Visa fullständig version : Olustigt
Fick ett jobb idag på förmiddan. Skulle hämta en stulen hoj på Stensöv. i Älta.
När jag håller på att lasta så kommer en kille springande och skriker att jag ska ge fan i hans mc. Jag säger att den är stulen och att polisen beställt bärgning på den, men han säger att den inte är stulen. Då sätter han sig på mc:n och säger åt mig att ge honom en skruvmejsel så att han kan starta den. När jag nekar honom det flyger han på mig och tar skruvmejseln ur min ficka. Där efter gör han ett utfall och försöker hugga mig i magen. :fou: Jag lyckas slänga mig undan och tar min son(6 år) som var med mig och går undan. Därefter lämnar han platsen på mc:n. Fick höra nu på kvällen av min polare som jobbar som yttre befäl i Nacka att dom har gripit samma kille på en annan stulen mc. Han var såpass våldsam att dom fick spreja honom med pepparsprej :hihi:
bergarkungen
2005-08-04, 21:33
att köra bärgningsbil är ett helt vanligt jobb eller? hoppas det gick bra med er
att köra bärgningsbil är ett helt vanligt jobb eller? hoppas det gick bra med er
Vi är helt OK. Grabben blev lite skärrad. Jag med för den delen.
Hörde detta på radion och hoppades att allt gick bra. Hoppas sonen inte fick mardrömmar av detta och att det gick bra mad dig beklaglit att sådant ska behöva hända.
Bärgarn 139
2005-08-04, 22:32
Jag hörde också på polisradion, otäckt.
Tyvärr börjar det bli för vanligt, kastar de inte tegelstenar så hotar de en.
De grep han på Södermalm på en stulen hoj om jag förstod saken rätt på eftermiddagen. Hojen bärgades ut till Nacka tror jag
Jag hörde också på polisradion, otäckt.
Tyvärr börjar det bli för vanligt, kastar de inte tegelstenar så hotar de en.
De grep han på Södermalm på en stulen hoj om jag förstod saken rätt på eftermiddagen. Hojen bärgades ut till Nacka tror jag