handdator

Visa fullständig version : Bounty hunter.

brk184
2005-08-18, 22:18
Jag blev kallad av polisen till 222:an österut straxt innan skurubron. Det var en LT 35:a som hade fått axelbrott i vänsterfilen, å dom ville ha kort flytt på den. Väl på plats så säger dom åt mig att avvakta för dom ville ha dit trafikpolisen då dom misstänkte att axelbrottet berodde på överlass. Medans vi står å väntar på trafikarna så hör vi på radion att dom får häng på en stulen bil nånstans innan skurubron västerut. Patrullen som stod med mig kastade sig i bilen för att hjälpa till i jakten. Precis när dom har lämnat så ser jag hur den stulna bilen kommer i full fart nerifrån skurubron in mot stan med trafikpoliserna i hälarna. Dom passerar mig,å nånstans vid avfarten Nacka C så kör dom ihop å hamnar mot trafiken. Den stulna bilen sätter då fart österut mot trafiken. Jag ser detta å tittar ner mot skuruavfarten å ser att det kommer massor med bilar. Utan å tänka så hoppar jag in i bärgaren å backar över mittremsan å ställer mig tvärs över motorvägen. Efter några sekunder smäller det till ut av h*****e i bärgaren :party: . Jag hoppar ut å ser att dom har kört rätt in i sidan på bärgaren. Två av dom sitter fastklämda i fram :freak3: :freak3: , en har flugit från baksätet in i framrutan :freak3: å den fjärde ligger medvetslös i baksätet :freak3: . Dessutom har bilen börjat brinna. Jag tömmer min släckare i motor-rummet, men det hjälper inte. Springer till polisbilen som just har stannat å tar deras släckare, men den är tom. Som tur är så e brandkåren ute å finåker å är på plats innan jag ens funderat på att ringa dom. Det visar sig sen att samtliga fyra är på rymmen, så det blev en del ryggdunkar veckorna efter detta. :thumbup:

birason
2005-08-19, 00:50
Coolt.......... :thumbup:

Men hur gick de med din bärgare då??? :blush:

blue
2005-08-19, 02:37
Jag blev kallad av. ................... att ringa dom. Det visar sig sen att samtliga fyra är på rymmen, så det blev en del ryggdunkar veckorna efter detta. :thumbup:

Bra jobbat! :thumbup:
Tänk om buset förstod när spelet var över, då hade plåten fortfarande varit rak på din bärgare!

/Blue

dieselmannen
2005-08-19, 08:28
Det måste sitta i generna det där oemotståndliga kallet att preja biltjyvar :smile:
ring mig när din lillgrabb tar körkort....
generationsskifte i "plåtslagar"-svängen va..

brk184
2005-08-19, 10:57
Coolt.......... :thumbup:

Men hur gick de med din bärgare då??? :blush:
Den gick sönder, men det var det värt. Kanske ska tillägga att det var typ tio år sen detta hände.

birason
2005-08-19, 15:01
Den gick sönder, men det var det värt. Kanske ska tillägga att det var typ tio år sen detta hände.
Cool, ändå....... :party:

johanh2
2005-08-20, 12:42
Snyggt jobbat.
Ny bärgare efter det eller?
Har du bild på det?