handdator

Visa fullständig version : Vem bärgade kungens bil??

Gassis
2005-08-25, 20:17
Tjenare alla bärgarfreak!Jag är ny här.Vem var dt som bärgade kungens bil idag?? undra bara

Hornet
2005-08-25, 20:36
Det finns en bild på Wighsnevs men jag kan inte svära här så du får se efter själv

Simon
2005-08-25, 20:43
Ligger under länkar :)

Gassis
2005-08-25, 20:56
ok,dt ä gött

273
2005-08-25, 23:33
Jag vet jag vet! :yesnod: Tyvär inte ROFFES :screama:

birason
2005-08-26, 01:33
Tjenare alla bärgarfreak!Jag är ny här.Vem var dt som bärgade kungens bil idag?? undra bara
Ja jag säger då det, han må va åtalsimmun, men vilken klant :goodwork: :thumbd:

:wasntme-s :banana:

Hornet
2005-08-26, 10:02
Jag vet jag vet! :yesnod: Tyvär inte ROFFES :screama:
Nu svor du ju :ajjabajja

referee75
2005-08-26, 11:56
Hittade denna bild på kungens bil :hihi:

Mäster
2005-08-26, 12:04
Kunglig hovleverantör, inte illa

dieselmannen
2005-08-26, 12:28
stemi jag vet inte hur ni stavar i vilda norrort,men här lite närmare slottet föredrar vi "hofleverantör"..
Apropå norrort,vart tog alla mustiga levnadsöden vägen som du lovade att dela med dig?
vi väntar med spänning..

Mäster
2005-08-26, 13:22
stemi jag vet inte hur ni stavar i vilda norrort,men här lite närmare slottet föredrar vi "hofleverantör"..
Apropå norrort,vart tog alla mustiga levnadsöden vägen som du lovade att dela med dig?
vi väntar med spänning..

Spänningen är över, kolla "Vi proffs"

Föresten "levnadsöden"? Ge mig en ledtråd. Typ "fem i en vattensäng" eller nåt så jag vet vilken du tänker på. :hihi:

dieselmannen
2005-08-26, 14:20
hmm den där med vattensängen är nog mer must i än vi behöver...

Mäster
2005-08-26, 14:33
hmm den där med vattensängen är nog mer must i än vi behöver...

Ja den är nog för grov för det här forumet, och förutom att den innehåller en fd bärgare, en extrachaffis och en åkare så är den inte speciellt bärgar-relaterad.

Bärgarn 139
2005-08-26, 15:32
VAD NU DÅ???????????????????+

Har du gått och blivit blyg på ÄLDRE dagar?
Det är för just sådana historier vi har OFFTOPIC..

Skriv nu så fingrarna glöder old man....

dieselmannen
2005-08-26, 19:17
haha ja det var bättre förr!
eller hur stemi?
kommer du ihåg när typ kåren hade eget bord på king creole?

Bärgarn 139
2005-08-26, 19:27
Diesel: Är inte det du just gjorde samma sak som att erkänna att du är over the top, gammal, lever på gamla minnen (villket är första tecknet på gammal) osv ?!?!?!?!?! :hihi: :hihi:

Mäster
2005-08-26, 20:51
Diesel: Är inte det du just gjorde samma sak som att erkänna att du är over the top, gammal, lever på gamla minnen (villket är första tecknet på gammal) osv ?!?!?!?!?! :hihi: :hihi:

Att vi har upplevt ett å annat behöver inte vara någon nackdel, tex.
Att DJ på Kinkan stoppar musiken mitt i en låt och hälsar representanerna från Bärgningskåren välkommna

BäRgArN_Jonte
2005-08-26, 21:07
Det var Björdes Bilbärgning i Norrköping som bärgade den

dieselmannen
2005-08-26, 23:26
over the top hörde man.gammal?
hur du än jobbar ligger jag 3000 dollylyft före dig :smile:
ålder ger rutin och erkänn--nog tycker du att mina små storys
lyser upp din mörka jag-har-just-blivit-sambo-livetär-sluttillvaro?
jag visste väl det!!
jag bjuckar till och med på mina "liten tuva stjälper lasset"äventyr,eller hur? :hihi: :hihi:

Lulebjörnen
2005-08-27, 01:02
...Hur Stemi å Diesel lyckades få in Kungen på King Creole... å sen ner i vattensängen... :confused2 å allt på samma kväll... men det står väl i hemliga hörnan... :hihi: å där får inte jag vara... :biglaugh:

birason
2005-08-27, 03:27
...Hur Stemi å Diesel lyckades få in Kungen på King Creole... å sen ner i vattensängen... :confused2 å allt på samma kväll... men det står väl i hemliga hörnan... :hihi: å där får inte jag vara... :biglaugh:
Oj, i den där hemliga hörnan, där händer det grejjer som kan få vem som helst att.............................................. :hail:

birason
2005-08-27, 03:40
vi väntar med spänning..
Freys Hyrverk, som då har samma ägare som Stockholms limousineservice (ja, det blir väldigt snurrigt när en kund vissnar o ska byta limoleverantör o hamnar hos samma telefonist, jag lovar. Eller om man glömmer vända på namnbrickan - "va e de här, vi ringde ju till Freys??", :banghead: hehe).
eh :confused2
Hur som helst, dom är "kunglig hovleverantör" och det stavas precis som jag (och Stemi) har stavat det på den där plaketten eller vad det kallas som sitter på kontorsväggen (om man inte läser på någon av dom ÄLDRE, typ från 30, 40, 50, 60, 70, 80-talet där stavas det mycket riktigt "Hofleverantör", till o med "Hoflewerantör" finns)

Hur va de nu med åldrar och gammal e äldst och allt va de nu va

Hade en gång en polare (nu har jag inga) som jobbade med håltagning; på deras bilar stod det "kunnig hål-leverantör" :hihi:

Mäster
2005-08-27, 06:55

gör som kungen (eller tjabo som vi säger) å ta rygg på Diesel å mig! :hihi:

dieselmannen
2005-08-27, 16:20
birason-jag kan meddela att jag oxå har jobbat på k:gl hyrverket!!"!
under ett par snurriga år i början på 80-talet satt jag på radion.
På den tiden bodde hyrverket på gumshornsgatan och garaget har en av stans brantaste nedfarter.där har jag sett bärgare tappa trasiga limokärror så det sjöng i pelarna där nere.det var alltid julafton när långbjucken med 8(åtta)
dörrar skulle ut på styrning..

birason
2005-08-28, 01:39
På den tiden bodde hyrverket på gumshornsgatan och garaget har en av stans brantaste nedfarter.där har jag sett bärgare tappa trasiga limokärror så det sjöng i pelarna där nere.det var alltid julafton när långbjucken med 8(åtta)
Ser man på, va kul.

Det garaget har man hört en massa knasigt om.

Nya garaget på Dannemoragatan e inte heller någon hit.

Var det någon här som var där för något år sen och vinschade upp en cheva-van som kilats fast mellan golv å tak längst ner i backen??

(föraren påstår sig inte blivit informerad att dom höga vanarna skulle parkeras på verkstan på första våningen :crazya: )

Trackern
2005-08-28, 07:23

Diesel, berätta nu vad du gjorde på radion... det var väl mest sortering av allehanda tidningar åt de stora grabbarna. Kanske fick du ordna en kopp kaffe till nån någon gång.....
:krama:

birason
2005-08-28, 12:47
Diesel, berätta nu vad du gjorde på radion... det var väl mest sortering av allehanda tidningar åt de stora grabbarna. Kanske fick du ordna en kopp kaffe till nån någon gång.....
:krama:
Diesel, du behöver inte va orolig för att det ska komma fram nåt negativt om din tid på radion, för av alla förare på den tiden tror jag bara att det är en som fortfarande är chaufför på "nya" hyrverket och han krökar så förbaskat så han har bara hjärnstammen kvar, du kanske vet vem jag menar om jag säger fd bilskolelärare, initialer H.L :biglaugh:

dieselmannen
2005-08-28, 14:59
Här kommer matchbollen haha,,se upp....
trackern du förnekar dig icke...
yep det vart mycket sånt på den tiden när man var chip,men du---vänta ett slag nu--vi är ju så lika gullet.
det jag ägnade mig åt för 20 år sen pysslar ju du med idag på radion :biggrin:
jag är säker på att ditt kaffe smakar godast baby......du är ju så mera kvinnlig haha :tongue:

birason
2005-08-28, 16:53
trackern du förnekar dig icke...
yep det vart mycket sånt på den tiden när man var chip,men du---vänta ett slag nu--vi är ju så lika gullet.
det jag ägnade mig åt för 20 år sen pysslar ju du med idag på radion :biggrin:
jag är säker på att ditt kaffe smakar godast baby......du är ju så mera kvinnlig haha :tongue:
:thumbup: :hihi: :krama:

Bärgarn 139
2005-08-28, 20:25
Kan kliva in och meddela att Trackerns kaffe smakar utmärkt, han såg nämligen till att pannan var nygjord (på beställning) när jag och stemi kom på besök strax innan sommarn.

Tack, den smakade utmärkt!!!! :thumbup: