Visa fullständig version : Essingeleden
dieselmannen
2008-08-26, 21:41
Har ni i Stockholmsområdet lagt märke till dom nya skyltarna som har satts upp när man kommer ut ur Fredhällstunneln norrgående och svänger av mot Norr Mälarstrand/Lindhagen?
Förbud mot Lastbilstrafik med tillägg -gäller även buss- utan viktbegränsning
Dom sitter så att man ser dom efter att man har påbörjat avfarten och då är det lite sent att gira tillbaka ut på leden,och gör man det kommer man snart på en heldragen linje och tvingas ut mot Bromma över Tranebergsbron.
Ja förutsatt att man följer trafikreglerna förstås.
Det är inte lätt att se dessa skyltar då det redan sitter ett sk*tlass i portalen innan plus att det är ganska livlig trafik på dagarna.
Kommer man däremot in mot stan från Brommahållet(så landar man på samma avfart till slut) ser man bara begränsningsskyltar för BK2 väg.
Lite annorlunda va?
Det borde kanske sitta skyltar före Fredhällstunneln som förtydligar vad som komma skall..
1. Jag tog mig friheten att flytta tråden hit.
2. Ta en flukt innan fredälltunneln NG, det sitter skyltar där.
3. Varför lastbilsförbud? kanske någon på väg-ass vet.
Nu är jag ju inte så haj på vägnätet i Stockholm om man räknar till gatunamnen. Är det avtaget mot Fridhemsplan vi pratar om och sen mot Lindhagenplan eller är det redan vid avtaget från Essingeleden? Kommer man(jag) söderifrån och ska till Cityterminalen brukar jag gå in den vägen och sen ta flemminggatan.
Beror det på bygget vid Lindhagenplan kanske, ska ju bli ett hotell och bostäder eller nått. Det har ju varit höjdbegränsningar i svackan ett tag som tvingar ner allt över 3,6m mot Rålambshovsparken.
dieselmannen
2008-08-27, 06:37
Nu är jag ju inte så haj på vägnätet i Stockholm om man räknar till gatunamnen. Är det avtaget mot Fridhemsplan vi pratar om och sen mot Lindhagenplan eller är det redan vid avtaget från Essingeleden? Kommer man(jag) söderifrån och ska till Cityterminalen brukar jag gå in den vägen och sen ta flemminggatan.
Beror det på bygget vid Lindhagenplan kanske, ska ju bli ett hotell och bostäder eller nått. Det har ju varit höjdbegränsningar i svackan ett tag som tvingar ner allt över 3,6m mot Rålambshovsparken.
Redan från Essingeleden är det vi pratar om,det har ju fastnat ett och annat under rondellen på senaste tiden och då blir det körigt..
Ett bra tips är att fortsätta bort till Solnaavfarten och gå runt vid postens hus(Det ser ut som en strandad finlandsfärja) och fortsätta Klara Strandsleden in mot Cityterminalen.
Den vägen går dom flesta expressbussar.
För övrigt tycker jag att du verkar välinformerad om Stockholms infarter:smile:
Till och börja med så har våran Mäster rätt... Det sitter skyltar innan Fredhällstunneln.
Och jag tog mig friheten redan för någon månad sen när skyltarna kom upp, att forska i anledningen. Och det är så enkelt att bron man åker på över Drottningholmsvägen när man svänger av Essingeleden är i väldigt dåligt skick. Så därför vill man inte ha någon tung trafik över bron. Har alltså ingenting med bygget vid Lindhagensplan att göra.
Kan för övrigt tippsa om att avfarten Hornsberg/Lindhagensgatan går minst lika bra och åka om man ska till Lindhagensplan.
falcken5
2008-08-27, 22:37
Till och börja med så har våran Mäster rätt... Det sitter skyltar innan Fredhällstunneln.
Och jag tog mig friheten redan för någon månad sen när skyltarna kom upp, att forska i anledningen. Och det är så enkelt att bron man åker på över Drottningholmsvägen när man svänger av Essingeleden är i väldigt dåligt skick. Så därför vill man inte ha någon tung trafik över bron. Har alltså ingenting med bygget vid Lindhagensplan att göra.
Kan för övrigt tippsa om att avfarten Hornsberg/Lindhagensgatan går minst lika bra och åka om man ska till Lindhagensplan.
vår tappre vägassistent har alltid de senaste uppdateringarna/skvallren :kiss:
vår tappre vägassistent har alltid de senaste uppdateringarna/skvallren :kiss:
Japp!!:party: Det gäller att vara uppdaterad, det är ju ändå ens arbetsplats det handlar om. :hihi:
Där ser man, då får man söka sig andra vägar!
Tackar för infon 65an.
Lulebjörnen
2008-08-31, 00:19
"Bron är i väldigt dåligt skick"...
Hur f-n kan det bli så här? Vem är ansvarig? Essingeleden är avstängd för transporter med viktdispens. Skurubron håller väl halvt om halvt att rasa ihop också.
Det verkar vara en enkel lösning numera att sätta upp en skylt och hoppas på att det funkar ändå på nåt vis...
Hur det blir så här? Det är väl inte så svårt att förstå?
Har man såna stora problem som sverige haft de senaste 20 åren och aldrig återhämtar sig från så kommer landet garanterat förfalla!
Lulebjörnen
2008-10-22, 14:27
På TV1 i kväll :fakta: ...
http://svt.se/granskning
Skogö "rasar" :banghead: ...
www.akeri.se/svensk-akeritidning/nyheter/skogo-rasar-over-tvs-metoder-att-spegla-vagverket
Skogö fixar :yesnod: ...
http://vv.se/templates/NewsPage____25885.aspx
...sen levde de lyckliga i alla sina dar
........................men köerna är kvar
bil499-hbg
2008-10-22, 17:24
På TV1 i kväll :fakta: ...
http://svt.se/granskning
Skogö "rasar" :banghead: ...
www.akeri.se/svensk-akeritidning/nyheter/skogo-rasar-over-tvs-metoder-att-spegla-vagverket
Skogö fixar :yesnod: ...
http://vv.se/templates/NewsPage____25885.aspx
...sen levde de lyckliga i alla sina dar
........................men köerna är kvar
suck pust och gämmer! men men som vanlig snackas det mycket men händer mindre :yesnod: mycket snack & litten verkstad ...
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.