Visa fullständig version : Bildgåta nummer 8
Roger Larsson
2008-05-02, 18:22
Att lägga ut en bild på en hel bil som bildgåta, hur ovanlig den än månne vara har jag förstått är omöjligt med den ytterst lärda panel som finns här - kläcks på ett par minuter - nej suddiga, väl beskurna bilder är vad som gäller...
Nå, vad är detta för, i sammanhanget lyxiga vagn, o vem blir först?
Trackern
2008-05-02, 18:25
Att lägga ut en bild på en hel bil som bildgåta, hur ovanlig den än månne vara har jag förstått är omöjligt med den ytterst lärda panel som finns här - kläcks på ett par minuter - nej suddiga, väl beskurna bilder är vad som gäller...
En Princess???
Lulebjörnen
2008-05-02, 20:48
Lägger nog en röst på en Ford Taunus P4 från åren 1965-67...kanske en 20M coupe från 1966?
Krille-krut
2008-05-02, 21:08
Opel record cupé 2d ht 67-71
Roger Larsson
2008-05-03, 11:57
En Princess???
Nej, ingen Princess (men det är likt)
Ford RS coupe...
Ford rätt!
Lägger nog en röst på en Ford Taunus P4 från åren 1965-67...kanske en 20M coupe från 1966?
Ford Taunus rätt - resten fel!
Opel record cupé 2d ht 67-71
Fin bil det med, men som sagt, en Ford Taunus.
... och kanske den mest sällsynta Taunus som funnits?
Lulebjörnen
2008-05-03, 14:47
... och kanske den mest sällsynta Taunus som funnits?
Ford Taunus 26m XL coupé 1969 baserat på P7B karossen...
Roger Larsson
2008-05-03, 14:57
Ford Taunus 26m XL coupé 1969 baserat på P7B karossen...
Nästan full pott: En 1970 års Ford Taunus 26M :hail: En verkligen stilig vagn när det begav sig!
Lulebjörnen
2008-05-03, 16:32
Nästan full pott: En 1970 års Ford Taunus 26M :hail: En verkligen stilig vagn när det begav sig!
Ahhh...1970...hövolmsfrisyr på "Ursula"..."Dieters" polisonger hänger som köksgardiner runt öronen...hoppas att han kom ihåg att kolla oljan innan han drog iväg i "Schnellgang" på Autobahn...dom där Fordarna drog väl mera olja än bensin om jag kommer ihåg rätt :eek: ...
Tyvärr är i stort sett hela 70-talets Fordproduktion snart ett minne blott, av nån anledning finns det relativt gott om tex. Taunus från tidigt 60-tal i gott originalskick, men var hittar man en orörd 26M från 1970 som inte har varit ett varv i raggarsvängen?
Det här är också en Ford fast den ser ut som en...Ferrari :cool: ...
http://osi.taunus.nl/eng/eng.htm
Roger Larsson
2008-05-03, 16:42
Ahhh...1970...hövolmsfrisyr på "Ursula"..."Dieters" polisonger hänger som köksgardiner runt öronen...hoppas att han kom ihåg att kolla oljan innan han drog iväg i "Schnellgang" på Autobahn...dom där Fordarna drog väl mera olja än bensin om jag kommer ihåg rätt :eek: ...
Tyvärr är i stort sett hela 70-talets Fordproduktion snart ett minne blott, av nån anledning finns det relativt gott om tex. Taunus från tidigt 60-tal i gott originalskick, men var hittar man en orörd 26M från 1970 som inte har varit ett varv i raggarsvängen?
Det här är också en Ford fast den ser ut som en...Ferrari :cool: ...
http://osi.taunus.nl/eng/eng.htm
"Officine Stampaggi Industriali" :eek: med något undantag har väl detta företag väl kvalificerat sig till att vara en av dom som byggt dom fulaste karosser som funnits? :rolleyes:
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.