avgiftsfritt även för bärgare.
Tyvärr finns väl inte viljan att säga mot Göran o co. Det är lättare att betala
Jag undrar: Om Göran sa att "det är förbjudet att torka sig två gånger i röven efter att man skitit"
hur skulle ni göra?

dieselmannen
2005-07-05, 23:13
Då kan vi spara in på dyngspridarna--räcker om stemi glider in på rosenbad :biggrin:

birason
2005-07-05, 23:57
Då kan vi spara in på dyngspridarna--räcker om stemi glider in på rosenbad :biggrin:
Jag bangar inte hålla Stemi sällskap, bonnläpp som jag e, :hail: men dom bärgare som bor inne i stan, dom kan ju inte åka ut i stället???? :banghead:
Men jag håller helt o fullt med, vi vägrar köra igenom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mäster
2005-07-06, 00:44
Tyvärr så tror jag inte att den sammanhållningen finns, inte än men med det här forumet kanske, kanske gör att i framtiden så kan vi få lite mer sammanhållning över gränserna
(önsketänkande men va fan ,man får väl drömma lite) :smile:

birason
2005-07-06, 01:25
Tyvärr så tror jag inte att den sammanhållningen finns, inte än men med det här forumet kanske, kanske gör att i framtiden så kan vi få lite mer sammanhållning över gränserna
(önsketänkande men va fan ,man får väl drömma lite) :smile:
Samarbete över gränserna tycker jag vi ska kämpa för, till o med hundar kan samarbeta fast dom e så "revirtänkande" som dom är. :yesnod:
Man kan vara kollegor/konkurrenter på samma gång utan att vara osams. :krama:
Sånt som skadar branschen i sin helhet måste vi ju kämpa för tillsammans.

273
2005-07-06, 11:16
¨Fram för fler bärgare som vill parkera vid alla tullar och sedan får väl polis etc. dra fram bilarna till oss! :hihi: Skulle vara kul att se hur lång tid det skulle ta innan vi fick åka gratis. :biggrin: Men som sagt en enad samling bärgare istället för konkurenter!!!!!! :yesnod:

Trackern
2005-07-08, 08:42
¨Fram för fler bärgare som vill parkera vid alla tullar och sedan får väl polis etc. dra fram bilarna till oss! :hihi: Skulle vara kul att se hur lång tid det skulle ta innan vi fick åka gratis. :biggrin: Men som sagt en enad samling bärgare istället för konkurenter!!!!!! :yesnod:

Seriöst, så tror jag att för Assistancekårens del så krävs det att Stockholm och även Assistancekåren centralt gör ett hårt jobb mot politikerna.

Nitrous
2005-07-08, 22:06
Om alla föreningar gick enade med på att neka jobb inom tullarna så tror jag inte det skulle ta många dagar innan politikerna släppte på plånboken mot Bärgarna.
Efter ett par dagar skulle det stå felparkerade bilar lite överallt, krockade bilar i varannat gathörn m.m.

Eller så startar Stockholm Stad eget bärgningsbolag i samma ögonblick som en blockad startar.....

273
2005-07-08, 23:42
Om alla föreningar gick enade med på att neka jobb inom tullarna så tror jag inte det skulle ta många dagar innan politikerna släppte på plånboken mot Bärgarna.
Efter ett par dagar skulle det stå felparkerade bilar lite överallt, krockade bilar i varannat gathörn m.m.

Eller så startar Stockholm Stad eget bärgningsbolag i samma ögonblick som en blockad startar.....
Tyvär skulle nog regeringen göra så att de startar en ny bärgarkår. Men man ska ju aldrig säga aldrig de har fortfarande inte löst hur de ska gör med alla civilbilar plus säpo de ska få betala de också. :fou: D.V.S du och jag skattebetalaren! :banghead:

Nitrous
2005-07-08, 23:45
Bara hoppas att biltull-projektet floppar och att sossarna förlorar nästa val.