handdator

Visa fullständig version : bästa buset

dieselmannen
2005-08-13, 10:20
Godmorgon mina vetgiriga flickor och pojkar.
det är dags för lite lördagshumor från det hårda livet på lindhagensplan.
en varm sommarkväll förra sommaren satt jag och uffe och diskuterade fördelarna med att ha en speciell frekvens i komradion.det enda syftet med den är att störa ut fjärrdosan till bilar(ruggans skoj,belive me) när man trycker
in sändarknappen så blir det svårt att öppna sin bil i det kvarteret :depressed .hursomhelst när vi sitter där så glider det in en riktig
gittan goding på macken med en ford.hon tankar och låser innan hon springer in och shoppar på macken.vid återkomsten sitter vi beredda,och följdaktligen kommer hon ju inte in i sin bil :smile: uffe sitter håller in knappen allt vad han orkar,och jag går fram till tjejen med mitt bästa serviceleende:hej har du trassel? jaa säger hon det går inte att öppna bilen.
- vi ska lösa det säger jag och bankar lite lätt i taket på bilen samtidigt som uffe släpper sändningen och simsalabim så öpnnar sig bilen.
Du får be din kille smörja taksensorn,den verkar ha hängt sig säger jag till damen som ser ut som ett frågetecken.
ja det ska jag ta med honom direkt säger hon och greppar mobilen.
gissa om det var två grabbar som låg dubbelvikta....

önskar alla en skön helg så hörs vi

273
2005-08-13, 12:58
:hail: :goodwork: :biglaugh: :biglaugh:

birason
2005-08-13, 13:05
Klart bäst. :biglaugh:
Sånt där e alltid kul.
Jag har noterat att bla Volvos larmdosor slår ut varandra, vilket jag praktiserat några gånger när jag kört taxi eller limo. :crazya:
I taxin e det väldigt effektiv om man står tvåa i ett område och ettan också kör Volvo (man har ju bara 45 sekunder på sig att acceptera), så länge bilarna före i kön e volvo så får man alltid jobb, hehe. (förutsatt att dom låst bilen innan dom gick o fika, och inte har sinnesnärvaro att ta det lugnt, för det går fortfarande och låsa upp med nyckeln ju) :freak3:

En sen sommarkväll står jag dock vid Västehaninge pendeltågstation då det kommer en bil från Berga Örlogsbas. Det visar sig vara en ung förmåga som förmodligen gör lumpen som fordonsförare, han ska hämta 3 medaljprydda gråhåriga gubbar med en väldans massa guldstreck på uniformerna.
Jag står där med öppen förardörr och håller in min låsknapp på dosan, efter några minuter rullar jag därifrån mot Berga, vad gör man inte för 150:-.
Eftersom jag inte får köra in med taxin på området enligt killarna i vakten så fick han från stationen (som av någon underlig anledning kom in i bilen när vi åkt) köra dom vidare inne i området. Gubbarna fattade ingenting, "vi blir väl inte inlåsta i bilen nu" och såna kommentarer när dom försvann in på området.
Då hade jag ganska kul :biglaugh: :biglaugh: