Visa fullständig version : Arg så jag skakar
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,677022,00.html
Det är viktigt att ingen blir felaktigt dömd.
MEN, att ingen blir dömd känns tamigfan ännu värre, eller?
Är det bara jag som blir arg, känns som ett hån, eller?
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,677022,00.html
Det är viktigt att ingen blir felaktigt dömd.
MEN, att ingen blir dömd känns tamigfan ännu värre, eller?
Är det bara jag som blir arg, känns som ett hån, eller?
Ta de lugnt "det va bara en fyllegrej" ju. :fou: Nä, f*n, jag håller med dig, det är så man kan ge upp hoppet på svenskt rättsväsende.
Det är ju numera förbjudet o röka på offentliga arbetsplatser mm, men o kröka till den milda grad att man inte minns vad man gör och därmed bli friad från straff för något man förmodligen har gjort är ju skrämmande. :banghead:
Hela den där händelsen är ju helt sjuk, ska man vara tvungen o vara spik nykter och kampsportsproffs för att våga vara ute om kvällarna? (skulle va rätt stelt på krogen då, va) :freak3:
Det är helt otroligt, förstår att killen föräldrar är helt knäckta. Det är ju ett hån, var inte hans liv värt mer?
Tydligen så ändrade sig vittnen under rättegången, plötsligt mindes dom inte längre. Men i polisförhör direkt efter hade dom uppgett saker och detaljer som dom nu inte mindes!!! Hur kommer det sig? Är inte polisförhöret värt något alls?
Varför har vi Polis som genomför förhör om det ändå inte är av betydelse i en rättegång?
Nää, fy faan vad besviken jag är på det svenska rättssamhället. Låta mördare komma undan så lindrigt, och blev t.o.m. friad :angry:
...
Blir man hotad av de åtalades vänner eller dylikt är det väldigt vanligt att man "glömmer" vad som egentligen hände. Tragiskt.
Blir man hotad av de åtalades vänner eller dylikt är det väldigt vanligt att man "glömmer" vad som egentligen hände. Tragiskt.
Just därför borde ju de förhör polisen gjort inledningsvis väga tyngre i en rättegång, då skulle dessa hot inte få "efterlängtad" effekt.
Personligen skulle jag inte kunna leva med att sparka ihjäl nån på fyllan o sen hota folk för o få gå fri, det om något är ett j**ligt FEGT beteende....
Det e helt otroligt vårt samhäle i dag :(
Tydligen så funkar det bara man skyller på varandra då kan man tydligen inte dömma nån! Vart F-N e vi på väg!!!!! :angry: Sluta dalta med de kriminella!
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.