Visa fullständig version : Blinkersspak - Chevrolet Caprice
Roger Larsson
2008-08-08, 21:26
Blinkersspaken på min Chevrolet Caprice -77 har gått av :angry: så jag behöver en ny sådan sådan eller alternativt en hel rattstång (ev en hel bil om det kniper).
Är det någon som har eller vet om en skrotat Caprice? Det är fö säkert samma prylar på dom flesta amerikanska GM-bilar - både personbilar, vans o pickup från ca 1977 och framåt (fast någon gång under årens lopp kom det en spak med reglage till vindrutetorkarna).
Det som är viktigt är att spaken kommer från en bil med farthållare samt tiltratt. Mindre viktigt men bra är om kulören på spaken är röd. Bild bifogas på dom prylar jag behöver.
Edit: Tilläggas kan att prylarna finns att köpa nya men det var fyra veckors leveranstid och då var spaken svart!
Lulebjörnen
2008-08-08, 22:21
Riktiga raggare sträcker ut armen genom sidorutan när det ska svängas - då pajar inte grejerna heller :ajjabajja ...
Men nu är ju olyckan ett faktum, kanske ett samtal till den här gossen kan lösa saken :thumbup: ...
www.blocket.se/vi/16749656.htm?ca=1_9_s
...en allmän sökning på Blocket med *Caprice* ger också en del godis att titta på...
Sen är www.bildelarosby.se en bra källa att kolla på, dom har en del gamla prylar som inte är inlagda på www.bildelsbasen.se
...å då menar vi inte att hr. Larssons bil skulle vara gammal i den bemärkelsen :blush: ...men tillräckligt gammal för att inte vara med på bildelsbasen...
Roger Larsson
2008-08-08, 23:02
Riktiga raggare sträcker ut armen genom sidorutan när det ska svängas - då pajar inte grejerna heller :ajjabajja ...
Men nu är ju olyckan ett faktum, kanske ett samtal till den här gossen kan lösa saken :thumbup: ...
...en allmän sökning på Blocket med *Caprice* ger också en del godis att titta på...
Sen är www.bildelarosby.se en bra källa att kolla på, dom har en del gamla prylar som inte är inlagda på www.bildelsbasen.se
...å då menar vi inte att hr. Larssons bil skulle vara gammal i den bemärkelsen :blush: ...men tillräckligt gammal för att inte vara med på bildelsbasen...
Tack! Blocketannonsen i fråga hade jag missat :blush: - trots nogrann sökning under kvällen. Väl värt att slå en signal i morgon bitti. :smile: Jodå, "Osby" mfl skall kontaktas på måndag...
Nja, capricen är allt gammal så det räcker - någon sa att: "om man gillar gamla bilar så är en caprice perfekt då den var gammal redan som ny..."
bil499-hbg
2008-08-09, 06:35
Tack! Blocketannonsen i fråga hade jag missat :blush: - trots nogrann sökning under kvällen. Väl värt att slå en signal i morgon bitti. :smile: Jodå, "Osby" mfl skall kontaktas på måndag...
Nja, capricen är allt gammal så det räcker - någon sa att: "om man gillar gamla bilar så är en caprice perfekt då den var gammal redan som ny..."
jag har på gården en gammal malibu från -76 med reg jju 459. är på väg till viking run roskilde nu och kommer hem på söndag utvilad :blush: ps någon annan som skall ditt ?!! ds..
Camaroskroten i Göteborg/Mölndal kan oxå vara ett alternativ....
Tel: 031-877727
Roger Larsson
2008-08-11, 18:42
Jodå, hos "gossen" fanns grejerna - dessutom till mycket rätt pris... Tack för tipset :thumbup:
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.