handdator

Visa fullständig version : 1/11 -08 Misshandel

JOCKE Z
2008-11-19, 18:07
Var är samhället på väg. Nu går man inte säker nånstans. Jag var ute och hämtade buss efter nyckelstöld och råkade ut för ett par påverkade ungdomar. Det slutade med ambulansresa och polisutredning. Nu när man har repat sig så känns det obehagligt att jobba natt igen :thumbd:

Danne_skövde
2008-11-19, 18:32
det är ju förjävligt..

dieselmannen
2008-11-19, 19:17
Skönt att du är på benen igen:thumbup:
Ja,det här hör sannerligen hemma under säker arbetsmiljö.
Här finns det en enorm gråzon vad gäller tillbud tror jag.
Jag antar att iaf i Stockholm kan man ringa SL TryggC. och få ut bilburna väktare i mån av tid?
Gäller då bussbärgning såklart.
Här behövs kloka skallar med bra ideer,man har ju som bekant dålig framförhållning när man står i mörker med arbetsljus och massa oljud runtomkring,eller hur?

V8_4life
2008-11-19, 19:26
va??ska ni behöva åka på stryk oxå?var fan e de på väg:fou: ..de e fan inte klokt som de börjar o bli i samhället,,nej jag röstar för att vi tar efter mera lagar från usa o dä borta,,strängare straff...de skjuts för lite här i svedala:party:

V8_4life
2008-11-19, 19:28
hoppas du mår bra igen o orkar kämpa vidare:thumbup:

Limen
2008-11-19, 19:46
Låter helt otroligt... :angry:
Nästan man får lust att prata med sånna och fråga va fan dom/den har i huvudet:fou:

Bärgningsbil 133
2008-11-19, 20:12
Tråkigt det där hoppas att du repar dig..
Vart själv nedsprutad med gas och knivhotad för ett tag sen...

För nån vecka sen vart ju en annan bärgare pistolhotad i nån form hörde jag så det blir ju värre och värre känns det som..

JOCKE Z
2008-11-19, 22:28
det är ju förjävligt..

Dom hadde fått för sig att dom skulle åka med bussen (som hängde kopplad och klar efter bärgarn :fou: ) När jag för 5 gången förklarade för dom att bussen ej va i trafik och att dom stog i vägen för att jag skulle kunna åka i väg. Då for den ena ynglingen på mig Sen bara haglade det med sparkar och slag och man gick ner för räkning Tur som jag hade så dök det upp folk som grep in och hjälpte till :hail:

zerial
2008-11-19, 23:17
GPS, överfallslarm och en anslutning till en vaken larmcentral är en god bit på väg. Det förhindrar dock inte våldsbilden, men underlättar hjälp - om det nu inte dyker upp någon annan som vågar gripa in.

Personligen tror jag inte den amerikanska polisstatsmentaliteten, det ökar högst troligt våldet av dem som begår brott för att försörja sig.

Ensamarbete är något som finns att läsa mer om i AML, och vad man bör och ska göra för att undvärja faran...

Tur att du är i ett helt stycke och på benen igen Jocke!

bil499-hbg
2008-11-20, 07:41
GPS, överfallslarm och en anslutning till en vaken larmcentral är en god bit på väg. Det förhindrar dock inte våldsbilden, men underlättar hjälp - om det nu inte dyker upp någon annan som vågar gripa in.

Personligen tror jag inte den amerikanska polisstatsmentaliteten, det ökar högst troligt våldet av dem som begår brott för att försörja sig.

Ensamarbete är något som finns att läsa mer om i AML, och vad man bör och ska göra för att undvärja faran...

Tur att du är i ett helt stycke och på benen igen Jocke!

assisten har både överfals alarm och gps så det är bara att trycka på knapen så larmar det på sos int stockholm :thumbup: om man hinner :angry:

lassebus
2008-11-20, 10:08
vad krävs för att få bära skjutvapen? det börjar bli dags nu

bil499-hbg
2008-11-20, 12:41
vad krävs för att få bära skjutvapen? det börjar bli dags nu licens :biggrin: men det är nog litte att ta i med att bära vapen!!, detta kan vara en lösning http://www.oldeagle.se/index2.php klicka på säkerhet (bodyguard) detta bär många försvarslösa kvinnor :hihi: :hihi:

Bobjörk
2008-11-20, 13:43
Nu kanske man inte skall köpa prylar från ett bolag som säljer ACAB-tröjor och teleskopbatonger mm...

JOCKE Z
2008-11-20, 17:27
Tack för all omtanke :hail:

plankan172
2008-11-20, 20:02
assisten har både överfals alarm och gps så det är bara att trycka på knapen så larmar det på sos int stockholm :thumbup: om man hinner :angry:

Jovars. Assisten har både gps å överfallslarm, MEN gps'n e inte alltid tillförlitlig
samt att e' radiopersonalen utbildad på vad de ska göra om vi larmar....?

Först ska dom ta reda på vad som hänt, sedan ska dom försöka vidta nödvändiga åtgärder och det undrar jag om dom vet vad det är.

I vårat yrke vet man aldrig vad man råkar ut för, knappt ens när man har varit på plats i 5min. Men här uppe i vackra stan brukar vi, åtminstone ibland
kommunisera med sos om vi ska ut till osäkra jobb eller osäkra platser så att vi har lite förbehållning.
Vi har ju fördelen att alltid vara minst 3 bärgare itjänst på nattpassen så e' man osäker så har man en nyfiken kollega i närheten, Då känns allt tryggare.

Säger som dom sa på Hill Street. "lets be careful outthere".

bärgarpeter
2008-11-20, 21:31
det är tur att man har basebollträdet med i bärgarn lite mindre format, polisen
brukar skratta när jag visar det dom kan ju prova så får dom se:censored:

plankan172
2008-11-20, 22:06
Sen har vi det här med svenska rättsystemet eller ska vi kalla det felsystemet....
Brottslingar har ju mer rättigheter än offren verkar det som ibland.
Klubbar du nån med basebollträ när han har "viftat" till dig på fyllan, vem tror du torskar? Nä kör över dom med bärgarn och säg att du slant med
pedalerna:biglaugh: :biglaugh: :biglaugh:

Skämt å sido, det bästa e' att hoppas på det bästa att vi slipper såna här idiotiska händelser :angry: :angry: :fou: :fou:

zerial
2008-11-20, 23:23

Det vill ju till då att alla småsnåla åkare har i alla fall minst en sådan anordning. Som ett brev i förslagslådan så kan man ju tycka att en trådlös handsändare kunde vara något att komplettera mordern teknik med.

Sedan vill det ju också till att den på andra sidan förstår vad den ska göra med blinkandet på skärmen medans någon halvseg tv-såpa går på larmcentralens tv.... (ironi och lite allvar)

bil499-hbg
2008-11-21, 07:18
Det vill ju till då att alla småsnåla åkare har i alla fall minst en sådan anordning. Som ett brev i förslagslådan så kan man ju tycka att en trådlös handsändare kunde vara något att komplettera mordern teknik med.

Sedan vill det ju också till att den på andra sidan förstår vad den ska göra med blinkandet på skärmen medans någon halvseg tv-såpa går på larmcentralens tv.... (ironi och lite allvar)

när detta var nytt i skåne så provade benny (ängelholm) larmknapen ett flertal gånger av loppet av några minuter och det blev ett j...a ringande från sos även till mej :hihi: :hihi: . det fins en larmsändare till varje enhet (fordon)

bil499-hbg
2008-11-21, 07:23
Nu kanske man inte skall köpa prylar från ett bolag som säljer ACAB-tröjor och teleskopbatonger mm...

det är frit upp till dej och alla andra att beställa eller inte :smile:

staffan
2008-11-21, 10:29
Hoppas du mår bra !!, och ta hjälp om det behövs för komma över det !
Blev själv misshandlad Julaftonen 2001 när jag varit och bärgat en bil i diket . och när jag ville ha betalt så blev jag nerslagen med baseboll trä. mitt livs roligaste julafton:depressed sjukhus mm förövaer hittades aldrig inte bilen heller , men med hjälp av arbetsgivare och kollegor gick jag vidare.

Bobjörk
2008-11-21, 12:23
Tyvärr är det ju så att förövarna oftast inte hittas.
Likadant med de som hoppade på mig utanför min port och pucklade på mig med sparkar och knytnävar. :fou: Men på nåt sätt går man vidare.

Angående larm så tycker man ju att det borde hända grejer.
Vet ju inte hur era larm fungerar men i bussen fungerar det så att det piper på trafikledningen och sen hör de allt som sägs och GPS visar var bussen finns.
Skulle det vara så att de inte hör nåt annat än sprak pga dåliga mikrofoner så dyker ungefär 3 polisbilar och 780.000 OV-bilar upp från alla håll. Fast då har ju självklart förövarna sprungit all världens väg.

Hoppas du mår bra Jocke Z.