Visa fullständig version : Olustigt
Fick ett jobb idag på förmiddan. Skulle hämta en stulen hoj på Stensöv. i Älta.
När jag håller på att lasta så kommer en kille springande och skriker att jag ska ge fan i hans mc. Jag säger att den är stulen och att polisen beställt bärgning på den, men han säger att den inte är stulen. Då sätter han sig på mc:n och säger åt mig att ge honom en skruvmejsel så att han kan starta den. När jag nekar honom det flyger han på mig och tar skruvmejseln ur min ficka. Där efter gör han ett utfall och försöker hugga mig i magen. :fou: Jag lyckas slänga mig undan och tar min son(6 år) som var med mig och går undan. Därefter lämnar han platsen på mc:n. Fick höra nu på kvällen av min polare som jobbar som yttre befäl i Nacka att dom har gripit samma kille på en annan stulen mc. Han var såpass våldsam att dom fick spreja honom med pepparsprej :hihi:
bergarkungen
2005-08-04, 21:33
att köra bärgningsbil är ett helt vanligt jobb eller? hoppas det gick bra med er
att köra bärgningsbil är ett helt vanligt jobb eller? hoppas det gick bra med er
Vi är helt OK. Grabben blev lite skärrad. Jag med för den delen.
Hörde detta på radion och hoppades att allt gick bra. Hoppas sonen inte fick mardrömmar av detta och att det gick bra mad dig beklaglit att sådant ska behöva hända.
Bärgarn 139
2005-08-04, 22:32
Jag hörde också på polisradion, otäckt.
Tyvärr börjar det bli för vanligt, kastar de inte tegelstenar så hotar de en.
De grep han på Södermalm på en stulen hoj om jag förstod saken rätt på eftermiddagen. Hojen bärgades ut till Nacka tror jag
Jag hörde också på polisradion, otäckt.
Tyvärr börjar det bli för vanligt, kastar de inte tegelstenar så hotar de en.
De grep han på Södermalm på en stulen hoj om jag förstod saken rätt på eftermiddagen. Hojen bärgades ut till Nacka tror jag
Han greps efter en jakt i Älta. Vid närmare samtal med sheriffen i Nacka så visade det sig att den dom gripit inte var samma kille som hotade mig, men dom tror dom vet vem det är. Han dom grep körde en av dom hojarna som jag skulle bärga så det måste va nån från samma gäng. Vi får hoppas att dom får tag på det aset snart.
Man ska då behöva råka ut för vad som helst, typiskt att du hade grabben med också, hoppas han (och du med för den delen) kommer över händelsen. Blev väl mest traumatiskt för grabben men skönt att han inte orsakade er någon fysisk skada i alla fall.
Må väl............
Trackern
2005-08-05, 09:36
Alltid en hand på kättingen...
Faktum är att det tittas på utrustning till er. Spårningsprodukten jag har är ju utrustad med överfallslarm kopplat hit till Viking. Faktiskt ingen dum idé om något händer, att bara behöva trycka på knappen så får vi positionen direkt.
dieselmannen
2005-08-05, 13:23
Välkommen till lkc,ni är placerad i kö.....
nä 60 kg rottweiler i varje bärgare styr upp buset!!!
Alltid en hand på kättingen...
Faktum är att det tittas på utrustning till er. Spårningsprodukten jag har är ju utrustad med överfallslarm kopplat hit till Viking. Faktiskt ingen dum idé om något händer, att bara behöva trycka på knappen så får vi positionen direkt.
Jag är intresserad, ring mig.....
Idag på efter middagen grep dom killen som gjorde detta. Han är häktad misstänkt för grovt väpnat rån. Detta beror på att jag hade påbörjat bärgningen och därför hade besittningsrätten till mc:n, dessutom hotade han mig med mejseln som i detta fall ses som ett vapen.
Jag hörde oxå det där på polisradion & ringde Conny 139 & fråga vad som hänt...
Det e ju fan sjukt asså vissa drar sig inte för nånting :fou:
Tur att du & grabben klarade er iaf
//Simon
Trackern
2005-08-06, 11:17
Vi kan gott och väl höras, men jag tror att ett system kan bli aktuellt för hela organistationen. Frågan är när och vilket.
Vi hörs om det på luren.
Om du hamnar i Haninge idag Lördag så ring, jag bjuder på smörgåstårta...
Ja det är ju mycket liknade saker som har hänt dom sista åren så det blir ju bara värre och värre tyvär :screama: Men skönt att det gick bra med er iallafal
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.