handdator

Visa fullständig version : Ny påkörning

Lulebjörnen
2007-11-16, 01:07
www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Goteborg-Foraren-fastklamd&notisid=12885

zerial
2007-11-16, 01:16
www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Goteborg-Foraren-fastklamd&notisid=12885

Någon som vet mer, om vem och hur?

273
2007-11-16, 02:04
Vet massor mer! Kan säga att det var våran bil 233 som vart kraschad! Kareby får förklara själv vad som hänt!

TobbeE_87
2007-11-16, 02:58
Hur kan man vara så blind så man missar en hel bärgare med varningsljus i mörker? Är ju inte direkt osynlig... Dags för svart vovve me vitt handtag på ryggen kanske?
Hoppas att ingen vart allvarligt skadad och att chauffören klarade sej undan smällen

dieselmannen
2007-11-16, 07:52
Hur gick det för vår kollega?
Är frågan som först far igenom min hjärna!
Kanske vår kollega kan berätta om händelsen när han har hämtat sig,jag tror att vi alla kan dra nyttig lärdom för framtida insatser på farliga vägar..
Det kanske går att pusha på Göteborgs stad att få er Vägassistans-bil att finnas till även på kvällen/natten?
Här I Stockholm har vi täckning dygnet runt,dock bara i anslutning till Södra Länken,något vi bör ändra på per omgående..
Hursomhelst,ge vår kollega en björnkram från oss alla i Svea Rike,bara tillsammans kan vi få bättre säkerhet on the road

Johan
2007-11-16, 10:34
Vet massor mer! Kan säga att det var våran bil 233 som vart kraschad! Kareby får förklara själv vad som hänt!

Nya bilen?? vart de bara skrot eller?

Hade en utländsk tradare väldigt nära i natt.. Trodde de skulle vara kört någon sek där men han väjde precis innan..

killen i 363
2007-11-16, 11:54
:banghead: :banghead: :banghead: i tidningarna stod det att bärgan stod stilla det var ej fallet hade bromsat in för kö bildning fattar inte hur folk kör tur att det gick vägen för våran kompis i alla fall......:ajjabajja

Lulebjörnen
2007-11-16, 13:07
Hade en utländsk tradare väldigt nära i natt.. Trodde de skulle vara kört någon sek där men han väjde precis innan..
Det var ju en väldig tur att det satt en proffesionell yrkesman bakom ratten i tradaren som kunde väja precis i sista sekunden...
...som sagt var...en väldig tur...eller hur Johan?

Kareby
2007-11-17, 22:30
Hallå alla.
Olyckan va en ren kökrock men det gör inte saken bättre varesig för mig eller åkaren.
Bilen ska besiktigas på måndag så då får vi domen hur lång tid det ska ta.
Tror bestämt att det kommer ett foto repotage på www.santala.se lite senare

Miks
2007-11-23, 18:54
Här kommer lite bilder från Karebys olycka
Copyright Peter Olausson (Info@petersfoto.se)

falcken5
2007-11-23, 21:46
nej:depressed nya bilen å allt.. det är väl bara att skicka upp skåpen till årjäng igen dåå....:thumbd:

Miks
2007-11-23, 23:16
nej:depressed nya bilen å allt.. det är väl bara att skicka upp skåpen till årjäng igen dåå....:thumbd:

Nope han hade inte tid förrän nästa år! Steelmec i Surte skulle fixa ett nytt.

Pantern
2007-12-18, 20:44
Ville bara säga att det är för:censored: att folk inte kan respektera oss som jobbar på våra vägar. Själv blev jag nästan på körd av en linje buss han struntade i att jag hade blixtljus och safftblandare på när jag lastade en trasig bil på kvällen:fou:

Johan
2007-12-18, 21:52
Nope han hade inte tid förrän nästa år! Steelmec i Surte skulle fixa ett nytt.

Vadå de var ju inte hel slut skåpet?? Finns de ingen som kan svetsa eller?

Miks
2007-12-18, 22:44
Vadå de var ju inte hel slut skåpet?? Finns de ingen som kan svetsa eller?

?? Svetsa
Hur brukar ni göra när byggde skåp??
Jag förmodar att du menar att man ska reparera det befintliga skåpet, bedömningen är gjord av försäkringsbolag och inblandade verkstäder att det blir billigare och snabbare att bygga ett nytt skåp. Och menar du nått annat så får du förklara dej Johan!

Johan
2007-12-18, 22:54
?? Svetsa
Hur brukar ni göra när byggde skåp??
Jag förmodar att du menar att man ska reparera det befintliga skåpet, bedömningen är gjord av försäkringsbolag och inblandade verkstäder att det blir billigare och snabbare att bygga ett nytt skåp. Och menar du nått annat så får du förklara dej Johan!

Ja aså är era skåp nitade ihop eller??:confused2 Jag trodde bara att de var ni som tog hand om att fixa reparationen och försäkringsbolaget gav er ersättning sen. Men då tar försäkringsbolaget hand om de alltså.

Mäster
2007-12-19, 10:22
MODERATOR Mäster här:
Tråden har "drivit iväg".
Fortsätt gärna diskutera påbyggnader och reparationer i en annan tråd.

adde
2007-12-19, 11:32
Så länge du klarade dig så var det väl sak samma ... plåt finns det massor av

mvh adde

Hallå alla.
Olyckan va en ren kökrock men det gör inte saken bättre varesig för mig eller åkaren.
Bilen ska besiktigas på måndag så då får vi domen hur lång tid det ska ta.
Tror bestämt att det kommer ett foto repotage på www.santala.se lite senare