Visa fullständig version : Att: Dieselmannen
Bärgarn 139
2005-08-03, 20:54
Nu har det under en obligatorisk morgonfika diskuterats smeknamn.
Jag frågar dig då lite modest hur det kom sig att du valde just dieselmannen till ditt Nick?
För det kan inte ha med feltankning att göra va :biggrin: :scared:
NÄÄ vem kan ta så fel ??
Förklara dig nu DieselMANNEN
På Freys Hyrverk var det en förare som råkade tanka blyfri 95 i nya MB S400L CDI:n (första dieselbilen på företaget, ett as till maskin).
Honom köpte vi en T-shirt av märket "diesel" med stora bokstäver över bröstet (inte populärt, men han hade varit så stöddig själv innan så det fick han ta).
Trackern
2005-08-04, 08:27
Detta är en stpry inte ens jag vet om, och då har jag och Diesel varit kära i varandra sedan urminnes tider.
Diesel, kliv ur nu under Pride festivalen och berätta hur ditt nick kom till.
:bootyshak
dieselmannen
2005-08-04, 11:27
jaha det förväntas att jag ska bjuda på mig ser jag..ok vi spolar bandet till det ljuva 80 talet,vid den tiden då trackern blev ett fall för barnavårdsnämnden för sina härjningar i sandlådan.hursomhelst jag körde extra hos alla möjliga åkare och bytte bilar rätt ofta.aktuell dag körde jag bil 135 och stod och tankade. till saken hör att en del bilar hade tankarna på olika sidor,och ja--stressad och trött så åkte man in på macken med tankmätaren på rött,slog i full tank-oj vad fort det gick att tanka.drog upp till skansbron på ett polismöte.vad konstigt-tankmätaren fortfarande på rött.
Men i hydrualtanken var det inte tomt kan jag meddela :scared: som skrattbonus så tappade jag pluran samma helg,så man gick rätt kraftigt back :party: dyrare helg än så när man är nykter är svårt att tänka sig.
yep ni får skratta nu.boys-its on the house..
Trackern--din vecka is coming up.säg till om du vill att jag ska stå vakt vid nån buske
Trackern
2005-08-04, 13:47
Å vad härligt......åååå vad härligt. Du förnekar inte dig själv Diesel.
Själv har man ju inte gjort bort sig någon gång alls.
Diesel - hydralolja, e re så petigt? de e ju flytande, eller...................
själv la ja taxipluran på taket när jag tanka automat, hämta kund, åkte till arlanda......... sved ekonomiskt de osså.........
dieselmannen
2005-08-04, 14:52
Trackern..mogna män delar med sig av med och motgångar!!
tror inte ett ögonblick på att du har åkt på räkmackan hela livet.spotta ut lite godis nu,annars kommer stemi och jag att spela så mycket hartsfiol på vallav.så du kan inte ana..
Vidare kan jag ju medddela att mannen som är snabbast genom Lindötunneln :thumbup: kommer att få bjuda alla som läser det här på fika.
värsta uppviglingsförsöket jag nånsin har läst
Trackern
2005-08-04, 15:04
Får väl dela med mig av mitt största fel som radioledare.
Får in ett jobb på Upplagsvägen. Kundmöte på en stulen Scorpio. Det rullade vid tillfället dåligt med jobb och dåvarande uttryckningsdåren 159 hade terrat mig en duktig stund. 159 fick Upplagsvägen såklart. Vad jag inte tänkte på var att det fanns två Upplagsvägen. Jag sände ned 159 till Gräsvreten och 159 var där på dryga 10. Efter ett gäng upprop "jag hittar inte kunden eller bilen" så idiotförklarade jag givetvis 159 över radion. Men när det var klart så ringde jag kund, som stod på Upplagsvägen i Årsta/Västberga.
Jag ligger fortfarande på minus hos 159 som idag är radioledare själv..
Förmodligen har jag gjort större misstag än det men dom behåller jag för mig själv...
:goodwork: :goodwork: :goodwork: mera mera!
Bärgarn 139
2005-08-04, 22:29
Då det går dagar, ja veckor mellan de inlägg som får en att skratta så tänkte jag helt enkelt att vi skulle gå till botten med ditt smeknamn då man inte vill lyssna på skvaller under den obligatoriska morgonfikan.
Då jag inte har något smeknamn så måste ju det innebära en felfrihet utan dess like..... :screama: :screama: :screama: :screama:
Vad gäller snabbast genom Lindötunneln så väntar jag spänt på ytterliggare berättelser då det var flera som körde fortare än mig när jag satt *host* *harkel* i baksätet på polisbilen .......
dieselmannen
2005-08-05, 07:43
jag jobbar jobbar hårt på ett nytt bra passande smeknamn till dig..
bättre upp:tycker att vi utlyser en tävling haha.vinnaren kommer att bjudas på kaffe och bulle. :biggrin: ingen kan väl ha gasat hårdare än dig den dagen va?fast det kostade ju en del va?
Själv har jag aldrig gjort något fel eller misstag.
Men jag kommer att tänka på en radioledare som inte var så haj på norrsidan (det här var innan trackern satt på radion) och vi var fem bilar i varje körlag.
Jag var klar med ett lass i åkersberga (eller om det var i vallentuna)
Den ej namngivna radioledarn tyckte det var jättebra för hon hade mer jobb på norr.
Hon hade kundmöte i vällingby och det passade ju bra att jag tog det som ändå var på norr så hon slapp skicka en bil ända från lindhagensplan.
Ni som var med på den tiden kan nog gissa vem?
dieselmannen
2005-08-05, 13:08
om du aldrig har klantat till det,hur kommer det sig att du numera titulerar dig fd. mästerbärgare?har det smygit in lite ödmjukhet i dig på gamla dar?du lovade inte bort din själ när du gifte dig hoppas jag!hursomhelst kan jag berätta om en gammal kär kollega till stemi och mig som numera bor i dalatrakterna med gustav vasafrilla och näbbstövlar :smile: nåväl då det begav sig så rattade han bil 171 som var en scania 3 lastare.han skulle hämta en stulen bil på ett av p-däcken på kartblad 74 mitt i natten,han backade till rampen fällde ned flaket och knallade upp och vred i gång bilen.till saken hör att överbryggan på den scanian var lika tjock som en sultan-madrass :hihi: och så där mitt i nattmörkret hade våran hjälte glömt det han eventuellt hade lärt sig i skolan om geometri och vinklar haha.sålunda kom han dånande nerför rampen med knapp ledsyn och gissa om det vart tvärstopp när han dockade med flaket på bärgaren.den revan i överbryggan satt där resten av bärgarens
livstid,och gav många sköna skratt :party:
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.