handdator

Visa fullständig version : Breviniwinch 3,6 med produkttionsfel

robban_lund
2008-01-08, 22:11
Har en 3,6t brevini med smal trumma på stickan på min bil.
Helt plötsligt när jag använt winchen 3 ggr så började den låta som en stenkross.:depressed
När jag särade på den så visade det sig att man på brevini valt att dela trumman vid en av väggarna och sen svarva en fals i trumman så att man för på gavlen.
Efter det så kommer det en plåt på 2mm som ska hålla gavlen på plats med OBS 3 st 3mm "skruvar".:scared:
Bilden visar motorsidan avlyft.

MEN all heder till topcar-trucks som faktiskt levererade en ny winch PERSONLIGEN:thumbup: :goodwork: .

zerial
2008-01-09, 10:21
Så man ska alltså inte använda winchen, eller möjligen inte lägga all wire på motorsidan?

Danne
2008-01-09, 20:23
Vi fick byta Kullager på våran som sitter på ivecon för ett tag sen(det stora ej på motorsidan) sitter ingen bra tätning där !

robban_lund
2008-01-09, 20:27
Så man ska alltså inte använda winchen, eller möjligen inte lägga all wire på motorsidan?

:biggrin: :biggrin: Det verkar så:biggrin: :biggrin:

Det är relativt enkelt att fixa bara till att plocka itu den nya winchen och dra en svets sträng.
Men sen har vi ju detta med garantin som förmodligen inte gäller längre samt frågan vad som händer med härdningen at trumman....

zerial
2008-01-09, 20:48
Frågan är ju också om det är vettigt att svettsa igen "locket"... vad finns det för anledning till att kunna ta isär det?