Visa fullständig version : Lyft av bakhjulen
Selfextreme
2009-01-20, 23:41
När ni lyfter bilar i bakhjulen för att dra dom i grimman, hur gör ni för att säkra ratten? Har funderat men är osäker, det kan ju inte räcka med att bara använda rattlåset?
lassebus
2009-01-21, 00:26
brukar ta ett spännband och fästa det i stolsunderredet eller om det finns nå som kantänkas hålla plus rattlås
Rattlåste eller spännband har alltid funkat för mig :thumbup:
bil499-hbg
2009-01-21, 06:50
rattlåser om dom saknar last annars spännband & rattlås :thumbup:
Junior Towtrucker 535
2009-01-21, 17:27
Brukar köra med rattlås. ska bli mycket till om det ska vridas av:)
När ni lyfter bilar i bakhjulen för att dra dom i grimman, hur gör ni för att säkra ratten? Har funderat men är osäker, det kan ju inte räcka med att bara använda rattlåset?
En dubbelvikt gummistropp är melodin.
"bläckfisk" i en snara låser ratten och sen drar jag ut stroppen vid A-stolpen och slår igen dörren, funkar alldeles utmärkt på de bilar som inte har rattlås.
Om det handlar om personbilar så kan säkert rattlås räcka men är det lastbil som bärgas baklänges så är det ALLTID rattlås + spännband oavsett om rattlås funkar. Det belastar rattlåset alldeles för mycket utan spännband och skulle rattlåset gå sönder under färd så förvandlas den enkla bärgningen plötsligt till en vältning........chansa INTE....det är mitt enkla råd....
Emil_Helsingborg
2009-01-21, 19:55
jag gör så att på dem bilarna där bälteslåsningen sitter i stolen så drar jag fram stolen, drar bältet igenom ratten klickar i sen drar bak stolen så bältet spänns rejält... tycker detta funkar super speciellt på dem stulna bilarna med brutet lås eller en bil som helt enkelt inte har nått rattlås
Selfextreme
2009-01-21, 20:16
Okej tackar så mycket för svar :) Nu har man lärt sig lite mera :)
"bläckfisk" i en snara låser ratten och sen drar jag ut stroppen vid A-stolpen och slår igen dörren, funkar alldeles utmärkt på de bilar som inte har rattlås.
Den var ny.
Personbilar åker baklänges med rattlås, i de fall rattlåset känns osäkert så åker bilens bälte fram. Alla modeller är inte kompatibla med detta av någon anledning, men stolen måste i regel längst fram.. Annars blir det spännband genom ratten mot bromspedalen (som ett stöldskydd).
Lastbilar som åker baklänges åker alltid med spännband genom ratt mot bromspedal, tex.
Mr Tow Truck
2009-01-22, 15:13
Den var ny.
Personbilar åker baklänges med rattlås, i de fall rattlåset känns osäkert så åker bilens bälte fram. Alla modeller är inte kompatibla med detta av någon anledning, men stolen måste i regel längst fram.. Annars blir det spännband genom ratten mot bromspedalen (som ett stöldskydd).
Lastbilar som åker baklänges åker alltid med spännband genom ratt mot bromspedal, tex.
Den var ny???? Garanterad mycket använd innan ens bälte var tillbehör i bilar. Och lita aldrig på ett tändningslås!
LarsChevelle66
2009-01-22, 18:27
Så vet jag att Törnis 172 gjorde dom gångerna jag var med när han bärgade.
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.