handdator

Visa fullständig version : Söt tjej söker radiojobb

sladdandebarnet
2005-08-24, 04:26
Min söta fruga söker jobb. Hon är väldigt bil/motorintresserad och hon har självklart hört snacket om bärgaryrket.
Hennes röst är som fågelkvitter och alltid glad.
Det hon egentligen vill är att köra bärgare men eftersom att det verkar vara svårt att få ett sånt jobb samt att C kortet saknas så vill hon sitta på radion och hjälpa/prata med hjältarna i de blinkande bilarna.

Någon som vet något?

Hör av er i så fall på 0704 22 34 34 eller mail/pm här.

Tack på förhand.

/Fredde

Trackern
2005-08-24, 08:05
Min söta fruga söker jobb. Hon är väldigt bil/motorintresserad och hon har självklart hört snacket om bärgaryrket.
Det hon egentligen vill är att köra bärgare men eftersom att det verkar vara svårt att få ett sånt jobb samt att C kortet saknas så vill hon sitta på radion och hjälpa/prata med hjältarna i de blinkande bilarna.

Någon som vet något?

Tack på förhand.

/Fredde

Fredde, kan hon Finska?....förresten, är hon söt har hon inte en chans. Hos oss krävs det att folk ser ut som stryk och helst inte ens har B-kort..... Jag citerar en kollega efter besök på Norska larmcentralen som har grymt mycket snygga...jag menar duktiga medarbetare... "vi vinner fan ful-SM varje år på kontoret..."

Seriöst Fredde, behovet finns nog men Finsktalande är det som söks först och främst.
Sänd PM om du vill veta mer.

sladdandebarnet
2005-08-24, 17:56
Tyvärr(?) kan hon inte finska.
Självklart är hon söt (hon läser ju här så man vågar väl inte skriva annat) :confused2

falcken5
2005-08-24, 21:54
hon kan ju alltid prova ringa vår central tycker att dom alltid behöver folk där..
och där har vi en salig blandning människor må ja säga ..

sladdandebarnet
2005-08-24, 21:59
hon kan ju alltid prova ringa vår central tycker att dom alltid behöver folk där..
och där har vi en salig blandning människor må ja säga ..

vad är nr till er central då?

/frugan :blush:

Bärgarn 139
2005-08-24, 22:21
Jaha, efter allt det här skrytet så vill vi se bilder på henne.....

Bilder, bilder, bilder :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Hornet
2005-08-24, 23:58
om hon var snygg så kan hon få sitta i min bil och prata radio :yesnod:

sladdandebarnet
2005-08-25, 03:14
Klart hon är snygg, lite krav har man väl ändå. :yesnod:

Hon har synts till på Tullinge, Black Race samt lite av den där sortens race som går på gatan. Hon är kamera skygg så jag vet inte om hon vill synas här

sladdandebarnet
2005-08-25, 04:13
Ja inte har hon opererat sig heller på sista tiden :confused2

Förklaring tack :blah:

sladdandebarnet
2005-08-25, 05:51
Klart hon är snygg, lite krav har man väl ändå. :yesnod:

Hon har synts till på Tullinge, Black Race samt lite av den där sortens race som går på gatan. Hon är kamera skygg så jag vet inte om hon vill synas här

hehe ja jag e ju d... men den här bjuder ja på :tongue:

birason
2005-08-28, 18:13

Någon som vet något?

Tack på förhand.

/Fredde
Finns ju bärgare man får köra med "bara" B-kort också.........

dieselmannen
2005-08-28, 20:07
visste man inte åldern på dom små grisarna här på forumet,så kunde man lätt tro att 40-årskrisen kom runt hörnet :ajjabajja
falcks larmcentral ligger på lidingö(nära ridskolan-kanske därför hornet alltid står och dreglar där :cool: )
här kan man se hur ångesten sipprar fram över att behöva jobba där man jobbar:

Bärgarn 139
2005-08-28, 21:29
Den där bilden räknas inte på Fru "Sladdandebarnet".

Kravlistan är lång och förnämlig men i korta drag så räknas bara bilder där man ser personen från midjan och uppåt (även om helfigursbilder självklart går utmärkt) utan en massa händer i ansiktet osv... seså gör om gör rätt :biggrin: :biggrin:

"Sätter mig tillrätta och väntar på nypublicering"

dieselmannen
2005-08-28, 22:11
håller med 39.
det enda vi kan räkna ut är att hon inte verkar vara förlovad..
tryck på zoom-ut nästa gång

sladdandebarnet
2005-08-29, 01:23
Då hon verkligen INTE gillar att synas på bild så har jag svårt att ta bilder på henne. Försökte på Birka och SO men det var för mörkt för att jag skulle lyckas.

Ska se om man kan hitta någon bild någonstans ;)

sladdandebarnet
2005-08-29, 01:25
Finns ju bärgare man får köra med "bara" B-kort också.........

Jo förvisso men JAG vill ju få ett bärgarjobb ju :depressed
Hon kan ju inte "sno" jobbet om det skulle finnas något ledigt

birason
2005-08-29, 04:34
Jo förvisso men JAG vill ju få ett bärgarjobb ju :depressed
Hon kan ju inte "sno" jobbet om det skulle finnas något ledigt

ok, kan ni inte samsas om en b-kortsbärgare då? :crazya:

sladdandebarnet
2005-08-29, 06:55
Då hon verkligen INTE gillar att synas på bild så har jag svårt att ta bilder på henne. Försökte på Birka och SO men det var för mörkt för att jag skulle lyckas.

Ska se om man kan hitta någon bild någonstans ;)

för att du ska slippa få skällning för att ha lagt upp en bild... tar ja mod till mig o göra d själv *usch* :scared: :banghead:

Bärgarn 139
2005-08-29, 21:57
Då är det fastställt!!!!

För att lära sig bärgaryrket så måste man åka med och du är varmt välkommen att åka med från och med imorgon. Då får du snabbt lära dig uttryck så som hellyft, inparkerat, trångt (en personlig favvo på så många olika plan :biggrin: ) osv...

Välkommen att höra av dig, dygn imorgon :biggrin: :thumbup: :biggrin:

dieselmannen
2005-08-29, 22:19
vem riktar du din inbjudan till farbror bosse?
Sign me up!!! :biggrin:

Mäster
2005-08-30, 00:48
Då är det fastställt!!!!

För att lära sig bärgaryrket så måste man åka med och du är varmt välkommen att åka med från och med imorgon. Då får du snabbt lära dig uttryck så som hellyft, inparkerat, trångt (en personlig favvo på så många olika plan :biggrin: ) osv...

Ja och i samband med uttryck som hellyft, fel adress osv. kommer du även att få lära dig några glosor som kan få en långtradarchaffis att rodna :yesnod:

sladdandebarnet
2005-08-30, 01:18
Då är det fastställt!!!!

ap ap ap ap...... :ajjabajja
Upptagen vet du :bootyshak

Bärgarn 139
2005-08-31, 11:26
Jag är ledsen att det skall behöva vara jag som säger det men du vet tjejer använder killar som vi använder bilar och när de ser en nyare modell eller rent av en sportbil (läs mig) så får man räkna med att bli utbytt......

:screama: :screama: :screama: :screama: :screama:

dieselmannen
2005-08-31, 21:57
Ahhhhhhhh här vankas det matchboll *139*
sportbil,ny modell osv.
herregud det vattnas i munnen att ge igen,jag har ju nån upp på dig min lilla uppviglare..
och jag som trodde att din karriär som "hyrbil" var över??
vi måste ses över en kopp snart,jag är sååå nyfiken....

Bärgarn 139
2005-08-31, 22:03
Vi kanske kan bestämma en date till helgen????

Mäster
2005-08-31, 23:49
Ahhhhhhhh här vankas det matchboll *139*
sportbil,ny modell osv.
herregud det vattnas i munnen att ge igen,jag har ju nån upp på dig min lilla uppviglare..
och jag som trodde att din karriär som "hyrbil" var över??
vi måste ses över en kopp snart,jag är sååå nyfiken....

"HYRBIL" :hihi: jo den var fin :yesnod:

dannemanpåradion
2005-09-01, 00:29
bättre att vara Hyrbil istället för "snabbflytt" :yesnod:

Bärgarn 139
2005-09-01, 18:23
Nu har det blivit fel!!!!! :eek:

Det är Stemi och Diesel som är forumets obligatoriska hackkycklingar, inte jag....

Gör om, gör rätt :biggrin: :biggrin:

falcken5
2005-09-01, 22:03
du har postat på tok för mycket så nu är du den officiella hackkycklingen..
vilka röstar för?? :biggrin:

Mäster
2005-09-01, 22:56
du har postat på tok för mycket så nu är du den officiella hackkycklingen..
vilka röstar för?? :biggrin:

SIGN me in!!
Skämt åsido, fortsätt hellre hacka på mig å Diesel, vi är män som klarar det!

Lämna 139 i fred,

dannemanpåradion
2005-09-01, 23:58
Nu har det blivit fel!!!!! :eek:

Det är Stemi och Diesel som är forumets obligatoriska hackkycklingar, inte jag....

Gör om, gör rätt :biggrin: :biggrin:

:rolleyes:
vill ju inte att 139 ska bli ledsen.
så jag håller mej lite tyst.men jag har en fråga
om man är en #envägshyrbil" vad är man för typ då? :freak3:

Bärgarn 139
2005-09-02, 19:03
För er som inte vet det så är jag en känslig och timid bärgare som aldrig gör något väsen av mig.....

Hornet
2005-09-02, 19:13
Jag är ledsen att det skall behöva vara jag som säger det men du vet tjejer använder killar som vi använder bilar och när de ser en nyare modell eller rent av en sportbil (läs mig) så får man räkna med att bli utbytt......

:screama: :screama: :screama: :screama: :screama:
Ha ha sportbil ja en rundsmäld krockad Fiat kanske. :crazya:

Bärgarn 139
2005-09-02, 20:35
Jag har hört att just FIAT är kända för uthållighet, utsökt design, rappa och framförallt Italiensk kvalité

sladdandebarnet
2005-09-09, 00:42
För er som inte vet det så är jag en känslig och timid bärgare som aldrig gör något väsen av mig.....

Och har små händer.

Hon och jag träffades på GDS. Jag tvättade bilen och när jag drog fram sämskinnet och började torka bilen så såg hon mina händer.
Du vet stora händer = stor :eek:

Jag behöver således inte ha en liten snabb bil för att hävda mig :yesnod:

Radiohäxan
2005-12-28, 09:26
På Falck Räddningskår måste man inte vara söt för att få ett jobb (krävs passerkort för att komma in så man sitter säkert även trött & sliten) så länge man är intresserad & vill lära sig kan man alltid kolla, behovsanställda behövs alltid mer eller mindre. Ring dagtid på 08-7314000 & presentera sig samt säga vad det gäller så kopplas man förhoppningsvis till rätt person.

Dock en klar fördel om man har barnvana eftersom vissa grabbar i branschen inte blivit av med blöjan än & gnäller mer än lovligt ibland ;)

Miks
2005-12-29, 18:35
På Falck Räddningskår måste man inte vara söt för att få ett jobb (krävs passerkort för att komma in så man sitter säkert även trött & sliten) så länge man är intresserad & vill lära sig kan man alltid kolla, behovsanställda behövs alltid mer eller mindre. Ring dagtid på 08-7314000 & presentera sig samt säga vad det gäller så kopplas man förhoppningsvis till rätt person.

Dock en klar fördel om man har barnvana eftersom vissa grabbar i branschen inte blivit av med blöjan än & gnäller mer än lovligt ibland ;)

Den sved :hihi:

Bambi
2006-11-30, 23:30
De roligaste jag läst på länge om grabbar, men de måste betyda att jag kanske kan få jobb hos er som har en trotsig, envis och tjurig 3åring hemma?
(Fast han är snäll och glad oftast) :biggrin: