handdator

Visa fullständig version : Nästan dags igen för en ny skrotad bärgare

Bärgningsbil 133
2008-05-01, 15:55
Igår kväll/natt va jag på E4 NG efter rönninge.
Ett inte allt för roligt ställe men stannade 300meter innan och ställde ut tält i vägren varningstriangel och varningsbloss i höger körfält.

Ställde mig i höger körfält en bra bit fram och skulel lasta en 316.
Står med totalt 12 blixtljus 12 diodljus en framramp med 4snurror och 4 halblink samt 6 snurror och 4 halblink bak vilket bör synas till södertälje.

99% såg mig och höll undan och sänkte farten vissa till gångfart men efter en liten stund så kommer en lastbil med släp, en sån där som transporterar bilar och inte har djurgårdens färger och mosar triangel och bloss och håller på att klippa mig och bilen.
Han vek ut nån meter från mig.

Nu hörde jag att han kom tack vara att han klippte triangel och allt så jag slängde ner mig i vägrenen så jag hade iaf klarat mig men bärgaren som gått 600mil hade gått åt helvete.

En minut innan passerade polisen utan att stanna och blåa vilket dom säkerligen hade tid med tanke på att dom gled runt.

Va jävligt nära och vart för en gångs skull rädd vilket jag normalt inte blir..

Så se till att ha ögon i nacken när ni är ute där..

zerial
2008-05-01, 16:49
Vissa halvsover. Tält och trianglar är bra grejer.

Skador bärgare?

Kontaktat åkeriet med lastbilen?

Mäster
2008-05-01, 16:56
DOKUMENTERA! och skicka till Lars-Gunnar.

Krille-krut
2008-05-01, 17:31
Gå in på WWW.olycka.se/INCIDENTRAPPORT.htm och fyll i en fax rapport till 08 - 648 19 19 Vägverket.

Miks
2008-05-01, 22:56
Gå in på WWW.olycka.se/INCIDENTRAPPORT.htm och fyll i en fax rapport till 08 - 648 19 19 Vägverket.

Jag har tagit bort funktionen för incidentrapport på nätet (den kostade några hundralappar om året), det var ju en så fantastisk uppslutning!
7st rapporter sedan Patriks olycka, vara 5 de första 2 åren!!!!
Trots vad alla har skrivit om här! Vidare erbjöd jag höga vederbörande att ta över www.olycka.se men dom behagade inte höra av sig. Så om nån är intresserad att ev ta över o driva denna sajt, hör av er!

/Micke

MEN som Mäster skriver, skriv ned o rapportera till Lars-Gunnar för er AK Johan Lagerkrantz för Falckarna och Leif Zacco på Storstockholms för övriga.

Bärgningsbil 133
2008-05-02, 15:51
Vissa halvsover. Tält och trianglar är bra grejer.

Skador bärgare?

Kontaktat åkeriet med lastbilen?

Inga skador bärgaren.
Åkeriet vet jag inte vilket det va finns två olika möjligheter och dom har olika åkare som kör åt sig.

Bärgningsbil 133
2008-05-02, 15:52
DOKUMENTERA! och skicka till Lars-Gunnar.

Finns det nån blanket för det hela..?

Krille-krut
2008-05-02, 16:46
Gå in på den här adressen klicka på faxrapport fyll i den skriv ut och skicka den till ak´s kansli. http://www.olycka.se/INCIDENTRAPPORT.htm

putte
2008-05-02, 19:15
Jag har tagit bort funktionen för incidentrapport på nätet (den kostade några hundralappar om året), det var ju en så fantastisk uppslutning!
7st rapporter sedan Patriks olycka, vara 5 de första 2 åren!!!!
Trots vad alla har skrivit om här! Vidare erbjöd jag höga vederbörande att ta över www.olycka.se men dom behagade inte höra av sig. Så om nån är intresserad att ev ta över o driva denna sajt, hör av er!

/Micke

MEN som Mäster skriver, skriv ned o rapportera till Lars-Gunnar för er AK Johan Lagerkrantz för Falckarna och Leif Zacco på Storstockholms för övriga.

Jag tycker att du skall fortsätta med sajten och att vi medlemmar kan betala vad det kostar att driva den....fixa ett kononr så kan ju alla lägga några spänn och överskottet kan ju gå till något välgörande ändamål........

zerial
2008-05-02, 23:40
Inga skador bärgaren.
Åkeriet vet jag inte vilket det va finns två olika möjligheter och dom har olika åkare som kör åt sig.

Lite grovt, men eftersom jag själv nyligen har varit utsatt för löjliga hot, så skulle jag nog författa en fin förfrågan till båda tänkbara åkerier/centraler om någon av dem vill kännas vid sitt ekipage och sedan avvakta svar (körorder eller transportsträcka borde finnas). Ställ brevet till respektive centrals VD (jag antar att du menar LBC eller liknande).

Invänta svar.

Bärgningsbil 133
2008-05-03, 19:43
Gå in på den här adressen klicka på faxrapport fyll i den skriv ut och skicka den till ak´s kansli. http://www.olycka.se/INCIDENTRAPPORT.htm

Utskriven och kommer skickas dit.

Bärgningsbil 133
2008-05-03, 19:45
Lite grovt, men eftersom jag själv nyligen har varit utsatt för löjliga hot, så skulle jag nog författa en fin förfrågan till båda tänkbara åkerier/centraler om någon av dem vill kännas vid sitt ekipage och sedan avvakta svar (körorder eller transportsträcka borde finnas). Ställ brevet till respektive centrals VD (jag antar att du menar LBC eller liknande).

Invänta svar.

Det känns som att jag överlåter det till nån högre upp ikedjan.
Tar nog bättre än att jag ringer själv.

zerial
2008-05-03, 20:48
Det känns som att jag överlåter det till nån högre upp ikedjan.
Tar nog bättre än att jag ringer själv.

Jo, precis, tanken var väl att din arbetsgivare skulle skriva det. ;)