handdator

Visa fullständig version : Mm vad säger ni om den här då?

dieselmannen
2005-08-04, 19:12
få höra lite reaktioner nu.man blir ju lite besviken när man läser detta.
http://www.expressen.se/index.jsp?a=414516

brk184
2005-08-04, 21:02
Det är fan inte sant. Han har ju erkänt att han utnyttjande henne sexuellt. Nä, vi borde införa prygel som straff för dom som utnyttjar andra sexuellt, speciellt om dom är minderåriga. Jag har själv en dotter som fyller 13 i oktober. Skulle nåt liknande hända henne så vetefan vad jag skulle göra. Jo föresten, jag skulle koppla honom i händer å fötter mellan två bärgare, sen skulle jag wincha in tills han slutade skrika. :angry:

Trackern
2005-08-04, 21:21
Har du läst domen? Sett vilka gärningsmännen var? Alla fyra har en gemensam nämnare....

brk184
2005-08-04, 21:59
Har du läst domen? Sett vilka gärningsmännen var? Alla fyra har en gemensam nämnare....
Dom talar svenska med brytning eller...

273
2005-08-04, 22:02
inför dödsstraff!!!!!!!!! eller ännu bättre för fick man sitta i stock mitt på torget! kan det vara en välkommen ide? använd sergel vet ja. Sen e det bara att......... :angry:

Mäster
2005-08-04, 22:56
Dom talar svenska med brytning eller...

Nä Jag tror att den gemensamme nämnaren är blont hår och blåa ögon.

problemet är inte hudfärgen, utan att vissa invandrare inte kan anpassa sig utan tycker att vi andra ska anpassa oss efter deras regler och normer.

Jag skulle kunna skriva massor om saker jag spyr på angående Mona Sahlins invandrarpolitik, men jag tror att det skulle förtöra stämningen här på forumet.

brk184
2005-08-04, 23:56
Nä Jag tror att den gemensamme nämnaren är blont hår och blåa ögon.

problemet är inte hudfärgen, utan att vissa invandrare inte kan anpassa sig utan tycker att vi andra ska anpassa oss efter deras regler och normer.

Jag skulle kunna skriva massor om saker jag spyr på angående Mona Sahlins invandrarpolitik, men jag tror att det skulle förtöra stämningen här på forumet.
Det var inte meningen att "dra alla över en kam". Jag känner många invandrare som verkligen försöker anpassa sig till det svenska samhället och kämpar för att få ihop till brödfödan.

birason
2005-08-05, 01:33
få höra lite reaktioner nu.man blir ju lite besviken när man läser detta.
http://www.expressen.se/index.jsp?a=414516
BIZZART, håller med "273" ang den medeltida stupstocken, då kan man ju va värd höga skadestånd - OM MAN SENARE VISAS VARA OSKYLDIG.
Varför skall gärningsman få högre skadestånd än offer "bara för att det inte går att bevisa att hon tvingats drick spriten", han har ju bara suttit häktad, ska man få skadestånd varje gång man vaknar i fyllcell också (inte för att jag brukar göra det, trots mitt nickname).
Stackars tjej, det svenska rättsväsendet är ju patetiskt. :thumbd:

Trackern
2005-08-05, 09:34
Det märkliga i domen är ålderskillnaden på gärningsmännen. Jag tror den äldsta var närmare 40 och den yngsta 17 om inte yngre då brottet begicks. Jag fick domen av Diesel och kunde snabb konstatera att 3 av 4 bodde i Stockholmsområdet.
En liten snabb koll via Eniro visade adresser där gärningsmännen bor. Nu minns jag inte vart alla bor men en var från Motala, en från Enskede, en från Flemmingsberg och den sista tror jag kom ifrån Norra delarna. Min fråga är, hur fan kom dessa gentlemän på att åka till han i Motala och sedan utföra detta brott?
Jag är även lite lätt orolig när man ser att damen ifråga faktiskt följde med fyra personer som var betydligt äldre än henne och hon hade nog ingen direkt koppling till dom. Jag försöker iallafall tuta i min äldsta dotter att ALLA människor är idioter,mördare och förmodligen våldtäktsmän tills dessa att motsatsen bevisats. Kanske var det därför min dotter inte gick med manne som blottade sig för henne som ni kunde läsa i ett tidigare inlägg?

En sak som stör mig ändå mer är Svensson förbannade blåögdhet emot problemen. Jag har en nära vän som....jobbar på Hall... :hihi: och han gav mig lite siffror på vilka som sitter där och vilka brott dessa gjort sig skyldiga till....men för f-n Svensson....vakna!! Å det handlar inte om ett invandrarproblem eftersom de flesta busar i dagens läge faktiskt är födda i Sverige av föräldrar vi en gång hjälpte ifrån ett land någonstans där just våldtäkter och förföljelser var vardag. Man undrar ju hurvida deras föräldrar känner stolthet över vad barnen gör emot barnens hemland.
Visst, "det är så svårt att få jobb med ett utländskt efternamn" men hur kommer det då sig att mina vänner som heter Hakim,Kareem eller vad dom nu heter har bra jobb och sköter sig exemplariskt (kör för fort, skiter i tv-licens och andra brott)? Jo för att dessa män anpassat sig till samhället och lever efter Svenska lagar och regler. Jag kan även berätta precis som era utländska vänner säkert gör, att Hakim och Kareem är de som reagerar hårdast efter ett avsnitt på Tv3 med programmet Efterlyst. Men Mona Sahlin verkar inte fatta vad som sker.....
Minns ni Nina Eliasson som blev våldtagen och mördad på Sikvägen i Tyresö? Farsan fick till Eritrea och släpa den fan tillbaka till Sverige för att få honom dömd.....fick pappan hjälp? Nä.... Fick GM hjälp? Ja....
Men att skicka folk till Egypten går ju bra.... vad hade de två gjort för brott?

Nu fick jag skrivkramp.

Våldtäkt skall bestraffas oavsett landstillhörighet.

dieselmannen
2005-08-05, 13:21
här rördes det upp känslor ser jag(precis min avsikt för övrigt) en vän till mig boendes i motalatrakterna har pratat med pappan till målsägaren(innan) han berättade att den gm som bor där och hans polare hånler och garvar när dom möter den drabbade och hennes familj på stan(inte direkt sthlm i storlek) man blir ju inte direkt avundsjuk på den stackaren va....
Trackern!!med din glöd borde du fundera på att sadla om till justitieminister minst! fast javisst....ehh...din mörka bakgrund....ja det var en god tanke iaf. :smile:

Trackern
2005-08-05, 13:47
Min bakgrund är det inget fel på.... Finns inte så många domar.... å Bodström har ju spelat fotboll i Gnaget det måste ju räknas som att ha SLAGITS för gnaget.... så räknar jag iallafall..

dieselmannen
2005-08-05, 14:41
näe det är ju dom(arna) som räknas..och ett o annat krossat hjärta i tanto på vägen ser jag bara som merit!!!
annars är ju du och bodström ruskit lika.
han har ju ett eget dagis,och du har säkert laddat bössan för både trean o fyran va (twins maybe...)
jag står bakom dig hela vägen broder :thumbup:

brk184
2005-08-06, 02:05
Min gamla bärgare går i Motala! Dom skulle sitta som en smäck i fronten på den. :hihi:

Trackern
2005-08-06, 11:24
Min gamla bärgare går i Motala! Dom skulle sitta som en smäck i fronten på den. :hihi:
84:an, ÄR det inte närmare till Enskede?