handdator

Visa fullständig version : Bärgare in i bergvägg.

Honken
2008-11-03, 19:57
En bärgare från LKs Bilbärgning i Karlstad skall ha kört in i en bergvägg någonstans i Värmland. Kommer inte ihåg vart. Någon som vet mer? Bärgaren blev skrot. Bärgaren på bilden va det.

dieselmannen
2008-11-04, 08:00
Det såg otäckt ut.
Är det någon som vet hur har det gått för föraren?
Vi håller tummarna för att det inte har blivit personskador

zerial
2008-11-04, 11:31
Det såg otäckt ut.
Är det någon som vet hur har det gått för föraren?
Vi håller tummarna för att det inte har blivit personskador

Säkra uppgifter säger att chauffören mår trotts omstädnigheterna bra.

Ett skuret framhjulslager sägs vara orsaken till avåkningen.

Tobbe_gbg
2008-11-04, 19:55
finns det någon bild på olyckan?

bil499-hbg
2008-11-04, 20:05
Säkra uppgifter säger att chauffören mår trotts omstädnigheterna bra.

Ett skuret framhjulslager sägs vara orsaken till avåkningen.

ett hjulager skärr inte på en gång utan vidare utan det måste märkts långt innan :ajjabajja felet är inte lagret utan skit bakom ratten eller dålig chef ,,

blue
2008-11-04, 20:21
ett hjulager skärr inte på en gång utan vidare utan det måste märkts långt innan :ajjabajja felet är inte lagret utan skit bakom ratten eller dålig chef ,,

Hur menar du att han skulle ha kontrollerat det, i samband med oljekollen på morgonen? ;)

Ett glappt lager och ett som håller på att skära är ju inte samma sak!

Honken
2008-11-04, 20:24
Jag tror knappast på slarv från föraren för det är en mycket duktig förare som satt bakom ratten. Har en bild på bilen efter olyckan men den är dock lånad. Så jag tackar Niklas för bilden.

Simon
2008-11-04, 20:37

Vill du vara snäll & förklara dig!!

//Simon

zerial
2008-11-04, 20:41

Du får gärna förklara hur du menar, då dina två föreslagna spekulationer inte riktigt går hem hos mig heller...

Bärgningsbil 133
2008-11-04, 21:29
Lika smidig som vanligt..Hur kan du va så säker på din sak utan att ha fakta i fallet?

kråkan
2008-11-04, 21:42

Som vanligt här! Alltid en som vet allt.Dan du får nog förklara dig IGEN vad du kommer med för påhopp! Hoppas att det gick bra med chuffören, bilar finns det dom som lever av att sälja.

MR race a way
2008-11-04, 22:19
Som vanligt här! Alltid en som vet allt.Dan du får nog förklara dig IGEN vad du kommer med för påhopp! Hoppas att det gick bra med chuffören, bilar finns det dom som lever av att sälja.

fy tusan det e alldrig roligt närsont där händer men vi får håppas på att chauffören mår bra.. döda ting som bilen går alltid att köpa .. jag var med om en lite liknande grej med hjul lager på en 144 ingen förvarning men tur höll den sig på vägen :smile: men det va int skoj att va pagagerare ..

bil499-hbg
2008-11-05, 08:48
kan börja med att jag tycker att det är bra att det jick bra med föraren!!. för mej som för många andra här på forumet så har vi både set hört och varit med bådde det enna och det andra i fordons livet!! ett lager kolapsar inte tvärt utan förvarning & med förvarning menar jag i form av missljud, glap varmgång lukt vibrarationer mm uppkommer det något ovanligt så stanar man för att kontrolera vad som är fel!! kör man då dessutom "tungbärgare" så borde man ju vara lite mer vaken än en vanlig personbilsförare utan någon som helst vana av bilar och som vi bärgare lever av, och bengt "blue" ja säkerhets kontrollen gäler även vi bärgare vilket är nyttigt för fordonet lika mycket som att tvätta fordonet och putsa kromet det handlar ju trotts allt om vår samt andras säkerhet att hålla fordonet i god säker kondition..

TowTech
2008-11-05, 09:28
kan börja med att jag tycker att det är bra att det jick bra med föraren!!. för mej som för många andra här på forumet så har vi både set hört och varit med bådde det enna och det andra i fordons livet!! ett lager kolapsar inte tvärt utan förvarning & med förvarning menar jag i form av missljud, glap varmgång lukt vibrarationer mm uppkommer det något ovanligt så stanar man för att kontrolera vad som är fel!! kör man då dessutom "tungbärgare" så borde man ju vara lite mer vaken än en vanlig personbilsförare utan någon som helst vana av bilar och som vi bärgare lever av, och bengt "blue" ja säkerhets kontrollen gäler även vi bärgare vilket är nyttigt för fordonet lika mycket som att tvätta fordonet och putsa kromet det handlar ju trotts allt om vår samt andras säkerhet att hålla fordonet i god säker kondition..

Jag har läst det här forumet under ett par års tid.
Jag måste tacka "bil499-hbg" för mycket roligt läsning. Jag hoppas varje dag att han kommer med ett, eller ännu bättre, flera inlägg/kommentarer!
Vi här kontoret garvar hela dagarna åt hans inlägg.
Han har ingen aning om vad han "skriver" om, men han har alltid en åsikt!
Cool grabb!
Det var någon som sa: "Jag påstår inte att jag har rätt, men jag måste få säga min mening".

Go, "bil499-hbg" go.

bil499-hbg
2008-11-05, 21:27
Jag har läst det här forumet under ett par års tid.
Jag måste tacka "bil499-hbg" för mycket roligt läsning. Jag hoppas varje dag att han kommer med ett, eller ännu bättre, flera inlägg/kommentarer!
Vi här kontoret garvar hela dagarna åt hans inlägg.
Han har ingen aning om vad han "skriver" om, men han har alltid en åsikt!
Cool grabb!
Det var någon som sa: "Jag påstår inte att jag har rätt, men jag måste få säga min mening".

Go, "bil499-hbg" go.

:hail: :hail:

Eros
2008-11-11, 22:59
Den rullade på framhjulen när den bärgades därifrån......

bil499-hbg
2008-11-12, 07:42
Den rullade på framhjulen när den bärgades därifrån......

där sprack dom säkra uppgifterna (zerial) om skuret fram hjulslager :blush:

518
2008-12-23, 20:31
Den rullade även på framhjulen när den bärgades till arver lastbilar örebro för reparation...

Honken
2008-12-24, 11:52
Så den kommer repareras iaf. Kanske inte va så farligt som det såg ut som.