Visa fullständig version : S.o
LarsChevelle66
2008-08-30, 05:33
Såg att det några bärgare var ute o kollade S.O inatt...var väl bla 155 som hade ett samtal med farbror blå i Barkarby :ajjabajja Eller ni kanske bara raggade jobb :biggrin: Skön sång i motorn dock...synd att det inte är stående rör bara :depressed Hittade en liten notis om detta också....http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Stockholm-Streetrace¬isid=30460
Synd att den fetaste bilen av dom alla åkte ut i första omgången p.g.a tjuvstart.. En S4 från Umeå(?) byggd i sleeper style och med 9:or på papper... Sa Svempa R8?? Hahahhahahahahahahha
Såg att det några bärgare var ute o kollade S.O inatt...var väl bla 155 som hade ett samtal med farbror blå i Barkarby :ajjabajja Eller ni kanske bara raggade jobb :biggrin: Skön sång i motorn dock...synd att det inte är stående rör bara :depressed Hittade en liten notis om detta också....http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Stockholm-Streetrace¬isid=30460
:fou: Ja, vilken "fin" varumärkesreklam... Nu var han ju inte ensam utan det var en till från samma åkare.
Det finns nu mycket snack inom "farbror blå" om seriositeten inom "Kåren".
Bra jobbat :banghead:
:fou: Ja, vilken "fin" varumärkesreklam... Nu var han ju inte ensam utan det var en till från samma åkare.
Det finns nu mycket snack inom "farbror blå" om seriositeten inom "Kåren".
Bra jobbat :banghead:
Om polisen dömer en hel grupp för vad en (eller om det nu var två) individ gör, då tycker jag att man är ute och cyklar. Även inom polisen begår man tjänstefel ibland. Ska alla poliser drabbas av det då? Jag bara undrar.
Mikael Hollström
Saltsjölarm AB
Assistancekåren Nacka/värmdö
LarsChevelle66
2008-09-09, 23:12
Nu var det ju faktiskt inte bara Kåren bilar som snurrade runt på platsen...fanns en del andra bärgare också för den delen och dom har man ju även sett på andra nattliga aktiviteter . Visst kanske det inte ser så bra ut men det är väl upp till var o en o bestämma vad man gör . Och det jag skrev att 155 hade ett samtal med farbror blå var inget illa menat för han stod på en parkering och var inte i närheten av någon racebil.
Bärgningsbil 133
2008-09-10, 18:10
Nu var det ju faktiskt inte bara Kåren bilar som snurrade runt på platsen...fanns en del andra bärgare också för den delen och dom har man ju även sett på andra nattliga aktiviteter . Visst kanske det inte ser så bra ut men det är väl upp till var o en o bestämma vad man gör . Och det jag skrev att 155 hade ett samtal med farbror blå var inget illa menat för han stod på en parkering och var inte i närheten av någon racebil.
Nja det är inte upp till var och en att avgöra.
Dels sitter man ju i en firmabil som är en reklampelare dels så gillar garanterat inte styrelsen sånt samt även en hel del kunder.
Är man egen och inte kör åt nån (kåren, falck, dhl, asa) så är det en sak men annars bör man tänka sig för.
Varken jag 195 eller 155 var där med avsikt för att bidraga med att "stänga av" för nått race!!!
Jag var i Barkarby & gjorde en starthjälp på en ny Citra Disel... När jag svänger ut från parkeringen för att åka hem blir jag stoppad av en grymt otrevlig polisman.
Han ifråga satte om min Chef viste att jag var där?
Han sa även att han inte tyckte om att jag/vi umgicks med "sånna" mäniskor...
Tyvärr så blev jag så schokad av hans agerande att jag fråga honom om han själv hörde vad han sa?
Tycker själv att situationen blev hemskt fel & tråkig!
//Simon
bil499-hbg
2008-09-11, 15:02
Varken jag 195 eller 155 var där med avsikt för att bidraga med att "stänga av" för nått race!!!
Jag var i Barkarby & gjorde en starthjälp på en ny Citra Disel... När jag svänger ut från parkeringen för att åka hem blir jag stoppad av en grymt otrevlig polisman.
Han ifråga satte om min Chef viste att jag var där?
Han sa även att han inte tyckte om att jag/vi umgicks med "sånna" mäniskor...
Tyvärr så blev jag så schokad av hans agerande att jag fråga honom om han själv hörde vad han sa?
Tycker själv att situationen blev hemskt fel & tråkig!
//Simon
aldrig roligt att bi sammankoplad med buset :ajjabajja frågan jag ställer mej är frågande är det möjlit att bärgare deltar i sådant trams i stockholm :confused2 jag bara undrar med tanke vad en smått förvirad skåning kan läsa ut av tråden ..
Sen när blev det kriminellt att som bärgare befinna sig på samma plats som en eller flera snabba bilar? Man kanske har blivit ditringd för jobb som i Simons fall.
Tycker det verkar vara väldigt ofta som poliser betér sig oprofessionellt och har en väldigt otrevlig ton och svårt för att samarbeta på ett professionellt sätt, trots trevligt och professionellt bemötande från motsatt sida. Skall man pga att många men (förhoppningsvis) inte majoriteten av poliserna betér sig så gå runt med inställningen "ACAB"? Åtminstona jag försöker beté mig professionellt mot polisen även om jag många gånger har blivit dåligt behandlad av dom.
Jag vet inte riktigt hur det fungerar i Stockholm. Men jag upfattar inte direkt streetrace och fortkörning som någon grov kriminell verksamhet, dock inte sagt att det borde vara lagligt att köra för fort.
Dom gånger det har varit streetrace i Göteborg och jag har varit där (på fritiden) tycker jag det har verkat som att polisen mest har haft inställningen "Fräcka bilar grabbar men TYVÄR så måste vi avbryta det här eftersom vi är poliser och det är polisens uppgift" Sen har dom stått med lasern och kontrollerat så ingen överskrider skyltad hastighet. Och dom har i många fall stått och småpratat med streetraceförare & åskådare på ett alldagligt och trevligt sätt. Med andra ord så har streetracet fortsatt men med hastighetsbegränsning.
Det verkar råda väldigt delade meningar bland bärgare angående streetrace och deltagare i streetrace?
Samson Falck 44
2008-09-11, 21:55
Varför är det här så känsligt? Tycker det mest handlar om kålsupning beroende på vem man talar med.
LarsChevelle66
2008-09-11, 22:02
Jag menade inte heller att ni som var där var med och stängde av gatorna för så dum är nog ingen bärgare....och till det finns det andra bilar till...:rolleyes:
bil499-hbg
2008-09-12, 08:12
allt efter tiden går med dessa enligt min mening pizzaracer katalogtrimade riskokare så har stämmningen mot oss andra motor intreserade sjunkigt innom allmännheten :confused2 varför kan man undra jo för dom ovan nämda far genom stadens (flertalet) gator långt över den tillåtna hastighetsgränsen sigsakande mellan filerna :fou: :ajjabajja men hastigetsövertädelserna är ju inte det enda dom här stakars individerna kan ju inte ens fickparkera eller låta en annan fordon passera där dessa väg hyener samlas :angry: jag har själv varit en fjunig tonåring med blyfot men fan inte i stadens folksamlingar utan på landsbygden där det störde mindre :biggrin: nä beslagta fordonen för dom som bryter mot lagen återkommande för att sen pressa den på en skrot under bevakning av ordningsmakten så inte bitar av dessa katalogtrimade fordon kommer i bruk fler gånger på gatans farliga stretrace,, nä gör som tex mäster (skrotbils) andordna en motortävling på ett lämpligt ställe eller glid längs gatorna och låt folket se alla finna fordon glänsa i solnedgången :thumbup:
Kul att se att det är en del som intresserar sig.
Vore "kul" om sanningen kom fram eller hur?
Dock håller jag med om att det finns "rötägg" inom alla kårer, (även inom polisen men förhoppningsvis blir de inte så långvariga).
allt efter tiden går med dessa enligt min mening pizzaracer katalogtrimade riskokare så har stämmningen mot oss andra motor intreserade sjunkigt innom allmännheten :confused2 varför kan man undra jo för dom ovan nämda far genom stadens (flertalet) gator långt över den tillåtna hastighetsgränsen sigsakande mellan filerna :fou: :ajjabajja men hastigetsövertädelserna är ju inte det enda dom här stakars individerna kan ju inte ens fickparkera eller låta en annan fordon passera där dessa väg hyener samlas :angry: jag har själv varit en fjunig tonåring med blyfot men fan inte i stadens folksamlingar utan på landsbygden där det störde mindre :biggrin: nä beslagta fordonen för dom som bryter mot lagen återkommande för att sen pressa den på en skrot under bevakning av ordningsmakten så inte bitar av dessa katalogtrimade fordon kommer i bruk fler gånger på gatans farliga stretrace,, nä gör som tex mäster (skrotbils) andordna en motortävling på ett lämpligt ställe eller glid längs gatorna och låt folket se alla finna fordon glänsa i solnedgången :thumbup:
Stämningen har nog i alla tider varit låg hos allmänheten gentemot ungdomar med bilar. Talar inte av egen erfarenhet eftersom jag bara har haft körkort i 8år. Men som jag fattar det har det varit så ända sedan bilen uppfanns.
Beslagta fordon för dom som upprepade gånger bryter mot lagen? Inte hört talas om TrafikBrottsLagen §7?
http://www.notisum.se/Rnp/SLS/lag/19510649.htm
" 7 § Ett fordon som har använts vid brott enligt denna lag får förklaras förverkat, om det behövs för att förebygga fortsatt sådan brottslighet och förverkande inte är oskäligt. Detsamma gäller annan egendom som har använts som hjälpmedel vid brott enligt denna lag.
Första stycket gäller även i fråga om egendom som varit avsedd att användas som hjälpmedel vid brott enligt denna lag, om brottet har fullbordats.
Bestämmelser om tillfälligt omhändertagande av egendom i syfte att förhindra rattfylleribrott finns i 24 a-24 d §§ polislagen (1984:387) och i 9-11 §§ lagen (2008:322) om Tullverkets och Kustbevakningens befogenheter att ingripa mot rattfylleribrott. Lag (2008:323)."
Trackern
2008-09-13, 17:07
Enkel matte Simon, var inte där i företagets kläder eller fordon.
Det är inte första gången ett fordon ifrån Kåren varit på eller i närheten av, en sån här tävling.
Se det som en liten näsbränna att det togs upp i detta forum och gör inte om det helt enkelt. Då kommer det inte bli några missförstånd.
Bilden ifrån Wighsnews är ju inte direkt svinbra.....
Brk184, det är klart att hela kåren får lida. Så är det inom allt. Lite som för dig och mig, bara för att vi är snyggast så får dieselmannen gratis hjälp bland kvinnsen....
Enkel matte Simon, var inte där i företagets kläder eller fordon.
Det är inte första gången ett fordon ifrån Kåren varit på eller i närheten av, en sån här tävling.
Se det som en liten näsbränna att det togs upp i detta forum och gör inte om det helt enkelt. Då kommer det inte bli några missförstånd.
Bilden ifrån Wighsnews är ju inte direkt svinbra.....
Nu är jag inte riktigt med, han skriver ju att han var där pga. en starthjälp.
Trackern
2008-09-13, 23:24
Ja men då så. Då förstår jag att han försvarar sig. Sorry Simon
norrland
2008-09-23, 14:29
alla gånger rent mjöl i påsen dom
heller så varför klaga på andra utan
visst ska man först se om sitt eget hus???
Leka så här med skattebetalarnas pengar :ajjabajja :ajjabajja
http://www.youtube.com/watch?v=NSBTxRTWlqo
Bärgningsbil 133
2008-09-23, 20:46
alla gånger rent mjöl i påsen dom
heller så varför klaga på andra utan
visst ska man först se om sitt eget hus???
Leka så här med skattebetalarnas pengar :ajjabajja :ajjabajja
http://www.youtube.com/watch?v=NSBTxRTWlqo
Det där är skillnad.
För det första är det lagligt anordnat för det andra gynnar det polismakten för dom som va där och många som ser det på nätet tycker att det är en rolig grej.
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.