Visa fullständig version : prov röstning
kattsnor
2009-02-04, 15:05
Ett test bara för att se hur det kan se ut om vi skulle ha en snyggaste bärgar tävling på sos-stockholm i vår. Bilderna kommer ifrån http://www.sos-stockholm.se/forum/showthread.php?t=3842 och hoppas ni inte har något imot att jag lånar dom lite :biggrin:
Sen så tog jag bara med flakbilar då jag själv tycker att man ska ha någon form av kategori, tungflak och vanlig flakbil kanske inte passar ihop helt men det här är bara test, mest för att se responsen.
skulle vara kul om ägarna till bilarna kunde skriva lite kort info om påbyggnad,motor,allmänt om bilen,inte för mycket text bara.(PM'a mig så kan jag lägga in det under bilden)
Sen om ni andra har synpunkter så vill jag gärna höra, bra/dåliga
Assistanskårens bil 490,Donalds
http://i41.tinypic.com/33vi52g.jpg
Assistanskårens bil 133,
http://i40.tinypic.com/oh71b9.jpg
kattsnor
2009-02-04, 18:11
så säg vad ni tycker!
Det här funkar ju. Frågan är bara hur stor tråden blir eller man ska ha en tråd per kategori. Det enklaste vore kanske en tråd för varje kategori fast då försvinner möjligheten att se vem som fått flest röster av alla i alla kategorier, alltså mästarens mästare om man säger så. En mycket bra början.
kattsnor
2009-02-04, 18:49
Kan man inte göra det som del tävlingar som leder till en slut röstning av dom som fått flest röster i tidigare?
sen sammanställa allt i en slut tråd där vinnaren röstas fram..
och försöka hålla snacket så lågt som möjligt så de inte blir en prat tråd av allt,kanske ha en diskussions del i en annan del
sen så går det inte att ha en tävling om det inte finns intresse, inga röster ingen vinnare...
Bärgningsbil 133
2009-02-04, 20:13
kattsnor har valt att inte få privata meddelanden eller har inte behörighet att få privata meddelanden. Därför kan du inte skicka ditt meddelande till honom/henne.
Kattsnor kan icke svara på ditt pm
kattsnor
2009-02-04, 21:11
Kattsnor kan icke svara på ditt pm
hm..okej,mysko..
Kan man inte göra det som del tävlingar som leder till en slut röstning av dom som fått flest röster i tidigare?
sen sammanställa allt i en slut tråd där vinnaren röstas fram..
och försöka hålla snacket så lågt som möjligt så de inte blir en prat tråd av allt,kanske ha en diskussions del i en annan del
sen så går det inte att ha en tävling om det inte finns intresse, inga röster ingen vinnare...
Skriv bara hur vi skall gå till väga.....så löser sig resten....bra idè så här i väntan på sommar och sol......Skall vi mejla bilder till någon och isåfall vem? Helt klart skall det vara olika kategorier. Garagebilar,flak,tungflak, och tungbil.
kattsnor
2009-02-05, 00:52
jadu, beror väll på lite vad admin har att säga till om allt. Men annars så ser jag inget problem att jag själv startar en tråd igen i samma stil och har en seriös röstning och så.
Fast då behövs det att alla som vill vara med föranmäler sig så att man kan para ihop 2 å 2 och en går vidare
typ..
2 -
- 2
2 - - 2 - 1(vinnare)
- 2
2 -
Två i varje "grupp" 1 går vidare och möter nästa från andra gruppen..etc..tills en vinner allt
Och köra så för varje kategori,tungbärgare,tungflak,"vanligtflak?",lättflak,garagebil..
kattsnor
2009-02-05, 00:53
jadu, beror väll på lite vad admin har att säga till om allt. Men annars så ser jag inget problem att jag själv startar en tråd igen i samma stil och har en seriös röstning och så.
Fast då behövs det att alla som vill vara med föranmäler sig så att man kan para ihop 2 å 2 och en går vidare
typ..
2 -
- 2
2 - - 2 - 1(vinnare)
- 2
2 -
Två i varje "grupp" 1 går vidare och möter nästa från andra gruppen..etc..tills en vinner allt
Och köra så för varje kategori,tungbärgare,tungflak,"vanligtflak?",lättflak,garagebil..
okej...tror inte någon förstår de där... :banghead:
2 -
- 2
2 - - 2 - 1(vinnare)
- 2
2 -
kattsnor
2009-02-05, 01:18
Ett annat sätt är att räkna poäng "BIL 1 får 11 röster och BIL 2 får 9 röster"
varje enskild röst ger 1 poäng(11 röster mot 9= 11poäng/9poäng)
och den som vinner får någon form av bonus poäng för vinsten..typ 5 poäng för att den vann den röstningen
grupp A
BIL 1 11+5=16
BIL 2 9+0= 9
BIL 1 går vidare och tar då med sig sina 16 poäng och möter Grupp B vinnare
BIL 2 får en "andra chans" och möter förloraren från Grupp b,tar också med sig sina 9 poäng från tidigare vinsten..
Har man ett sånt här system så går det rätt enkelt sen att göra en topplista där alla ser vart dom hamna , och man åker inte ut direkt för bilen råka vara röd med pippifågel på dörren istället för att vara röd,gul,silver färgad :biggrin:
1.BIL 2, 50 poäng
2.BIL 5, 48 poäng
3.BIL 7, 30 poäng
etc etc etc....
Färgen på bilen spelar ju ingen roll......skriv bara när det börjar och hur vi går till väga så blir det bra.....
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.