handdator

Visa fullständig version : Ska det va så här....

brk184
2005-08-13, 18:14
Fredag em. Helgens lugn börjar sänka sig över sthlm. Har precis lastat av en bil i g-berg och styr kosan in mot Nacka igen. Passerar över farstabron och blickar ut över Baggensfjärden som (för en gångs skull) blänker i solskenet. Nånstans vid Lagnöavfarten kommer jag ikapp ett ekipage som ser lite skumt ut. Det visar sig att det är en annan bärgare med lass......på min motorväg :ajjabajja Hur gick det här till? Har han frågat om lov.....svar nej. Känner hur ilskan börjar sprida sig i kroppen. Funderar ett tag på om jag ska preja den j****n av vägen. Hur f*n tror han att jag ska få ihop till mat på bordet om man blir utsatt för konkurens hela tiden, och nån hundring under stenen hade han inte lagt heller. Ruskigt dålig stil om ni frågar mig. Har precis varit inne på tradera och bytt till mig en haubits som jag tänkte ställa nånstans vid kaffebacken för att få stop på detta okynnesbärgande. Tänkte höra med grabbarna på Falck Nacka om dom vill va med och dela, det måste ju ligga i deras intresse oxå. Nu j****r ere krig :icon_ryth

birason
2005-08-14, 04:42
Vafalls!!!!!!!! :angry:
E re MITT fel att den förbannade Krysslern går sönder ute på Djurö (sved det ännu mer nu?)? :biggrin:
Vilken stendj***l skulle jag lagt en hundring under för att du inte skulle gått i taket rå??? Det kryllar av sten därute, fast det märker väl inte du som sitter å pyser flera meter över marken!!!!
NÄ, e re så illa att du inte pallar konkurens så får du väl flytta till Ryssland................
eh, skit, det funka ju inte heller, dom privatiserar ju där me :banghead: .
Enkelt, du får helt enkelt finna dig i att jag kommer att åka omkring o pinka i ditt revir, så de så.
Personligen så tycker jag att vi ska försöka hålla en lite mer :krama: inställning till varandra, undrar hur många som håller med mig och hur många du har på din sida :bootyshak ?

E re så illa att det e krig du vill ha, så kan man väl säga att du nu skitit i det blå skåpet................ ses snart (i nacka / värmdö trakterna kanske) :hail:

BäRgArN_Jonte
2005-08-14, 10:07
Det är samma problem i Västervik så de är inget ovanligt me bärgar krig :thumbup:

Jonathan

Trackern
2005-08-14, 12:19
Den som inte ser tonen i BRK184´s mess bör nog tänka om... :biggrin: Jag tycker vi inför fotografering av konkurrenter i "fel" område....publicering under speciell off topic... BRK har börjat med foto av Birason....bollen är din Birason...

birason
2005-08-14, 13:02
Den som inte ser tonen i BRK184´s mess bör nog tänka om... :biggrin: Jag tycker vi inför fotografering av konkurrenter i "fel" område....publicering under speciell off topic... BRK har börjat med foto av Birason....bollen är din Birason...
OK, Tracker, fixa nya topicen, för då blir det många bilder, eftersom jag ser HELA stockholm som mitt område :crazya:

Ps. Nu ska jag till Ingarö, och köra till en verkstad i Hemmesta, så ladda kamerorna, ni därute (eller Haubitsarna för den delen, så kommer min säkerhetsutbildning från limovärlden till någon nytta i detta land).Ds

Catch me if you can...........................................

Trackern
2005-08-14, 14:46
:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

brk184
2005-08-14, 17:10
Är detta ett skämt eller?
Menar du allvar Brk 184?
Själv klart är detta lilla inlägg bara ett skämt,men det kanske bara är trackern som har lika dålig humor som lilla mig. Ber om ursäkt om någon tog illa vid sig. :smile:

Trackern
2005-08-14, 17:56
Själv klart är detta lilla inlägg bara ett skämt,men det kanske bara är trackern som har lika dålig humor som lilla mig. Ber om ursäkt om någon tog illa vid sig. :smile:

BRK.... vi kan inte ha lika dålig humor.... Jag hade inte bett om ursäkt... :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Mäster
2005-08-14, 18:03

Personligen tycker jag att det var bra att ämnet kom på tal:

REGEL 1
Håll upp en jordglob, ALLT det gröna är MITT
hur ni delar upp det blåa får ni lösa sinsemellan

Slut på regler

brk184
2005-08-14, 18:37
Personligen tycker jag att det var bra att ämnet kom på tal:

REGEL 1
Håll upp en jordglob, ALLT det gröna är MITT
hur ni delar upp det blåa får ni lösa sinsemellan

Slut på regler
Jag gick in på tradera å bytte haubitsen mot en bogserbåt, så det blåa på globen är mitt !!!!!

Trackern
2005-08-14, 18:55
Glöm inte att Birason har Sthlm.... :ajjabajja

birason
2005-08-14, 22:26
Glöm inte att Birason har Sthlm.... :ajjabajja
Måste erkänna att jag har gjort det igen, varit o jobba lokalt i Wermdöområdet. :thumbup:
Fast det utlovade motståndet lös med sin frånvaro, inte en orangeklädd soldat så långt jag kunde se (e närsynt för övrigt).
Hur som helst, jag tog mig in bakom fiendens linjer utförde mitt uppdrag och återvände hem, helt oskadd. :crazya:
Detta trots att jag på denna sida förvarnade om mitt uppdrag. :freak3:

birason
2005-08-14, 22:28
Att jag tagit mig ända hem ser ni här :smile:
(fast det va ju ingen vidare representativ orts-skylt, måste jag erkänna, ska ringa kommunen på måndag)

dieselmannen
2005-08-14, 22:35
brk--enbart för att ni har som vana att halvt preja ihjäl biltjuvar i saltis :thumbup: så får den där passera va.
trackern,,ingen är så ödmjuk som du,tänk om man hade kunnat välja dig till farsa :eek:

Trackern
2005-08-14, 22:52
Att jag tagit mig ända hem ser ni här :smile:

Hörrudu Birason.....nu räcker det... nu är det krig... Haninge med förorter som Vh, Tungelsta och Nynäs skall gå igenom mig.... Å i tillägg så är allt efter Djuröbron mitt. Jag ger sedan rätt bärgare jobbet. Nu går du hem och skäms Birason, och om du håller dig i skinn slipper du möta bärgarn på mjölkbackar i morgon...

:biggrin: :biggrin: :biggrin:

birason
2005-08-15, 00:17
Hörrudu Birason.....nu räcker det... nu är det krig... Haninge med förorter som Vh, Tungelsta och Nynäs skall gå igenom mig.... Å i tillägg så är allt efter Djuröbron mitt. Jag ger sedan rätt bärgare jobbet. Nu går du hem och skäms Birason, och om du håller dig i skinn slipper du möta bärgarn på mjölkbackar i morgon...

:biggrin: :biggrin: :biggrin:
Ja, ja, ja, ska vi börja med o kolla vem som BOTT längst tid i området, undrar om du slår mina 36 år då?
Gjorde du det så kan vi gå bakåt i släktleden, om jag räknar bakåt till mina Farfar så får jag ihop 94 år, sen kan vi ju ta Farfarsfar då hamnar jag kring 125 år eller nåt i den stilen, o HAN va e dj***l på o pinka revir.....................

Så, området är MITT, och jag borde därmed inte behöva hitta bärgaren på mjölkbackar (för övrigt så e de rätt kass kvalitet på dagens mjölkbackar, av dom exemplar jag stött på att döma, så jag tror knappast det skulle funka så bra.).

För det andra så är jag extremt lättväckt och har bärgaren utanför sovrumsfönstret (öppet) och basebollträet i hallen, en "försäkringsvana" från limotiden, come on, make my day (night) :kiss:

Trackern
2005-08-15, 08:16
Ja, ja, ja, ska vi börja med o kolla vem som BOTT längst tid i området, undrar om du slår mina 36 år då?
Gjorde du det så kan vi gå bakåt i släktleden, om jag räknar bakåt till mina Farfar så får jag ihop 94 år, sen kan vi ju ta Farfarsfar då hamnar jag kring 125 år eller nåt i den stilen, o HAN va e dj***l på o pinka revir.....................

Så, området är MITT, och jag borde därmed inte behöva hitta bärgaren på mjölkbackar (för övrigt så e de rätt kass kvalitet på dagens mjölkbackar, av dom exemplar jag stött på att döma, så jag tror knappast det skulle funka så bra.).

För det andra så är jag extremt lättväckt och har bärgaren utanför sovrumsfönstret (öppet) och basebollträet i hallen, en "försäkringsvana" från limotiden, come on, make my day (night) :kiss:

Hmm... då blir det en bokhyllan Billy under bilen.... :hihi:

johanh2
2005-08-15, 19:10
:screama: Låter som om ni är i dagisåldern.
Krig är det på dagis kom ihåg det.
Verkar som om man aldrig blir vuxen i Stockholm.

skärp er! :biglaugh:

Samson Falck 44
2005-08-15, 22:39
Med tanke på birasons stora entusiasm av att få vistas på wermdö.... så har vi på Falck & Kåren beslutat oss för att nyttja vägtullarnas kameror. så varje gång du ens kommer i närheten av en sådan i våra trakter, så dimper genast en faktura ner i lådan på en nätt slant. (dvs frukost, lunch, middag a 4 pers+ en pott till firma eventet) :bootyshak Så det är ju lite upp till var och en... :krama:

:kiss:

brk184
2005-08-15, 23:48
brk--enbart för att ni har som vana att halvt preja ihjäl biltjuvar i saltis :thumbup: så får den där passera va.
trackern,,ingen är så ödmjuk som du,tänk om man hade kunnat välja dig till farsa :eek:
Du var där va? Farsgubben va ute å hjälpte polisen. Han var ju ensam i bilen. Själv fick jag stopp på fyra rymlingar från nån anstalt i gbg på 222:an, men den storyn kommer en annan gång.

dieselmannen
2005-08-16, 00:04
jajamensan jag hade han i kroken,och sen fick jag åka tillbaka och bli
hotad av 60 snorisar. Viva la fisksätra.fast chippen i den stulna bilen
hade nog ont ett par dagar :smile:

birason
2005-08-16, 01:21
:screama: Låter som om ni är i dagisåldern.
Krig är det på dagis kom ihåg det.
Verkar som om man aldrig blir vuxen i Stockholm.

skärp er! :biglaugh:
Ja, om det vore så enkelt.
Förr i tiden så hade man riktnummer 0750 här ute i skogen och AB**** i regnummret på bilen, numera har vi alla 08 här uppe o inga avslöjande regnummer, likförbannat blir man bortjagad överallt.
Jag e inte stolt över att vara "stockholmare", håller på mitt lilla Västerhaninge, och här blir vi vuxna rätt tidigt faktiskt :hihi:

dieselmannen
2005-08-16, 13:55
nä nu börjar det bli så hotfullt på vermdölandet så jag tar familjen och flyttar helt enkelt! hörs!

Bärgarn 139
2005-08-16, 20:28
Diesel, Med tanke på hur van ditt får (låt oss kalla henne Dolly) ser ut att vara i den där "ställningen" så undrar jag lite över vad du gör på fritiden och dessutom med Dolly....... :screama:

Hornet
2005-08-16, 21:06
Diesel, Med tanke på hur van ditt får (låt oss kalla henne Dolly) ser ut att vara i den där "ställningen" så undrar jag lite över vad du gör på fritiden och dessutom med Dolly....... :screama:
Ja min svarta dolly blev det ju punka på :depressed Simon han ju inte ha henne oss sig :blush:

johanh2
2005-08-16, 21:46
Det kan man inte tro! :angel:

dieselmannen
2005-08-17, 13:45
det är numera enda sättet att få ett dolly----jobb(häpp) när man kör flakbil!!

birason
2005-08-17, 18:48
det är numera enda sättet att få ett dolly----jobb(häpp) när man kör flakbil!!
Måste poängtera att det INTE är den typen av dollyjobb jag syftar på i min signatur (även om sådana också borde bränna kalorier) :love: