handdator

Visa fullständig version : Svensexan

Trackern
2005-09-04, 10:41
Som Dieselmannen ville, här kommer rapport ifrån min svensexa.

Sedan lång tid tillbaka var jag uppbokad på en stor pokerturnering i Södertälje. Min bestman är samme typ som anordnar pokern, vilket gjorde mig rätt trygg på att jag inte skulle bli "tagen" igår. Satte blivande frun och min ena dotter i utryckningsvolvon och ned till lilla Beirut. Upp med familjen till en kompis och där uppe fick jag ett kuvert i näven...."gå till Marios pub på Dalgatan"..... "säg lösenordet Hästsko till bartendern och invänta ytterligare instruktioner".... jag smetar ned, lagom nervös, ringer Diesel och försöker ordna med transport av utryckningsvolvon men han hänvisar till Birason som har alla bärgningar i hela Sverige.
När jag sagt lösenordet får jag en bira som jag sveper snabbt....blir fotograferad av någ jugge bakom bardisken och blir ombedd att gå till "Eagle", nästan syrianhak i tokstan. Där skall jag iförd en svart keps säga nästa lösenord..."hästskit".... Sagt och gjort..... och bartendern på Eagle ser ut som ett stort frågetecken.... Fan vad han ska strula tänkte jag.... "hey mannen....vi har våra olika roller, min är att säga hästskit till dig och du ska ge mig en bira....typ NU!...... Men han fattar inget.... då kommer min bestman och droppar bomben.... "det är ingen svensexa idag...jag bara skojade..."
Efter det åkte vi till pokerlokalen, såg Hristo Stoickov bli uppvisad på läktaren, spelade poker och slappade....

Kontentan blir, att jag kommer få uppleva skräcken av ovisshet en gång till... och detta GARANTERAT inom en vecka.

Med tanke på att jag alltid är snäll emot allt och alla och inte sysslar med practical jokes så lär väl min svensexa bli väldigt intressant...

:party: :party:

birason
2005-09-04, 11:26
Ja, vad jag kan förstå, så skulle jag låsa in mig tills brölloppet är över. :rolleyes:

Tror för övrigt att Diesel bara inte kände för att dra runt på din volvo, han är ju en av dom som hittills struntat i att STHLM är mitt. :crazya:

dieselmannen
2005-09-04, 19:46
Bira-gubben--just nu tar new orleansbärgningarna det mesta av tiden,så
passa på och pinka revir du..
trackern--jag är så full av förväntan!!
när liemannen/männen väl kommer så tveka inte,jag ska ta hand om din bil som om den vore en get awaycar från norra botkyrka :hihi:
undrar vad juggen ska ha din bild till??
aldrig kan det vara så att det ska läggas ut ett "kontrakt" va??

Trackern
2005-09-05, 07:13
Bira-gubben--just nu tar new orleansbärgningarna det mesta av tiden,så
passa på och pinka revir du..
trackern--jag är så full av förväntan!!
när liemannen/männen väl kommer så tveka inte,jag ska ta hand om din bil som om den vore en get awaycar från norra botkyrka :hihi:
undrar vad juggen ska ha din bild till??
aldrig kan det vara så att det ska läggas ut ett "kontrakt" va??

Jag har ingen aning men efter en stund i baren så dök ytterligare en Jugge upp. En tandlös fan som sluddrade om när hans morbror skulle gifta sig "i den där jugoslavien vettu". Då söp dom ned honom, band honom naken vid en stolpe och lät honom sitta där. Detta natten innan brölloppet. Märklig man...

dieselmannen
2005-09-05, 07:29
Jag har sett ut en helt perfekt stolpe på gubbängsfältet..
-morgonsol
-myrstack strax brevid
-relativt nära gångstråk
-det sitter redan fastsättningsöglor c:a 3 meter upp..

känner på mig att det här kan bli en bra vecka...

dieselmannen
2005-09-05, 07:36
jo en sak till..
förra veckan tillbringade du en hel natt på sotingeplan typ(brrr)
och nu sist så sitter du och krökar med juggar?
aspirerar du på att bli integrationsminister eller vad handlar det här om??
tacksam för skyndsamt svar,för läget är förvirrat kan man säga..