Visa fullständig version : Vägen stängd i tio timmar!
Vi brukar klaga på att polisen drar så fort dom kan från oycksplatser och lämnar oss oskyddade, i Töcksfors har dom inte det problemet!
Där vägrade polisen öppna vägen medan dom väntade på bärgare trots att vägen var fri!
Vägen stängd i tio timmar efter lastbilsolycka, (http://www.nwt.se/ArticlePages/200802/01/20080201185257_NWT073/20080201185257_NWT073.dbp.asp)
Vi brukar klaga på att polisen drar så fort doma kan från ooycksplatser och lämnar oss oskyddade, i Töcksfors har dom inte det problemet!
Där vägrade polisen öppna vägen medan dom väntade på bärgare trots att vägen var fri!
Vägen stängd i tio timmar efter lastbilsolycka, (http://www.nwt.se/ArticlePages/200802/01/20080201185257_NWT073/20080201185257_NWT073.dbp.asp)
Är det myndighetens beslut att hålla E18 stängd, må så vara - om inte annat så kanske det fanns alternativa vägar att ta?
Är det myndighetens beslut att hålla E18 stängd, må så vara - om inte annat så kanske det fanns alternativa vägar att ta?
Enligt artikeln så fick dom inte köra på småvägarna!
"Ingen släpptes fram och ingen fick köra småvägar runt om."
Enligt artikeln så fick dom inte köra på småvägarna!
"Ingen släpptes fram och ingen fick köra småvägar runt om."
Det verkar som ett irrationellt beslut, men om väglaget i övrigt var så illa, så kanske det just då verkade som ett bra beslut. Jag har varit med om liknande situation då dalarövägen (södra stockholm) blev avstängd pga liknande olycka - fast då med fyra personbilar. Men då var sikten nedsatt, det var skymning vid olyckstillfället, och ja det blev långa köer. Dock så klarnade det upp under tiden så när bärgningen var klar så släpptes trafiken på igen, efter att väghållningsfordon hade beställts.
Jag försvarar inte polismannen, och jag anklagar inte bärgaren, men det är ju alltid lättare att se på saken i klarhet med facit ihand när man sitter hemma i värmen och reflekterar över saken. Dessutom är det väl kanske lite i överkant att kalla varandra för mindre lämpliga saker...?
bil499-hbg
2008-02-02, 10:03
detta fenomen har nog hänt på dom flesta delar av landet någon gång!!, men min erfarenhet är tyver att det inte fins ett 100% samarbete mellan polis rädningstjänst samt bärgare det jag menar med detta är om bärgningen/uppröjning inte går fortare än 15min så är det bättre att släppa på trafiken en stund så trafikstockningen minskas medan eventuel bärgningsutrustning riggas samt upsamling av diverse bilskrot runt objektena för att sedan göra ett kraftag med bärgningen när eventuelt trafikflöde minskat. väntetid på 40min med stängd väg är överdrift enligt min mening men men som stoffe sa så är det ju enkelt att sitta hema och spekulera utan 100% fakta :biggrin:
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.